PostNL nummer één op Klachtenkompas

• 26 March 2019
  • 82 reacties
  • 8444 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
Pakketjes die nooit, te laat, ergens anders of beschadigd aankomen. Voor niks wachten op bezorgers die alvast het pakket bij een afhaalpunt afgeven. Of die – om de vaart erin te houden – zelf alvast een handtekening voor ontvangst zetten.

PostNL staat met vlag en wimpel op nummer één op ons Klachtenkompas. PostNL bezorgt iedere dag zo'n 700.000 pakketten, niet vreemd dat er dan af en toe iets misgaat. Maar als de Klantenservice je klacht daarna afwimpelt, wordt het wel vervelend.

We besloten uit te zoeken wat er aan de hand is bij PostNL. Bekijk het gratis artikel uit de nieuwste Consumentengids!

De Consumentenbond wil met PostNL in gesprek, want we vinden dat PostNL meer kan doen om de problemen op te lossen. Ondertussen kun je dit doen als je pakketje zoek raakt.

Wat moet volgens jou als eerste verbeterd worden bij de grootste postbezorger van Nederland?

82 reacties

Ik heb een pakje gestuurd met postNL, maar het is geopend ontvangen. De inhoud ontbreekt helaas. Het pakje is direct naar een postNL punt gebracht, dus constant in bezit geweest van postNL. Maar het is onmogelijk om hulp te krijgen van postNL. Ze weigeren enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. Volgens de dame aan de klantenservice, is het onmogelijk een onderzoek te starten, of aan restitutie te denken. Het is ook niet mogelijk mij door te verbinden met iemand anders. Ik mag wel een klacht indienen, maar dit wordt intern afgehandeld, en ik zal daarover geen terugkoppeling ontvangen. De dame wil mij persoonlijk wel helpen, maar zegt dat ze niets kan en mag. Ofwel ze is alleen ingehuurd om van ‘vervelende’ klanten af te komen.

Mag dit zomaar? Is er een manier om toch nog verantwoording te krijgen? Als dit toegestaan is, zou postNL in principe alle pakjes kunnen openen, de inhoud verwijderen, en tegen de klager zeggen dat ze niets kunnen/willen/gaan doen?

Hoe vervelend ook, PostNL geeft geen garantie en heeft dat ook nooit gedaan, daarom is het ook zo goedkoop. Wilt u wel garantie dan moet u het pakket aantekenen.

Mag dit zomaar? Is er een manier om toch nog verantwoording te krijgen? Als dit toegestaan is, zou postNL in principe alle pakjes kunnen openen, de inhoud verwijderen, en tegen de klager zeggen dat ze niets kunnen/willen/gaan doen?

Het mag niet zomaar met elk pakje.
Verantwoording nemen ze niet. Je moet het op vertrouwen doen.
Een pakje is een ding van karton. Dat kan makkelijk open.

Ik heb wel eens een pakje gehad dat open geweest is.
Daar zat postnl plakband op. En een notitie bij met de reden.
Dat was wel een tijdje terug.

Reputatie 7
Badge +6

@Wortelstamper In geval van TS was de inhoud verwijderd  . Dat is wel een stapje verder met als reden jatten , tenzij er iets met de inhoud was die verwijdering wenselijk of noodzakelijk maakte . Dat moeten ze dan ook uitleggen als dat het geval was vind ik .

@Wortelstamper In geval van TS was de inhoud verwijderd  . Dat is wel een stapje verder met als reden jatten , tenzij er iets met de inhoud was die verwijdering wenselijk of noodzakelijk maakte . Dat moeten ze dan ook uitleggen als dat het geval was vind ik .

Het is "gewoon" gejat, wat moet je daar aan uitleggen. Het probleem is dat PostNL daar geen verantwoordelijkheid voor neemt, wat veel mensen verwarren met de ze dat niet erg vinden. PostNL levert ook aangetekende post met garantie.

Je kunt niet stellen dat het gejat is, zonder het aandachtig te bekijken.
Het pakje kan ook open geraakt zijn en de inhoud zoekgeraakt.

Ik neem ook geen beschadigde pakjes van postorder bedrijven aan.

Je kunt niet stellen dat het gejat is, zonder het aandachtig te bekijken.
Het pakje kan ook open geraakt zijn en de inhoud zoekgeraakt.

Je hebt helemaal gelijk, het kan ook zoekgeraakt zijn.

Badge +5

Hi @Udon_11 en welkom op de Community. Wat fijn te lezen dat je al zoveel reactie hebt gehad van de community leden. Op onze webpagina Pakket kwijtgeraakt vindt je informatie over je rechten bij een zoekgeraakt pakket. Mocht je meer inhoudelijk informatie willen kan je als lid op het Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap contact opnemen met ons juridisch team via 070 445 45 45. Ik hoop dat je hiermee verder kunt! 

Reageer