Stichting Dierenlot

• 14 January 2022
  • 7 reacties
  • 1203 Bekeken

Al enige tijd vallen mij de vele Ster-reclames op van de Stichting Dierenlot.

Los van het feit dat ik ze zeer smakeloos vind, lijken ze me zeer kostbaar, omdat ze opvallend lang duren en vaak worden uitgezonden.

Het zou mij niet verbazen als hier een bedenkelijk verdienmodel achter zit.

Is er wel eens onderzocht hoeveel hier aan de strijkstok blijft hangen en hoe eenvoudig/lastig het is om een periodieke bijdrage te beëindigen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Jos Dekkers

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4

De bestuurder schijnt €216.000 per jaar te krijgen, dat las ik onlangs op een ander forum waar een soortgelijke vraag werd gesteld.

Reputatie 5

De tv. reclames zijn inderdaad erg lang maar ergens las ik dat de uitgave aan de tv  reclames ruimschoots opweegt tegen de inkomsten die men hiervan genereert.

De jaarverslagen zijn openbaar dus voor iedereen in te zien.

https://www.cbf.nl/uploads/paspoort/Jaarverslag-incl-jaarrek--verklaring-2020-DierenLotpdf.pdf

https://www.dier.nu/uploads/pdf/beloningsbeleid-stichting-dierenlot-2020.50ceb0.pdf

(  inclusief salaris van de directie )

Het is altijd lastig om te beoordelen of al het geld terechtkomt waar het zou moeten komen.  Het onderhouden en runnen  van een dergelijke stichting ( bedrijf eigenlijk ) kost nu eenmaal  geld.

Het is natuurlijk ook vaak bij goede doelen organisaties dat je er zelf een ‘goed gevoel' bij moet hebben en affiniteit hebt met het fonds waaraan je wilt doneren.

Neemt niet weg er wel ( financieel ) inzicht moet zijn in de handel en wandel van de organisatie.

Reputatie 4
Badge +3

Goed om te noemen is denk ik ook dat de STER voor goede doelen andere tarieven hanteert.

Als je toch al negatief tegenover een initiatief staat en zonder motivatie denkt dat daar een bedenkelijk verdienmodel achter zit en ook niet van plan bent daar geld aan te doneren, wat kan het je dan schelen hoeveel er aan de strijkstok blijft hangen of hoeveel de directeur verdient?

Dan geef je gewoon niet, ben ik ook niet van plan.

Een bestuurder met beloning van ruim 2 ton vind ik buiten proportie.

Ik heb het thema geopend om beter inzicht te krijgen in de club.

Elkaar op deze manier scherp houden, vind ik nuttig.

Een bestuurder met beloning van ruim 2 ton vind ik buiten proportie.

Ik heb het thema geopend om beter inzicht te krijgen in de club.

Elkaar op deze manier scherp houden, vind ik nuttig.

Wie wordt er dan scherp gehouden en hoe? Het wekt bij mij vooral de indruk van zoeken naar iets om over te klagen omdat de boodschap blijkbaar niet bevalt.

Reputatie 5

Betrekkelijk hoge salarissen voor het besturen van een goed doel is geen uitzondering.

Sinds de rel van de destijds in opspraak geraakte directeur van de hartstichting  in 2004  ( salaris   € 170.000 ) is sinds die tijd een beetje  het inkomen van directies  m.b.t goede doelen altijd een item.

Je moet gewoon zelf de afweging maken geef ik wel of geef  ik niet als dat je dat als criterium hanteert.

En als je onderstaand lijstje van goede doelen ziet kun je altijd en overal wel je geld kwijt :slight_smile:

https://www.goededoelennederland.nl/sector/sectoronderzoek/beloning-directeuren-goede-doelen

Reageer