PostNL zegt dat je niet thuis bent en rijd door naar PostNL punt

• 11 May 2022
  • 15 reacties
  • 414 Bekeken

Blijf je heel de dag thuis voor zware pakketten. Track & trace gevolgd. PostNL heeft vertraging! Wellicht voor vanavond 22:00…

App Update: We hebben u gemist! (meerdere personen heel de dag thuis)

De volgende dag ligt uw onhandelbaar pakket op een PostNL punt midden in de stad, succes verder!

Niet de eerste keer, klacht ingediend; PostNL reactie, we nemen contact op met de bezorger hopelijk gebeurt het niet nog een keer…

5.95 verzendkosten betaald en ik mag het alsnog zelf gaan ophalen op een onmogelijke locatie.

Nu snap ik dat de arbeidscondities van pakketbezorgers belabberd zijn dus ik begrijp het wel. Maar dit moeten we toch niet willen.

15 reacties

Ik heb het ook vaak.
Tegen de tijd dat ik de trap af ben naar de voordeur, staan ze al bij de buren.
Straten waar veel mensen overdag weg zijn, dumpen ze gewoon op het postagentschap zonder aan te bellen.

Reputatie 7
Badge +8

Het mag natuurlijk niet zo zijn, maar het is niet uitzonderlijk. Het gebeurt meer. Door allerlei omstandigheden is de werkdruk bij de pakketbezorgers hoog. Er moeten soms lange dagen gemaakt worden en de salarissen zijn niet bepaald hoog. Di8t alles om toch wat begrip te kweken. Maar er moet wel iets mee gebeuren. Omdat het grootdeels toch een geldkwestie is zal het nog wel enige tijd vergen. En bij sommige bezorgers zal er ook iets aan de mentaliteit moeten gebeuren. En 5,95 is voor mij ook geld, maar zou u daar uren voor gaan rijden en sjouwen. Ik pleit niet voor prijsstijging, maar het zijn peanuts voor wat er gebeuren moet.

Reputatie 7
Badge +5

Als die 5,95 niet kostendekkend zou zijn, dan zou er natuurlijk geen pakketje meer bezorgd worden. Geen bedrijf en geen bezorger zal hier geld op toeleggen. En volgens mij boert PostNL goed met al die pakketjes.

Ik vermoed dat dit gedrag vooral te maken heeft met 'geen zin’ en ‘eerder thuis’ willen zijn. Of denk ik nou te negatief? Want de bezorgers maken natuurlijk wel lange dagen.

Overigens herken ik dit gedrag niet, met gemiddeld 1-2 pakketjes per week die netjes aan de deur bezorgd worden.

Reputatie 7
Badge +6

Het zijn mensen he? De een doet zijn werk wel naar behoren en de ander niet . Factoren als matig loon en arbeidsomstandigheden verhogen de motivatie niet , al mag dat nooit een reden zijn om er een puinhoop van te maken . Ga dan ander werk zoeken of laat Post nl ze eruit gooien als meerdere waarschuwingen niet helpen  . Doen ze niet als ze geen betere kunnen vinden verwacht ik en dan blijft het probleem bestaan . Plenty banen momenteel . Als voldoende koeriers weglopen zal Post nl wel wat moeten doen . Dat zal de klant iets meer gaan kosten . Heb ik er graag voor over als de kwaliteit van bezorging dan inderdaad stijgt  . Ik gun hun ook een fatsoenlijk loon . 

Dat is het probleem, bezorging mag zo weinig mogelijk kosten en de dienstverlening is daar dan ook naar. Als ze niet aan hun contractuele verplichtingen zouden voldoen kon je wat beginnen maar dat doen ze wel. Naar het “betere” product met meer garanties en een betere service voor een hogere prijs is blijkbaar geen enkele vraag in de markt want niemand biedt het aan.

Reputatie 7
Badge +8

Er zijn wel wat andere bezorgdiensten zoals. dhl, gls, ups, dpd enz, en Flink, Gorillas, Getir, Zapp e.d., maar ik ben er niet zo bekend mee, weet niet of ze duurder zijn, beter zijn . Wie het weet mag het zeggen.

DHL drukt een keer op de bel en rent hard weg met het pakje op de stoep.

Wat ik ook raar vind.
Van Cycloon zie ik wel eens een busje staan in de wijk.
Uit dat busje komt dan een fiets, die dingen bezorgd.

Heb er net ook een klacht over ingediend, het is gewoon schandalig dit. Tweede keer binnen een paar maanden dat dit hier gebeurd.

Even plassen? Daarvoor is de pakketbezorger te druk

En

Pakketbezorgers zijn drukker dan ooit. Er gaan schrijnende verhalen van koeriers rond over de werkdruk. Even plassen is er niet bij. Vijf tips om het leed van uw pakketbezorger te verlichten.

En vergeet niet dat ze in België er blijkbaar beter op letten:

De CEO van pakjesbezorger PostNL België en zijn nummer twee zitten in de cel. Dat melden HLN.be en VTM Nieuws en het nieuws is bevestigd aan onze redactie. De twee worden verdacht van mensenhandel, van het leiding geven aan een criminele organisatie en van verboden terbeschikkingstelling. Dat laatste betekent dat PostNL verantwoordelijk kan worden gesteld voor onderaannemers die personeel in het zwart tewerkstellen.

Anders gezegd: “you get what you pay for”

En een oplossing is natuurlijk om alles zoveel mogelijk op een pakketpunt af te laten leveren

Blijf je heel de dag thuis voor zware pakketten. Track & trace gevolgd. PostNL heeft vertraging! Wellicht voor vanavond 22:00…

App Update: We hebben u gemist! (meerdere personen heel de dag thuis)

De volgende dag ligt uw onhandelbaar pakket op een PostNL punt midden in de stad, succes verder!

Bij mij was het niet de volgende dag op een verweg postkantoor. Ik kreeg eerst nog drie dagen lang hoopgevende app berichten: “Bezorging uitgesteld, nieuwe bezorgdatum morgen tussen 10 en 12.”

Pas na een week kon ik mijn nieuwe stofzuiger moeizaam onder de snelbinden ophalen, en fietste nb eerst nog langs de Mediamarkt waar ik heb online gekocht had.
Online, omdat die dan lekker thuisbezorgd wordt … grrrrr

Er zijn wel wat andere bezorgdiensten zoals. dhl, gls, ups, dpd enz, en Flink, Gorillas, Getir, Zapp e.d., maar ik ben er niet zo bekend mee, weet niet of ze duurder zijn, beter zijn . Wie het weet mag het zeggen.

Nieuw excuus: 17.00 stoppen met bezorgen, niet thuis bericht versturen naar alle resterende pakjesontvangers en de pakjes de volgende dag dumpen bij een pakketpunt.

Dat scheelt enorm veel tijd bij PostNL.
Van alle klanten waarvan ze wel een email adres van hebben, hoeven ze geen briefje meer in de bus te doen.

Reputatie 6
Badge +5

DHL deed vandaag briefje door de bus: “Pakketje in blauwe container”. En daar lag het ook (-:

Reputatie 7
Badge +8

Er is veel  te discussiëren over sneller pakketjes bezorgen. Voor de deur achterlaten, containers waar pakketjes in kunnen….. maar pakketjes zijn niet even groot, stad of dorp verschillen, flat of beneden woning, veiligheid, eerlijkheid van mensen enz., dit is een studie voor deskundigen.

Reageer