Beantwoord

PostNL weigert correctie verzendadres, waar kan ik klagen?

• 30 May 2016
  • 2 reacties
  • 2231 Bekeken

Beste,

Gisteren heb ik via PostNL voor twee pakketten een verzendlabel aangemaakt. Helaas kwam ik er achter dat bij 1 van de 2 adresseringen iets fout is gegaan: helaas heb ik een typefout gemaakt in de postcode. Voor verzending naar de VS is de juiste postcode van wezenlijk belang, Ik heb het pakketje daarom nog maar even bij mij gehouden.

Vanochtend heb ik dan ook meteen contact opgenomen met PostNL om aan te geven dat de adressering op het label niet klopte, met het verzoek om die alsnog aan te passen in de computer (voor een beetje professioneel bedrijf moet dat een fluitje van een cent zijn). Helaas krijg ik van PostNL meteen het zeer onvriendelijke antwoord dat dit wel heel erg dom van mij is en dat dit echt niet meer aan te passen is.

Daarop heb ik vriendelijk gevraagd of ik dan een heel nieuw label aan kan maken en de kosten voor het ongebruikte label terug kan ontvangen. Ik ga immers geen pakket sturen waarvan ik zeker weet dat het niet afgeleverd kan worden. En voor de ongebruikte zegel levert PostNL immers ook helemaal geen dienst.

Daarop kreeg ik het zeer botte antwoord dat het allemaal mijn fout is en dat ik naar mijn EUR 36,- kan fluiten. Ik moet maar naar de geschillencommissie stappen waar ik voor EUR 27,50 mijn beklag kan doen.

Mijn vragen aan u:

- ik kan hier toch gewoon gebruik maken van mijn wettelijke recht op herroeping?

- is er daarnaast niet gewoon sprake van onverschuldigde betaling?

- wat zijn uw ervaringen met deze "geschillencommissie"? u moet begrijpen dat ik na deze ervaring PostNL voor geen cent meer vertrouw.

Rest me nog op te merken dat PostNL hier wel zeer onprofessioneel en zonder enig gevoel voor de klant bezig is. Ik wil hier mijn beklag over doen. Weet u waar ik kan klagen over dit gedrag van dit "bedrijf".

Bij voorbaat dank voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,

[Titel aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

***Naam verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige gegevens***
icon

Beste antwoord door A. Deen 30 May 2016, 19:42

Bekijk origineel

2 reacties

Kun je hier geen gebruik van maken?
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb het formulier meteen ingevuld! Uiteraard zal ik u op de hoogte houden van de afloop.

Ik blijf het overigens erg jammer vinden dat de klantenservice mij niet gewoon op dit formulier heeft gewezen.

Reageer