Consumentenbond.nl

Tachtig- of negentig plussers en digitalisering

Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Toevallig bestaan er wel tablets voor ouderen, die minder complex ingedeeld zijn en schijnt makkelijk om mee om te gaan. Wij hebben ze nog niet getest, voor zover ik weet.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke tablet?

Groet,
Celine
Reputatie 7
Dat zal dan voor veel ouderen die wel mee willen maar dat niet goed kunnen een uitkomst zijn, alleen vind ik het een beetje griezelig als ze gaan internetbankieren als ze niet meer helemaal helder zijn. Ouderen zijn eerder slachtoffer van babbeltrucs en van phishing mail is dat misschien ook het geval, al schijnen daar toch ook veel jongeren in te trappen.

Straks ga ik even op het web speuren naar die tablets.
Reputatie 7
Ik heb er verschillende gevonden. Bij de thuiszorgwinkel van Vegro hebben ze er eentje Compaan, kost 299 en er zit een abonnement aan vast voor wat informatie en zo, dat is misschien wel handig. Hij ziet er op de foto vrij stevig uit, dat is ook wel fijn. Ik ga er toch maar even goed over nadenken, mijn moeder heeft geen internet en geen wifi (mag via de buurvrouw) en dat heb je toch nodig, tenzij je alleen geriatrische spelletjes doet, die zet ik er dan wel op.
Reputatie 7
Ik zie er maar vanaf om voor mijn bejaarde moeder een tablet te kopen, we hebben net haar mobieltje weer op orde omdat ze verkeerde toetsen heeft ingedrukt, de tv is ook weer ingesteld. Nu nog de gewone telefoon, daar is ook iets mee.

Reageer