Tips tegen overlast van slakken

• 6 September 2018
  • 59 reacties
  • 10238 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8
We hebben bij ons een beetje een slakkenplaag. Voornamelijk natuurlijk in de tuin, in de kleine achtertuin en nog kleinere voortuin, maar daar trekken de slakken zich niets van aan. Ik heb al één en ander over slakken gelezen, zijn nuttige diertjes, ruimen alles op. En daar zit hem nou de kneep. Wij hebben vanwege kunststof raamkozijnen en kunststof deuren, een brievenbus buiten staan. Zo'n oude groene, waarschijnlijk net gemaakt in china. Maar hij functioneert. Van onder zijn er luchtgaten, wordt de boel met name dus de post niet vochtig. Door die gaten kunnen allerlei ongedierte heen, ook slakken. Al weken blijkt onze post aangevreten en niet te weinig. De hele voorpagina van de consumentengids was zowat op gevreten. Maar door wie c.q. wat. Uiteindelijk haalden we weer een poststuk eruit en daar zat de boosdoener nog aan. Een slak en overal weer gaten van het opvreten. Wist niet dat slakken zo dol op papier waren. Maar ondanks nuttige beestjes en mijzelf best als dierenvriend, wil ik geen aangevreten post. Hoe kom ik van die slakken af, want gegoocheld, gift mag ook niet meer, wel ecologisch, maar dat werkt meestal niet.

59 reacties

Reputatie 7
Badge +8
Aan @MrsJones , nou je ziet, je staat ook al in de lijst achter de @, wat ik meestal vergeet. Voortaan dus MrsJones. Klinkt me ergens ook bekend, was er niet ooit een TV serie van, of waar een mrs Jones in voorkwam? Groetjes Leo.
Wel graag een spatie tussen Mrs. en Jones.

Moderne Britten schrijven overigens Ms.
Reputatie 7
Badge +7
Zullen we weer overgaan tot het delen van tips tegen Consumentengids etende slakken? 😉
We waren juist aan het napraten, Monique.

Meneer de Ruiter weet al wat hem te doen staat.

Hij gaat naar de bouwmarkt. Met instemming van alle discussianten!
Reputatie 7
Badge +8
Beste Monique,

In het begin in de community was het even wennen, kennismaken, en sommigen kwamen wat minder vriendelijk over. Maar dat is allemaal over, uitgesproken enz. En nu is iedereen zo aardig dat we vaak van de Topic afwijken. Als ik zonder enige bedoeling meld ik was er even niet vanwege ziekte van mijn broer, dan enorm veel bijval. Heb ik zelf al meerdere malen onder dankzegging gevraagd laten we ons weer aan de Topic houden. Maar ik kan daar niet in ingrijpen. Jij, c.q. jullie kunnen dat wel en dwingend vragen ons aan de Topic te houden. Het zal echter veel voorkomen, niemand heeft daar slechte bedoelingen bij. Maar volledig met je eens en zelf zal ik ook mijn uiterste best doen, bij de Topic discussie te blijven.
Reputatie 7
[quote user="Léonz"]Wel graag een spatie tussen Mrs. en Jones.

Moderne Britten schrijven overigens Ms.

Nog één keer niet over slakken , dit is een oude nickname die ik ooit had bij een krant die ter ziele is en ik ben ook al een beetje oud, die site pikte de naam niet met een spatie ertussen.
Reputatie 7
Badge +4
@MrsJones
U heeft uw naam veranderd.😀
Wat dacht u, vanwege de Brexit ga ik dan maar de Britse nationaliteit aannemen? ☺️
Reputatie 7
Badge +4
@L.J.F. de Ruiter schrijft:
"... Als ik zonder enige bedoeling meld ik was er even niet vanwege ziekte van mijn broer, dan enorm veel bijval. Heb ik zelf al meerdere malen onder dankzegging gevraagd laten we ons weer aan de Topic houden...."

Ik herken dit wel.
Soms switch ik vele malen van het ene naar het andere topic en omdat je een aantal mensen als het ware een beetje kent en het een soort kennissen van je geworden zijn (bij een van hen ben ik zelfs uitgenodigd om te komen eten!! 😋) ben ik mij niet altijd precies bewust wanneer er reacties geplaatst zijn die niet meer helemaal met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben en reageer daar dan soms weer op. Of ik schrijf zelf iets wat wellicht iets verder afwijkt van het onderwerp dan volgens de regels de bedoeling is. Vanzelfsprekend is dat nooit met kwade bedoelingen of om dwars te liggen.🤔 Het gaat gewoon spontaan en onschuldig en wanneer ik diep in de nacht merk dat Mrs.Jones (voorheen Mevrouw Jones) ook weer nachtdienst heeft wordt het soms wat melig.🙂
Toen ik kort geleden opnieuw reageerde op een bericht over uw broer met Alzheimer zag ik dat het topic eigenlijk over slakken ging die in de brievenbus de post opaten...
Ik zal ook weer proberen om mij meer op het topic te richten, maar een beetje gezelligheid en persoonlijkheid maakt het wel zo leuk en hoeft de kwaliteit van een reactie over het topic-onderwerp naar mijn idee beslist niet nadelig te beïnvloeden.
Reputatie 7
Badge +8
Beste Ekokok,

Ik ben het volledig met u eens. Het is in feite ook zo als u stelt. Dat gebeurt bij mij dus ook. Nu denk ik dat de moderatoren niet zo streng zijn en wel begrijpen dat soms (niet expres) van het topic wordt afgeweken. En vooral bij een vreselijke ziekte van een familielid met veel medeleven wel een oogje dichtknijpen. Maar soms moet men wel ingrijpen, want ook nu, en ik zeg er steeds bij met alle dank voor uw reactie, we wijken weer van het topic af. Kan er natuurlijk een nieuw topic van maken, maar het is toch niet de bedoeling van de community om over mijn of elk ander zijn familie te gaan discussiëren. Groeten Leo.

Reageer