Consumentenbond.nl
gratis artikel

Tijdschriftabonnement: proef het prijsverschil

• 25 november 2020
  • 3 reacties
  • 604 Bekeken
Tijdschriftabonnement: proef het prijsverschil
Badge +8
  • Moderator
  • 1808 reacties

Zin om binnenkort lekker op de bank te kruipen met een tijdschrift? Of iemand een abonnement cadeau te doen voor Sinterklaas of Kerst? Een abonnement afsluiten is goedkoper dan losse tijdschriften kopen, maar waar is zo'n (proef)abonnement het voordeligst?

Wij hebben het voor je uitgezocht. In dit gratis artikel uit de Consumentengids van december 2020 lees je er meer over.

Waar koop jij je tijdschriftabonnementen? Praat mee!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb voor abonnementen van krant en tijdschriften altijd overal prijzen vergeleken. En vaak met de verkopers in discussie gegaan. Mij heeft dat geholpen, ik kreeg/krijg veel lagere abonnementsprijzen. Ik ben gewoon naar de diverse abonnement services gegaan van o.a Telegraaf, van AD, en diverse tijdschriften…. en onderhandelen dat je wel een abonnement wil maar voor de meest voordelige prijs. Het nieuwe artikel van de CB zal dus zeker daarbij helpen.

Badge +1

Als het abo van mijn dagblad afloopt dan bel ik om een verlengingsvoorstel. Dan wordt er gerekend aan beide kanten en sluiten we een nieuwe deal. Er is altijd meer mogelijk in de prijzen dan je denkt. En dit is voor mij de beste manier.

Reputatie 1
Badge +2

Ik ben al jarenlang geabonneerd op Elsevier Weekblad.  Vele kortingen ook kunnen bedingen maar ook enkele jaren “full time” betaald zeg maar.

In 2019 besloot ik  toch definitief een einde te maken aan het abonnement, het is best een goed weekblad maar prijzig  en je moet soms keuzes maken in het leven. Met mijn opzegging kwam toch weer een mooi aanbod. De aanbieding kwam van de uitgever zelf en niet via een ander.

Twee jaar lezen 1 jaar betalen. Dat vond ik nou weer te mooi om te laten lopen. Dat scheelde ruim € 300. Die had ik natuurlijk in mijn zak gehouden als ik echt het blad niet meer genomen had maar dat terzijde ;-)  

Het enige wat je moet doe is goed je begin en einddatum in de gaten houden anders word je abonnement stilzwijgend verlengd met de daaraan gekoppelde automatische incasso. Als je opzegt krijg je negen van de tien keer wel een ( passend) aanbod.

Vandaag de dag kun je min of meer alle bladen ook nog eens online lezen. Dan ben je vaak ook wel voordeliger uit qua abonnement.  Echter ik heb graag iets in handen om door te bladeren .

Ik wist niet dat er nog zoveel aanbieders waren die tijdschrift abonnementen aan de man proberen te brengen . Het is wel handig om te kijken of je dan via hen goedkoper uit ben of rechtstreeks bij het blad zelf. 

Reageer