Consumentenbond.nl

Thuiswerk websites betrouwbaar?? - Vaak betalen na registratie

• 9 maart 2017
  • 2 reacties
  • 18165 Bekeken

Beste consumentenbond (leden),

Eerst m'n vraag, dan mijn verhaal: 'Zijn er gratis, betrouwbare aan te raden thuiswerk websites??' (in NL) - (mijn voorkeur gaat uit naar vertaalwerk)

Van de week stuitte ik op wat vrijwillig vertaalwerk op youtube (video's van Engels naar Nederlands vertalen).

Dit was wel geinig om te doen en al snel kwam het idee op om betaald vetaalwerk te gaan zoeken.

Dat valt meestal onder de noemer thuiswerk en thuiswerkwebsites blijken meestal eerder geldwolven dan geldscheppers te zijn helaas.

Bijvoorbeeld websites als thuiswerken.nl of thuiswerk.nl. Daar kan je bij beiden gratis registreren, maar al wil je vacatures beter bekijken dan moet je een betaald lidmaatschap nemen varierend van 10 tot 25 euro per maand.

En de algemene stelregel is, zoals ook vermeld op een handige site als: http://thuiswerk.com/betrouwbaar.php - is om met dat soort websites iig niet in zee te gaan.

Lijkt me logisch dat als iemand je een gratis pizza aanbied, en na 1 hap ineens betaling van de hele pizza eist, dat je zoiets hebt van 'bekijk het maar'.

Na een tijdje gegoogle naar ervaringen van andere mensen over thuiswerkwebsites ben ik op de conclusie gekomen dat het niet zo makkelijk is een goede, gratis en betrouwbare thuiswerk website te vinden waar een leuke bijverdienste te halen valt.

Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet wanhopig op zoek naar (thuis)werk (anders zou ik ook niet de rust hebben dit artikel zo te schrijven waarschijnlijk), maar vind het gewoon een interessante manier om mogelijk wat geld te verdienen rustig vanuit m'n comfortabele stoel. En verder heb ik natuurlijk net zoals iedere andere weldenkende kritische Nederland geen zin om onnodig genaaid te worden door sluwe geldwolven...

Dus, mijn vraag is:

Zijn er mensen die hier ook ervaringen mee hebben?

Zo ja, welke sites waren nog meer oplichters en zijn er ook aan te raden thuiswerk websites??

Scheelt mij en anderen weer een hoop gegoogle:)...

2 reacties

Ik ken uw probleem. Ik ben ook nog steeds op zoek naar thuiswerk (inpakken of data invoer), maar kan ook geen betrouwbare website vinden.

Een website die je ook moet mijden is www.productiewerk.nl of www.thuiswerkcentrale.nl. Zij geven aan bij meerdere tv-shows opgetreden te hebben, zoals dubbeltje op zijn kant. Als je het filmpje kijkt, benoemen ze inderdaad productiewerk.nl. Om vervolgens contact op te nemen, moet je een betaald nummer bellen.

Ik dacht eindelijk iets betrouwbaars gevonden te hebben, terwijl je wacht wordt verteld dat de kosten te declareren zijn bij de belastingdienst en dat het druk is door de tv optredens. Echter na een kwartier had ik nog niemand gesproken en ben ik hun gaan googelen. Zo vond ik bij Radar op het forum een verhaal van iemand die wel iemand te spreken kreeg, maar een half uur aan het lijntje werd gehouden met onzinverhalen en uiteindelijk de boodschap kreeg dat hij/zij in het bestand opgenomen zou worden en dus nog met lege handen stond. Jammer voor de euro's aan belkosten die ik kwijt ben, maar ik heb nu ook geleerd dat als je moet bellen (met extra belkosten) dat het ook niet betrouwbaar is.

Nog meer tips welke sites je moet vermijden vindt u ook hier: http://www.thuiswerkvacatures.nl/klachten/

Wat mogelijk wel kan helpen is www.inpakwerk-thuiswerk.nl. Daar vind je per provincie inpakcentrales waar je contact mee kunt opnemen. Helaas kreeg ik de mededeling dat ze niemand meer zoeken. Maar ik begrijp dat inpakken niet is wat u zoekt

Misschien vindt u het wel interessant om teksten te schrijven tegen betaling. Dit kan bij InfoNu.nl of testbroker.nl.

Waar ik ook al wat euro's mee verdien is enquete invullen (dit jaar al 75 euro). Dit kan bij diverse sites zoals, Opiniemeter, Global Testmarkt, Opionbar, Opinieland en Qassa.

Bij geld-verdienen-met.nl kom je misschien nog wel op meer ideeën.

Verder kijk ik regelmatig bij thuiswerkbaan.com, wat geheel gratis is. Ik heb al enkele malen gesolliciteerd, maar helaas nooit bericht gehad (ook geen bevestiging van sollicitatie), dus of deze betrouwbaar is, weet ik nog niet.

Mocht u alsnog iets betrouwbaars tegenkomen, dan hoor ik het graag
Ik heb me niet als aanbieder hierin verdiept, maar neem aan, dat hoe minder standaard de talen zijn die u beheerst, des te groter de kans wordt op de vertaalwerkmarkt. Door een extra toevoeging van speciale vakgebieden zal er ook meer vraag dan aanbod zijn. Alhoewel ... ik op de eerstbeste site voor vertaalburo's al zie, dat er op ieder vakgebied en iedere taal ongeveer 5.000 vertalers voor u klaarstaan. Is dit interessant?

TIP (met chatfunctie op de website): Vacatures vertaalwerk

Reageer