Renovatie van verhuurder zorgt voor extra kosten

• 12 November 2021
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Badge

Verhuurders duwen mij een deelse '’renovatie'’ door de strot waar ze mij gedwongen spullen afnemen en waar ik gewoon nieuwe spullen moet kopen. Plus een huurverhoging. Belangrijke zaken als gehorigheid, slechte muren, zelfs een trappenhuis waar men z'n nek kan breken als het vochtig is laten ze liggen. Het betreft hier zo'n €2,000/€3,000 aan spullen en kosten voor mij. Je krijgt €150 per rolluik wat ze van je stelen, anders kan ik het niet noemen, in return en misschien €100 en dat is allemaal legaal..vind de rechter ook helemaal prima.

Ik zit op het bestaansminimum. Ik heb naast mij iemand wonen die maanden alleen een tafel en een bed in huis had..zo weinig geld..die er ook net woont..die gaan ze dat ook door de strot duwen. En dan is er ook nog een jaar overlast bij in de gehorige flat waar ik woon met bouwlui met slechte manieren die er dan regematig rondlopen en de boel vervuilen.   En je vies aankijken als je er iets van zegt. LOL Ze zijn al maanden in een woning bezig waarbij je ze vaak alleen om 7/8 uur smorgens even veel kabaal hoort maken meestal boren..natuurlijk om de bewoners te jennen. Zo kinderachtig.

Ik ben huurder. Ik heb het huis ingericht. Daar ga je toch niet een huurder mee lastig vallen? '’Komt u even langs voor een lekkere kop koffie'’ om dat gezellig te bespreken.  Waarom kan dat zomaar?? Ze stelen toch gewoon je spullen? Moet je gedwongen opnieuw inrichten. Ze veroorzaken toch veel overlast ook? Woongenot? Waarom ga je daar huurder(s) mee lastig vallen? Doe dat in een leeg huis! Heb je het huis ingericht, krijg een gedwongen verbouwing en  huurverhoging kun je weer opnieuw geld neertellen met veel overlast ook.  En als ik pech heb  verzakt de flat over vijf jaar, kan gewoon gebeuren waar ik woon, en dan krijg je een gedwongen verhuizing ook nog eens.

Mijn zus had ook een gedwongen renovatie. Die ging op de camping wonen. Kreeg vanalles mooi vergoed toen. Hebben ze blijkbaar afgeschaft.

Je leest er ook nooit iets over. Dit is een van de meest bizarre zaken die ik in mijn volwassen leven heb meegemaakt. Je bent gewoon vogelvrij als huurder. Je kunt net zo goed op straat gaan wonen. Ik zeg mijn vertrouwen in dit land nu ook helemaal op!

GROET!

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Je verhaal is me niet helemaal duidelijk, al snap ik dat je niet tevreden bent over de gang van zaken. Wat houdt deze renovatie precies in? Ik begrijp dat je zelf wijzigingen hebt aangebracht aan de woning en dat die nu worden verwijderd? Zijn die wijzigingen in overleg met en met goedkeuring van de woningbouw aangebracht?

En in hoeverre heb je geklaagd over de gebreken die je opsomt, zoals het vochtige -en blijkbaar gevaarlijke - trappenhuis? Want als de verhuurder hier na je verzoek niets mee doet heb je mogelijk een grond om huurverhoging tegen te houden. Als je na een bezwaar te hebben ingediend bij de verhuurder in beroep gaat tegen de huurverhoging bij de huurcommissie hoef je zelfs niet de huurverhoging te betalen totdat de commissie uitspraak doet. Het is me niet helemaal duidelijk welke wegen je al hebt bewandeld. Ook zeg je iets over de rechter - heb je zelf een zaak aangespannen of heb je het over een andere zaak en waar ging die over?

Ik denk dat je iets overdrijft als je zegt dat je net zo goed op straat kunt wonen, want dan zou je daar net zo goed meteen kunnen gaan wonen. Maar ik begrijp dat dat de emotie is.

Dat werklieden ‘s ochtends vroeg een takkeherrie maken en later op de dag juist niet herken ik helaas ook wel. Ik kan  me ook niet aan de indruk onttrekken dat treiteren hier soms het motief is. Sterkte ermee!

Badge

Er hing een rolluik toen ik daar kwam wonen dat hangt er nu meer als 10 jaar. Na een paar jaar kwam er een andere woningvereniging maar die heeft nooit erover geklaagt. De schotel hangt er ook al vanaf het begin, heb ik zelf opgehangen, maar daar had ik in feite alleen toestemming voor nodig van gemeente (misschien ook van verhuurder maar die interesseerdehet niks). Het is een nette grijze onopvallende middelgrote high-end schotel. Het is een goedkope 60er jaren flat met groen aan de overkant. De woningvereniging heeft altijd weinig interesse getoont in wat hier gebeurd. Het ging ook van twee medewerkers aan de deur bij problemen en een keer in de week kwam iemand de boel wat opruimen naar een iemand voor heel de wijk die je moet bellen bij problemen die ook erg onbetrouwbaar is ook die al snel naar de politie en gemeente verwijst en er ruimt nauwelijks nog iemand op. 

Ze noemen het renovatie maar het is nieuwe HR ruiten/kozijnen, nieuwe deuren, ventilator, electrisch koken aansluiter en bel met beeld. En een nieuwe isolatie platte dakbedekking. Verder wordt de flat een beetje opgeleukt. €30 huurverhoging voor dit alles. Voor plaatsing ruiten maken ze gebruik om alle rolluiken voor en achter te verbieden. Zoiets hangt er niet voor de lol! Je hebt bijvoorbeeld een balkon waar het hard kan waaien en ook gewoon rotzooit op af waait. Zonder rolluik wordt dat feitelijk onbruikbaar..wordt sowieso ook nauwelijks gebruik van gemaakt...je betaald er wel voor.

Als er al energie besparing is, ik betaal nu €75, zal het maximaal 10 euro zijn per maand. Er is huurverhoging, ze pakken mij 200 TV kanalen voor niks af waarvan 50 HD kanalen in betere kwaliteit dan wat kabel biedt en bieden daarvoor in de plaats 20 euro per maand 30 kabelkanalen aan en dat noemen ze dan redelijk alternatief. Veronaangenamen het wonen door rolluiken en TV zenders weg te nemen plus langdurige overlast dus ik schiet er niks mee op. Dan kun je ook net zo goed verhuizen. In mijn kant van de flat, 9 woning, zijn in ongeveer 15 jaar 18 verhuizingen geweest. Er staan nu twee woning leeg ook. En een woning is twee keer door de huurder onderverhuurd. De belangrijkste reden waarom mensen vertrekken is de gehorigheid waar helemaal niks aan gedaan wordt.

Dit is allemaal gedwongen. Daarbovenop kun je kiezen voor een nieuwe WC, badkamer en keuken. Het betreft 17 woningen en zou een half jaar overlast zijn (ze hebben over een model woning al een half jaar gedaan dus dat half jaar lijkt mij onzin).

Naar een commissie gaan waarvoor je moet betalen en het zit er altijd dik in dat je niks bereikt en je geld niet terugkrijgt. Je ziet het ook gewoon in de wijk..wijkbeheerder, politie en ook zo'n commissie beschermt de financiele belangen van de verhuurder en gaan daar heel ver in. Ze zetten een agressief gekkenhuis geval midden in de flat en doen dan net alsof dat een vriendelijke normaal persoon is..heb ik echt meegemaakt dus zeg niet dat het niet waar is..Is ook na een jaar vertrokken omdat z'n moeder bang was voor z'n leven...dat ie bijvoorbeeld de politie zou aanvallen en ze hem overhoop zouden schieten...IS dus niet uit de flat gezet. Woning vereniging heeft wel een vrouw met twee kinderen uit haar huis gezet omdat ze een weedplantje in haar voortuin had.

'’Ik denk dat je iets overdrijft als je zegt dat je net zo goed op straat kunt wonen, want dan zou je daar net zo goed meteen kunnen gaan wonen. '’

Ik woon hier alleen voor wat comfort en veiligheid zie het ook niet als woning..meer als verblijfplek. En natuurlijk is op straat wonen erg ongezond en er is ook geen comfort.

Reageer