Consumentenbond.nl

Primera weigert pakje en stuurt het retour afzender

• 11 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 917 Bekeken

Badge
Beste lotgenoten,

Ik ben een nieuw topic begonnen want ik had gereageerd op iets anders, niet echt handig.

Vandaag zou ik een pakket geleverd krijgen uit China, aangezien ik inklaringskosten moest betalen werd het pakket door PostNL naar het lokale Primera PostNL punt gestuurd, zodat ik daar kon afrekenen.

Echter toen ik vanmorgen in track en trace van PostNL keek stond er dat het pakje retour afzender was gestuurd.

Na gebeld te hebben met PostNL "Klantenservice" bleek dat de Primera medewerker het pakket niet had geaccepteerd en werd het dus retour afzender gestuurd door PostNL.
Dit is niet een op zich zelf staand incident. Ik heb eerder problemen bij die Primera gehad.
PostNL doet op zich niet veel, ik heb al een 2 maal een klacht ingediend maar ze antwoorden doodleuk dat het niet hun zaak is.
Op deze manier kan ik dus niks meer laten sturen. Dit is toch van de zotte, PostNL heeft een bezorgplicht en mag zich niet verschuilen achter de naam "Primera"
Ik eis dan ook dat het pakje alsnog bezorgd wordt, anders kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn geld (54 € betaald voor deze zending)
Zie het track en trace verslag, ik noem het post fraude, je kan niet zomaar besluiten als winkelier om een pakket terug te sturen naar de afzender zonder overlegd te hebben met de geadresseerde.

MR Ams

11 reacties

@M Reijerkerk Dat is wel het vreemdste verhaal dat ik ooit gehoord heb. Waarom mag een lokale postagentschap beslissen een pakket te weigeren? Daar gaan zij helemaal niet over en dan de rest van de organisatie die dat dan klakkeloos slikt en het pakket retour richting China stuurt. Heeft u de lokale Primera al om uitleg gevraagd, ik denk dat u daar formeel niets te vertellen heeft maar wel de grootste impact kan bereiken door letterlijk in die winkel een stampij te trappen die zijn weerga niet kent, en wie weet hoort u dan wat er echt aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +7
Toen deze topic begon 6 maanden geleden had ik totaal geen problemen met Postnl noch met de briefbezorging noch met de pakketdienst. Ik heb me dus ook niet gemengd in de discussies.

Zoals wel bekend, ik woon in een dorp, daar kent nagenoeg iedereen elkaar. Je kent ook de meeste postpakketbezorgers, dus niet alleen van Postnl maar ook al die anderen. Ik heb ook elders al eens gesteld van Postnl had ik, al enkele jaren twee pakketbezorgers. een introverte en een extraverte. Bij de één moest je de woorden eruit trekken, de ander nam alle tijd om over alles te praten. De introverte belde ook netjes aan en gaf het pakje af. De extraverte klopte op het raam en riep je naam met.... ik heb weer wat voor je Hij wist ook je naam vanwege de adressen en noemde me naamgenoot omdat ie dezelfde voornaam heeft. De ander noemde nooit je naam, als je hem zag en vroeg heb je nog wat voor mij, zei hij nee ik heb niets voor nummer 12.

Nu geef/gaf ik (gewoon doe ik bij iedereen) ze van tijd tot tijd wat voor de moeite. Ze moeten voor ons ook nog een eind lopen omdat het een plantsoen is. Maar met Kerst, Oud en Nieuw net als de krantenbezorgers e.a. krijgen ze wat, en met de hitte vraag ik wil je soms een ijsje, een magnum, nou dat gaat er ook in. Zo schept je wel een band. Dus heb ik ook geen klachten. Tot nu.

Ze zijn ineens verdwenen, ze komen niet meer. Ik zie nu of helemaal niemand meer langs komen of steeds een ander. En al staat op de mail en track en tracy welke dag en tijd bezorgd wordt, er klopt nu niets meer van. Het kan zomaar 3 tot 4 dagen later worden. Soms verwacht je hem niet meer staat hij om 20.45 uur voor de deur. Kortom het is allemaal verslechterd, waarom, waardoor?? De klachtendienst is zelden bereikbaar en werkt ook slechts op gezette tijden. Daarna kan je naar facebook, maar daar moet je uren op antwoord wachten en ze weten het daar ook niet.
Ja vreemd altijd goed gegaan, maar nu hopeloos en snap wel de nummer één op de klachtenlijst.
Wat te doen, beter zorg en meer geld voor het personeel, bezuinigen zal ook daar wel kind aan huis zijn, de klachtendienst en klantenservice verbeteren, luisteren naar de klant...... volgens mij een bekend verhaaltje. Groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +5
Hier gaat het al een hele tijd goed met PostNL
Dat is wel eens anders geweest.

Soms willen ze een handtekening en dan teken ik zo
code:

Reputatie 7
Badge +7
Geachte @M Reijerkerk . Wat ik lees en begrijp vind ik het treurig voor u dat u uw pakketjes niet heb gekregen, maar ze wel al betaald heb. Ik begrijp dat de/het pakketje is teruggezonden door "Primera". Ik ken primera als een soort winkel, meestal in centra, maar ben er nooit geweest.
Mogelijk kunt u mij en wellicht ook anderen uitleggen wat nu precies het geval is. Want wat heeft Primera ermee te maken, de werking/samenwerking Postnl en Primera?. Ik krijg wel diverse pakjes uit china, anders dan anders in vol geplakte enveloppen e.d, maar het komt wel. Gaat meestal wel via normale webshops. Ik kan weinig wijs uit uw problematiek, wellicht kunt u het nog wat verduidelijken, indien u daar behoefte aan hebt. Ik kan u zo niets adviseren., want begrijp het casus niet helemaal. Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +4
Beste @L.J.F. de Ruiter ,
Primera is inderdaad een winkel, maar deze heeft vaak ook een postagentschap in huis.
Dit is ook in mijn gemeente het geval. Hier kun je alle postzaken doen, die vroeger ook in het postkantoor konden (behalve geldzaken).
Topic Starter heeft hier inderdaad een punt. De Primera van hem, heeft niet het recht, om zomaar het pakket retour afzender te sturen, zonder geadresseerde hierover in te lichten.
Het bevreemd mij wel, dat het pakket, binnen een aantal uur, door "geadresseerde" geweigerd is.
Reputatie 7
Badge +7
Dank u, ik begrijp er nu iets van. Helaas breng ik vandaag ik het ziekenhuis Erasmus MC door. Ik ga er over denken en opspeuren zodra ik terug ben,..... maar er zijn nog meer bollebozen in ons forum. Groeten Leo.
Badge +8
Beste @A. Deen, @L.J.F. de Ruiter, @M.G. Leeuw en @Wortelstamper, omdat de TS een nieuw - los - topic heeft gestart, heb ik jullie reacties hiernaartoe verplaatst.
Badge

Beste lotgenoten,

Ik ben een nieuw topic begonnen want ik had gereageerd op iets anders, niet echt handig.

a2ab6579-c31c-48c6-929d-7c20ddd47af9.jpg

Vandaag zou ik een pakket geleverd krijgen uit China, aangezien ik inklaringskosten moest betalen werd het pakket door PostNL naar het lokale Primera PostNL punt gestuurd, zodat ik daar kon afrekenen.

Echter toen ik vanmorgen in track en trace van PostNL keek stond er dat het pakje retour afzender was gestuurd.

Na gebeld te hebben met PostNL "Klantenservice" bleek dat de Primera medewerker het pakket niet had geaccepteerd en werd het dus retour afzender gestuurd door PostNL.
Dit is niet een op zich zelf staand incident. Ik heb eerder problemen bij die Primera gehad.
PostNL doet op zich niet veel, ik heb al een 2 maal een klacht ingediend maar ze antwoorden doodleuk dat het niet hun zaak is.
Op deze manier kan ik dus niks meer laten sturen. Dit is toch van de zotte, PostNL heeft een bezorgplicht en mag zich niet verschuilen achter de naam "Primera"
Ik eis dan ook dat het pakje alsnog bezorgd wordt, anders kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn geld (54 € betaald voor deze zending)
Zie het track en trace verslag, ik noem het post fraude, je kan niet zomaar besluiten als winkelier om een pakket terug te sturen naar de afzender zonder overlegd te hebben met de geadresseerde.

MR Ams

Dit heb ik ook mee gemaakt.  Het meest vervelende is dat de medewerker heeft aangegeven dat het haar niet kan schelen wat ACM zegt. 

Het meest vervelende is dat de medewerker heeft aangegeven dat het haar niet kan schelen wat ACM zegt. 

Wat zegt de ACM dan, want dat wordt nergens gemeld?

Badge

Ik heb alle trajecten gehad, PostNL weigert ook maar iets te doen, elk pakje wat bij die Primera komt wordt meteen retour afzender gestuurd, advocaat ingeschakeld, krijgt er ook geen respons. Als ik PostNL bel dan mag ik geen case openen dat moet de afzender doen. Puur hopeloos 

Reputatie 4
Badge +4

ik zou eens met een (rechtsbijstands) advocaat contact opnemen om te kijken wat uw rechtspositie is, rechtstreeks naar die Primera winkel toe.

Reageer