Consumentenbond.nl

Slechte ervaring Belcentrale

• 30 mei 2019
  • 11 reacties
  • 1362 Bekeken

In juni 2017 heb ik een twee jarig contract afgesloten bij Belcentrale.
Ik ben er nooit te vreden over geweest en daarom heb ik 17-02-2018 al kenbaar gemaakt dat ik mijn contract zou beëindigen maar dat ik me realiseerde dat ik daar te vroeg mee was maar dat ik er niet aan moest denken dat ik het zou vergeten.
Ik heb daar ook antwoordt op gekregen en zij gaven aan dat mijn contract liep tot 22-06-2019!
In september 2018 had ik zoveel problemen me mijn internet dat er een monteur langs moest komen, ik heb een week zonder internet en vaste telefoon aansluiting gezeten.
De monteur heeft een nieuw modem geplaatst waarna ik een formulier moest tekenen en de aanhef van dat formulier was "Orderformulier servicebezoek".
Nu ik deze maand mijn contract wilde opzeggen werd er mij gezegd dat het contract loopt tot 2022, ik viel van mijn stoel van verbazing.
Wat nu blijkt staat dat op het Orderformulier waarvoor ik getekend hebt.
De monteur heeft met geen woord gesproken over contractverlenging en ik ging er vanuit dat ik tekende voor het werk wat hij gedaan had.
Is dit juridisch aan te vechten?

Henk Zwijgers

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dit lijkt sterk op een niet correcte manier van handelen en zaken doen.
Als je een formulier ziet met "Orderformulier servicebezoek" dan is het vreemd dat je ineens vastzit aan een 3 jarig contract.

Belcentrale heeft ook een klachtenformulier:
https://www.belcentrale.nl/klantenservice/klachten

Plaats in ieder geval je klacht op het Klachtenkompas van de Consumentenbond:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/belcentrale/details?companyId=6d1de1e6-8c2c-43af-893e-481c6bceaede

Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt. Deelname van bedrijven is vrijblijvend en alle klachten worden openbaar gemaakt. Zo kan iedereen zien of er klachten over bedrijven zijn en hoe die daar mee omgaan.

Voor Juridisch Advies van de Consumentenbond:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies
(Gratis als je lid bent van de Consumentenbond.)

Of via Het Juridisch Loket geeft gratis eerste hulp bij juridische vragen.
Bedankt Bert, ik hoop dat ik het nog terug kan draaien dit is zo in en in triest van Belcentrale
Badge +6
Hi @H.W. Zwijgers, heb je je klacht al op Klachtenkompas geplaatst of verder contact gehad met Belcentrale?
Ik heb een advocaat in de arm genomen die heeft 14 een juni brief gestuurd naar Belcentrale met bijlage en binnen 10 dagen moeten ze de advocaat antwoorden.
Reputatie 7
Badge +7
Nog een paar dagen dus, @H.W. Zwijgers. Ik ben benieuwd naar de reactie van Belcentrale. Hou je ons op de hoogte?
Zal ik doen.
Onderstaande het voor mij zeer vervelende antwoordt van de wat mij betreft ook zeer vervelend bedrijf.

Volgens mij heb je helemaal gelijk of heb je helemaal geen gelijk maar een jaar er vanaf doen is niet zo'n sterke verdediging.

Zie mijn eerste schrijven, er is nooit met geen woord gesproken over contractverlening!!!

Geachte heer/mevrouw Klieverik,

In reactie op uw schrijven bericht ik u als volgt.

Op 21 september 2018 heeft uw cliënt een verlenging getekend voor drie jaar. Op het orderformulier staat o.a.: 'uw nieuwe maandbedrag' en 'ik ga akkoord met een verlening voor een periode van'. Tevens staat er groot 'orderformulier'. Een order is binnen ons rechtsverkeer een ander woord voor opdracht. Alles op het orderformulier wijst op een verlenging. Dat er sprake kan zijn van dwaling of bedrog wordt dan ook betwist. Ook is het orderoformulier op 24 september 2018 per e-mail naar uw cliënt verzonden. Nergens heeft uw cliënt aangegeven dat de verlenging niet klopte.

Belcentrale ziet dan ook geen reden om de verlenging te ontbinden. Wel is zij bereid deze te verkorten naar twee jaar.

Ik verneem graag van u.
Ze leggen van geen kanten uit waarom ze je bij het bezoek van een servicemonteur hebben laten tekenen voor een contractverlenging. Dat is geen logisch moment, de monteur heeft u er ook niet op gewezen en er is geen reden voor. U tekent te goeder trouw de werkopdracht voor de monteur, dat is wél logisch en wél op een logisch moment. Ze scheppen de verdenking dat ze je onder valse voorwendselen laten tekenen en wellicht heeft de monteur zelfs iets gemompeld van *werkopdracht". Ik denk dat ze zullen zeggen dat u nieuwe apparatuur gekregen hebt en dat dit automatisch een contractverlenging betekent en die redenering klopt niet, ze moeten binnen contract gewoon zorgen voor goed werkende apparatuur en mogen daar niet stiekem een contractverlenging aan verbinden. Daarnaast heeft u toch aangegeven sowieso te willen stoppen. Het is raar klanten die willen stoppen een nieuw contract te laten tekenen zonder ze daarop te wijzen. Contractverlenging gaat via directe communicatie en niet via een bezoek van een servicemonteur. Pure misleiding van Belcentrale, wat een boeven.
Reputatie 7
Badge +6
Een smerige manier van zaken doen van deze Belcentrale.
Reputatie 7
Misleiding.

Henk, 

Ons is bijna het zelfde overkomen. Het wordt nu een rechtzaak. Misschien kunnen we elkaar helpen.

Reageer