Slechte ervaring met verschillende klantenservices

• 28 May 2022
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

Ik heb onlangs in zeer korte tijd twee keer een slechte ervaring gehad met klantenservice van grote bedrijven. Betrof een klacht die ik had over afhandeling van een probleem bij Mediamarkt en het laatste was bij Ziggo, waar je na 20.00 uur geen medewerker meer aan de telefoon krijgt, maar moet chatten met een robot, die dan niets meer terugstuurt. Mijn vraag is zijn hier meerdere klachten over en wordt daar ook wat mee gedaan? De service wordt steeds minder, maar je moet wel steeds meer betalen. Mijns inziens is hier actie tegen gewenst en is dit daarom iets voor de consumentenbond? Ik ben benieuwd naar reacties.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Wat mij betreft helaas zeer herkenbaar . Onwil , onkunde , niet goed kunnen lezen , niet goed luisteren , ingewikkelde menu's om doorheen te worstelen , etc. 

Wat je ook vaak hoort.
Een irritant wachtmuziekje dat ook nog eens overstuurt klinkt.

Reputatie 6
Badge +4

Waarom na 20.00 uur nog bellen. Kan toch ook 1 dag erna. We zijn veel te afhankelijk van online zijn geworden en willen 24/7 direct onze problemen opgelost zien.

Jaren geleden spraken we er schande van dat dit soort bedrijven buiten kantooruren bereikbaar werden.

Reputatie 7
Badge +6

@JMA , Na 20.00 uur bereikbaar hoeft van mij ook niet , al kan dat voor sommigen die lange dagen maken gemakkelijk zijn  . Maar dat is het echte probleem niet zoals je in mijn reactie kunt zien wat ik zoal meegemaakt heb ( en ik en TS zijn vast niet de enigen … )  . Trouwens , chatten met een robot ga ik zo mogelijk uit de weg . Wat een ramp was dat !!!

Reputatie 5
Badge +5

@E.T. Wiersumdruk 1, toets 2, toets 9 om terug te …., wij hebben geen geldige keuze van u ….., heeft u geen klantnummer bij de hand, toets 5, helaas……… op dit moment zijn er geen medewerkers beschikbaar …. de verbinding wordt verbroken …. probeer het later nog eens.  Chatten met een robot )-: Ik toets twee- of driemaal een onbekend woord in, dan begrijpen ‘ze’ het niet en vraagt ‘ze’ of je met een medewerker wil chatten (-: Oh ja, vooraf krijg je nog wel de instructie dat je gewoon en normaal kunt spreken met de robot (-: Allemaal sch ….t irritant, net als het muziekje.

Badge +8

Hi @P.M. Ronteltap, welkom op de Community!

We doen een terugkerend onderzoek naar verschillende klantenservices. Als je lid bent van de Consumentenbond met een Volledig & Vertrouwd of Kies & Koop abonnement kun je deze onderzoeksresultaten bekijken. Je kunt deze het beste vinden door gebruik te maken van de zoekfunctie op onze website.

Reageer