ProVeiling

• 22 April 2015
  • 7 reacties
  • 1419 Bekeken

Op een internetveiling van ProVeiling een nieuwe heggenschaar gekocht voor ruim 168,00 euro. Bij de desbetreffende kavel was geen merk en typeaanduiding vermeld. Het merk en het type bleken wel vermeld op de handleiding gevoegd bij de gleverde heggenschaar. Eerst toen was na te gaan dat deze heggenscharen (nieuw) op het internet in Nederland te koop worden aangeboden voor 90,00 - 100,00 euro inclusief BTW.

ProVeiling blijkt dus bij verkoop belangrijke - beschikbare - informatie bewust achter te houden. Er is daarom sprake van dwaling of wel van opzettelijke misleiding. Ook omdat op de kavelfoto op de veilingsite de merksticker van de heggenchaar is verwijderd.

Oppassen dus met ProVeiling, te meer om dat ze zich bij reclamering als verkopende partij ten onrfechte verschuilen achter een 'opdrachtgever'. Bij ProVeiling wordt op deze manier het 'koopjesimago' van een veiling ingezet om artikelen voor een te hoge prijs te verkopen.

7 reacties

Beste,

Ik voel mij ook benadeelt door Proveiling door het uitsluiten van iedere productaansprakelijkheid zit ik thans met een product dat bij eerste gebruik is overleden. Proveiling verschuilt zich achter opdrachtgever en sluit garantie uit. Kan een leverancier zomaar eenzijdig productaansprakelijkheid uitsluiten?

Groet,

Chris Laarman
Die heb ik gelezen. Dat was echter niet de vraag. De vraag is op Proveiling wettelijk iedere productaansprakelijkheid mag uitsluiten of dat deze bepaling voor een rechter alsnog worden verworpen? Dit lijkt weat a te gemakkelijk om iedere aansprakelijkheid uit te sluiten en als het toegestaan is dan is advies uiteraard om geen zaken met dit bedrijf te doen, aangezien ze niet in klanten geinteresseerd zijn.
@ van Rheenen

Ik heb gekocht zoals bezichtigd, echter beroep mij op ondeugdelijk product en aansprakelijkheid van leverancier naar goed Nderlands recht. De vraagt blijft dus of een partij er wettelijk mee weg komt door de productaansprakelijkheid eenvoudig uit te sluiten of dat een rechter dit zal verwerpen?

Ik heb eerlijks gezegd niet te indruk dat @ van Rheenen een objectieve lezer is en wellicht gezien de beantwooding verbonden aan Proveiling? Je hebt het er gezien de vele reacties maar druk mee! Wellicht komt er nog een inhoudelijke reactievan iemand? Inmiddels de rechtsbijstandverzekering ingezet. Wordt vervolgd.

Ik heb eerlijks gezegd niet te indruk dat @ van Rheenen een objectieve lezer is en wellicht gezien de beantwooding verbonden aan Proveiling?

Geplaatst door Chris Laarman op Sep 11, 2016.

Gast, serieus? Dus als iemand het niet met je eens is dan is hij niet objectief en zal hij wel aan Proveiling gelieerd zijn? Ik vind dat "eerlijks" gezegd nogal kortzichtig.

Zelf ben ik van mening dat als je als particulier zaken doet met Proveiling (je hebt je dus duidelijk niet aangemeld als handelaar) en je via internet hebt gekocht Proveiling de wet koop op afstand moet uitvoeren en dat je dus 14 dagen de tijd hebt om af te zien van de koop. Het fijne is dat ze dit niet op de site vermelden dus dat je dan zelfs een jaar de tijd hebt.
Reputatie 5
Badge +7
Naar aanleiding van vele signalen die de Consumentenbond ontvangt over veilingsites, hebben we onze informatie hierover gebundeld en online gepubliceerd op de pagina Veilingsites. Ook kun je tips over bieden op Vakantieveilingsites vinden.
Wat mij opgevallen is bij Proveiling dat als je iets koopt , vaak dingen overprijst zijn ja .

Ook paar keer een bod gedaan en gewonnen ,maar bij ophalen bleken dingen over de datum te zijn ,of afgekeurde matrialen ,wat niet gemeld was op de website ,ook aantal keren een bod gewijgerd omdat volgens hun het bod te laag was ,,start dan ook met een hoger openingsbod.
Proveiling.

25-12-2016 op meerdere kavels geboden bij de euro veiling.

zo een 15 kavels gewonnen na sluiting van alle kavels die liepen bij de euro veiling.

Wat blijkt nou op 26-12-2016 lieten ze de kavels weer opnieuw lopen,met mijn gewonnen biedingen en er werd weer overboden op alle kavels die ik gewonnen had.

na een mail gestuurd te hebben met proveiling,om dit door te geven.

krijg je als antwoord,dit komt wel eens voor.

Nou heb ik direct gevraagt om mijn account te verwijderen aangezien ik echt nooit meer ga bieden op deze manier bij proveiling.

word ik geblokkeerd.

ik vind het zeer onprofesioneel van proveiling.voor mijn nooit meer.

Reageer