Thuisbezorgd - fooi voor bezorger

• 23 maart 2021
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Ik geef sinds ongeveer een jaar fooi voor de bezorger altijd vanaf de thuisbezorgd site / app. Het blijkt nu dat thuisbezorgd dit geld niet aan het restaurant of de bezorger doorgeven, maar gewoon houden. Dit was bevestigd door een aantal bezorgers van verschillende restaurants!

Nu is het natuurlijk moeilijk voor mij om dit te bewijzen, maar zou het echt zo zijn dan vind ik dat gewoon oplichting (en niet alleen zou ik mijn geld terug willen, maar vooral vraag ik me af, hoeveel mensen gebruik maken van die functie zonder te weten dat de “driver” er niks van krijgt??).

Wat kan men hier best doen?

5 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Inderdaad die optie heb je  als je via de app of thuisbezorgd website iets besteld.

Ik vond het altijd al een beetje dubieus dat die optie er op zat dus heb er zelf nooit gebruik van gemaakt.

Diegene die de bestelling komt brengen tip ik altijd persoonlijk. Ik heb een apart potje met enkele  losse euro’s voor dit soort situaties.

Ik heb even op de website gekeken van thuisbezorgd: Hier staat: 

Gaat het hele bedrag van de fooi direct naar de bezorger?

Voor bezorgers die rechtstreeks in dienst zijn bij Thuisbezorgd.nl, gaat de hele fooi naar de bezorger en wordt die uitbetaald als onderdeel van zijn of haar salaris. Voor fooien kunnen belastingen gelden. Restaurantpartners die hun eigen bezorgers hebben, zijn verantwoordelijk voor het uitkeren van online fooien aan hun bezorgers en/of keukenpersoneel. Wij adviseren onze restaurantpartners ten zeerste alle klantfooien direct aan hun bezorgers uit te keren, zij zijn door ons op de hoogte gebracht van de online fooifunctie.

Het is natuurlijk eigenlijk nauwelijks controleerbaar.  Als je googelt over dit item zie je meerdere klachten/vragen ook bij klachtenkompas. Ik heb eigenlijk geen idee waar je terecht kan met een dergelijke klacht. 

Als onderdeel van zijn of haar salaris hm………….

Gewoon de bezorger persoonlijk tippen dan weet je zeker dat het bij de juiste persoon terecht komt.

Ik ken het verhaal ook maar geen idee of het waar is, en als het systematisch zou gebeuren, of het strafbaar is.

Wel interessant. De bezorgers zijn in ieder geval van thuisbezorgd en niet het restaurant. Ik zou zeker weer doorgaan met fooi direct betalen uit een spaarpotje - dat deed ik tot nu toe.

Dank voor de reacties in ieder geval, ik vind het gewoon zonde voor die bezorgers ..

Reputatie 2
Badge +3

Het is allemaal erg vaag inderdaad en niet transparant. 

Komt er een bezorger aan de deur. Hey je fooi heb ik al via de app overgemaakt , klinkt net als vroeger als er een collectant aan de deur kwam met de collectebus. Sorry joh ik heb al gegireerd ( toen die nog bestond):wink:

Het is toch ook veel leuker voor iemand als hij of zij persoonlijk iets in zijn hand gedouwd krijgt.

Dat je het aantal tussenpartijen die je op hun blauwe ogen zou moeten geloven zo minimaal mogelijk moet houden is van alle tijden. Dus gireer ik het goede doel rechtreeks en geef ik de aardige bezorger/ster zelf iets.

Reageer