Postnl houdt pakketten uit UK achter

• 17 december 2020
  • 20 reacties
  • 1608 Bekeken

Ik wacht al sinds begin november op pakketten uit UK. Omdat ik regelmatig producten bestel uit UK zijn het inmiddels zes pakketten waar ik op wacht. Allen zijn ongetraceerd verstuurd. Klagen bij Postnl heeft tot niets geleid. Ik lees op verschillende media dat veel mensen hetzelfde probleem hebben.

Waarom worden deze pakketten niet uitgeleverd door Postnl? Heeft het iets te maken met de aanstaande Brexit en inklaringskosten? Drukte door feestdagen en corona?

Waar zijn de pakketjes?

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Post NL waarschuwt vanaf november voor drukte in de feestmaanden. En met name het virus is daar in de gehele wereld schuldig aan. De Brexit van Engeland kan ook nog een duit in het zakje doen, maar men verwacht dat zulks pas vanaf januari merkbaar zal zijn . Vooralsnog zijn er geen berichten van extra langdurige bezorging uit Engeland. Het duurt altijd langer dan in ons land of op het continet. Men moet rekening houden met ruim een week. En deze drukke feestmaanden kunnen  voor weken zorgen. Dat Post NL expres pakjes vertraagt is niet bekend, wat zou daarvoor de reden zijn. Maar u noemt zelf al plausibele redenen voor vertraging op.

Dank voor uw reactie. Maar ik wacht nu al 6 a 7 weken, dat is toch niet normaal? Er is meer aan de hand, want ik ben niet de enige en in augustus/september was de tijd dat een pakketje van UK naar NL onderweg was ongeveer 10 dagen. Toen was er ook corona.

Ik blijf het vreemd vinden.

Reputatie 5
Badge +4

Als je al 6-7 weken wacht op pakketten is er iets anders aan de hand. Je moet klagen bij de verzender, niet bij Postnl, want jij bent helemaal geen klant van Postnl.

Het is, zeker in deze tijd (Brexit, Corona, gedoe bij Calais) ook niet handig ze zonder track & trace te laten verzenden.

Als je al 6-7 weken wacht op pakketten is er iets anders aan de hand. Je moet klagen bij de verzender, niet bij Postnl, want jij bent helemaal geen klant van Postnl.

Het is, zeker in deze tijd (Brexit, Corona, gedoe bij Calais) ook niet handig ze zonder track & trace te laten verzenden.

Ik klaag ook bij de verzenders, maar ik merk dat zij het ook niet weten en hopen dat het alsnog geleverd wordt. 

In principe zou het niet moeten uitmaken of het zonder track & trace verzonden is. Als postnl hun werk niet kan doen zonder dat iets getraceerd is, dan moeten ze die optie niet aanbieden. Je zou van een postbedrijf verwachten dat ze datgene doen waar ze voor staan, namelijk post bezorgen. Dat is hun core-business. Wel of geen track & trace zou geen rol mogen spelen.

Reputatie 5
Badge +4

Maar wie zegt dat het probleem bij Postnl ligt? Met T&T zou je in ieder geval weten waar de pakketten uit hangen. De verzenders kunnen wel hopen dat het alsnog wordt geleverd, maar als het met een paar weken nog niet ontvangen is, zou ik er maar op staan dat ze opnieuw verzenden / leveren.

Maar wie zegt dat het probleem bij Postnl ligt? Met T&T zou je in ieder geval weten waar de pakketten uit hangen. De verzenders kunnen wel hopen dat het alsnog wordt geleverd, maar als het met een paar weken nog niet ontvangen is, zou ik er maar op staan dat ze opnieuw verzenden / leveren.

Dat ga ik zeker doen. Maar dan kom ik dus in het post-Brexit tijdperk waarbij ik waarschijnlijk hoge invoertarieven moet gaan betalen voor dingen die al lang voor de Brexit bezorgd hadden moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

je moet inderdaad bij de verzender zijn, weet je bv zeker dat ze wel verstuurd zijn….?

je moet inderdaad bij de verzender zijn, weet je bv zeker dat ze wel verstuurd zijn….?

Ja dat lijkt me wel. Het gaat hier om LP's die verzonden zijn door webshops van echte platenzaken. Die zetten hun reputatie niet op het spel. Bij allemaal ook al eerder besteld, zonder problemen. De meeste geven ook aan dat ze na verloop van tijd een vervanging kunnen sturen, maar waar het om gaat is dat die eerste verzending eigenlijk gewoon netjes aan hoort te komen. Ik bestel vaak LP's en heb al veel ervaring met ontvangen van pakketjes uit het buitenland. De bezorgers staan hier regelmatig aan de deur, het zijn bekenden geworden. Het ging altijd goed, tot begin november.

Reputatie 7
Badge +6

Mijns inziens niet erg handig om momenteel wat in het UK te bestellen . Vooral dat Brexit-gedoe van die eigenwijze dwarsliggende Britten kan een probleem zijn of worden . Post NL wordt de schuldige genoemd , maar dat is helemaal niet zeker.

Het is een keten die bij de afzender begint en bij u eindigt. Op dit moment weet niemand waar het fout gegaan is, en dat zou best PostNL kunnen zijn maar dat die dat doen zodat ze alsnog de importheffing kunnen toucheren is niet voor de hand liggend en ook irrelevant. Uw signaal wordt ook niet  bevestigd dus lijkt het erop dat uw pakket ergens zoekgeraakt is en zal de opdrachtgever, de verzender, stappen moeten zetten naar aanleiding van uw melding als klant dat u uw bestelling niet heeft gekregen.

Reputatie 7
Badge +6

Het is altijd druk rond deze tijd en nu nog veel erger door de fysieke winkelsluiting . Blokker heeft 18000 pakketjes in het distributiecentrum die Post NL niet ophaalt waardoor men ze maar met eigen personeel gaat bezorgen . Blijkbaar heeft Post NL inderdaad een zeer groot probleem . 

Het is altijd druk rond deze tijd en nu nog erger . Blokker heeft 18000 pakketjes in het distributiecentrum die Post NL niet ophaalt waardoor men ze maar zelf gaat bezorgen . Blijkbaar heeft Post NL inderdaad een zeer groot probleem . 

Ik denk dat wij een probleem hebben:smiling_imp:  PostNL heeft een hoop werk en een hoop omzet.

Reputatie 7
Badge +6

Uiteindelijk hebben wij inderdaad het probleem . Bij POST NL zouden ze ongetwijfeld altijd wel op de maximum capaciteit willen zitten . Directie en aandeelhouders dan he ? Het slecht betaalde personeel zal daar ietsjes anders over denken . :thinking:

We zitten in een overgangsperiode.
Ze zijn al volop aan het proefdraaien met controle.
Een CN22 of CN23 is nog niet verplicht, maar het ontbreken vertraagd.
Maar een T&T is al het hele jaar al verplicht.

En de puinhoop zal nog groter worden, nu veel postnl locaties tijdelijk dreigen te sluiten.

Teetje, zijn je pakketten inmiddels binnengekomen? Ik zit met exact hetzelfde probleem. Rond 20 november zijn er in de UK twee pakketten naar mij verstuurd zonder track en trace code, maar die zijn ergens in de keten blijven hangen. Je zou dat vooral aan Covid kunnen wijten, maar ondertussen heb ik wel pakketten uit andere landen mogen ontvangen van postNL. Daar hebben de medewerkers van PostNL blijkbaar wel tijd voor. Ik denk dat Brexit de grootste oorzaak is. Zie ook dit artikel op RTL: https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5206144/post-pakket-vk-brexit-vertraging-dhl-royal-mail-postnl

Ik vermoed dat de postbedrijven pakjes zonder track en trace code momenteel de laagste prioriteit geven (want daarvoor is het minste betaald). Die liggen nu ergens in depot te wachten op meer werkkracht en duidelijkheid omtrent Brexit. In het ergste geval zijn de pakketten echt kwijt. Iets minder erg maar ook vervelend: inklaringskosten betalen voor pakketten die ruim voor Brexit zijn verstuurd. We zullen het wel merken.

Beste Duurkoop, ik heb helaas nog geen enkel ongetraceerd pakketje uit de UK mogen ontvangen. Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Mocht ik wel iets ontvangen dan zal ik dat hier melden.

Ook ik  heb dezelfde ervaring ruim een maand geleden en dus ruim voor 31 december 2020 een pakket met shirts besteld in Engeland. Ik ontvang nu een berichtje van Post.nl dat ik mijn pakket kan afhalen en dat ik dan voor de invoeringskosten van € 87,92 aan Post,nl mag betalen voor ik het pakket in ontvangst kan nemen.  

Hi Teetje, heb je inmiddels wat ontvangen? Ik zie nog geen bevestigend bericht van je maar ik hou hoop dat mijn pakketje dat 2 maanden geleden is verstuurd uiteindelijk nog komt. De verzender heeft het al opnieuw verzonden. Inmiddels via een vriendin in het VK een bestelling met T&T laten verzenden en dat laat zien dat het goed (en snel) gaat tot het pakket in NL komt. PostNL kan zien dat het in NL is binnengekomen maar zegt verder niks te kunnen doen. 

Hi R. groot,

Jouw verhaal is herkenbaar. Aan de telefoon is PostNL heel vriendelijk, maar in feite helpen ze je geen stap verder.

Ik verwachtte twee pakketten uit de UK, dat schreef ik in een bericht hierboven. Een ervan is anderhalve maand na de verzenddatum retour gestuurd naar de afzender. Daarvan kreeg ik bericht van de afzender. Op de een of andere manier was het pakket niet leverbaar. Het andere pakket is nog altijd spoorloos. Beide bestellingen zijn gelukkig door de afzender opnieuw verstuurd, nu met succes, maar je hebt niet altijd van doen met zulke service. Ik hoop het beste voor je...

Hi Duurkoop, 

Fijn dat inmiddels alles je bereikt heeft. Dat is ook hier het geval. Het track en trace pakket werd een week na binnenkomst in NL aan de deur bezorgd (dus eigk heel snel) en het pakket waarop ik al twee maanden aan het wachten was werd 66 dagen na verzending bezorgd. Vandaag werd ook de vervangende zending daarvan bezorgd (die de verzender opnieuw heeft gestuurd begin feb omdat ik dacht dat het pakket kwijt was geraakt). Misschien dat jouw vermiste pakket uiteindelijk ook nog wordt bezorgd. Ik ben iig blij dat het een kwestie van geduld is gebleken.. 

Reageer