Slechte ervaring Slotenmakers 24/7 Rhenen

  • 29 January 2020
  • 3 reacties
  • 352 Bekeken

Badge

Inwoner van mij belde mij vandaag op dat zij zichzelf had buitengesloten en daarom een slotenmaker heeft gebeld. Prima, kan gebeuren. Of ik even 715 euro wilde betalen, direct per pin of contant.

 

Meneer heeft letterlijk 30 minuten werk verricht. Meneer heeft €249 gerekend voor 30 minuten werk. Hij heeft €30 gerekend voor voorrij kosten. Daarnaast heeft hij een cilinder die ik in de bouwmarkt voor €60 kan kopen (gelijkwaardige) geplaatst en rekent hij hier €285 voor.


Vervolgens rekent meneer ook nog kosten voor het boren, extra materiaal en wat overige dingen. Totale kosten voor 30 minuten werk €719,89.
 

Het mooiste is, dat letterlijk naast de deurklink een raam zit wat je zonder moeite had kunnen breken. Er liggen namelijk (toevallig i.v.m. opnieuw betegelen) stenen naast de deur. Letterlijk naast de deur! je kan je hand zo naar binnen steken en de deur openen hierna, zonder enige moeite.

 

Nee, meneer kiest er voor om het slot uit te boren (heeft letterlijk 3 minuten gekost) en de cilinder te vervangen. Prima, maar een cilinder van €60 voor €285 verkopen en ook nog eens €249 rekenen voor 30 minuten werk…. wat een oplichterij.

 

Ook was ik zelf niet aanwezig (hoofdbewoner) dus ik snap niet waarom meneer geen toestemming heeft gevraagd aan de hoofdbewoner.

Ook heeft hij de deur zo maar open gemaakt zonder enig vorm van controle of mevrouw wel daadwerkelijk is wie ze beweerd en of ze überhaupt wel inwonend was. Stel is het gekke geval dat ze niet inwonend was, dan had ze makkelijk enkele spullen kunnen oppakken en via de achterdeur weg kunnen lopen. Nul controle dus, totale lak aan veiligheid!

Een factuur zonder website, telefoonnummer of email adres alleen een KVK adres er op. Ik kan dus ook geen contact opnemen met de persoon in kwestie.

“Slotenmakers 24/7” staat op de factuur. Het vernoemde adres is: Papaverstraat, 3911ZA in Rhenen.
Als naam staat er nog extra vermeld: Slotenspecialist 24/7.

Bel dit bedrijf nooit, ze lichten je op waar je bij staat! Vieze ratten zijn het om dit soort tarieven te rekenen.

 

https://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=744680220000

 

Ik begrijp dat ik mijn geld kwijt ben, zeker gezien de bewoonster geen goed Nederlands spreekt en een vage factuur getekend heeft waarop staat dat je verplicht bent de bedragen te betalen (ook al zijn ze overdreven hoog en wordt je opgelicht waar je bij staat) in hele kleine letters die je amper lezen kan. Geld is dus weg, maar ik wil de mensen wel attent maken op de oplichterij van dit bedrijf en -of dit persoon in kwestie zodat er niet meer gedupeerde komen.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Komt helaas vaak voor . Ook bij andere branches zitten nogal wat rotte appels . Vooral schoorsteenvegers en klusjesmannen . Die laatsten komen vaak onaangekondigd met busjes met een buitenlands kenteken en spreken doorgaans geen of slecht Nederlands . 

Reputatie 7
Badge +6

Eindelijk heeft de ACM ingegrepen . Zie vandaag op nos.nl . Key Service Nederland / Plumberservice heeft € 200.000 ,- boete gehad en de bestuurder € 50.000,- wegens malafide praktijken . Daarnaast zijn nog meerdere andere maatregelen genomen . Zal eens tijd worden na jarenlange klachten . De bewering in het verleden van de Politie dat er niets aan te doen was klopt dus niet . 

Eindelijk heeft de ACM ingegrepen . Zie vandaag op nos.nl . Key Service Nederland / Plumberservice heeft € 200.000 ,- boete gehad en de bestuurder € 50.000,- wegens malafide praktijken . Daarnaast zijn nog meerdere andere maatregelen genomen . Zal eens tijd worden na jarenlange klachten . De bewering in het verleden van de Politie dat er niets aan te doen was klopt dus niet . 

Dus omdat de ACM nu een boete heeft opgelegd, goed om te horen trouwens, heeft de politie onterecht beweerd dat zij er niets aan konden doen? Dat bruggetje ontgaat mij volledig. Het is de politiek die jarenlang niets heeft gedaan en het probleem heeft genegeerd, niet de politie.

Reageer