Track & Trace Service raakt object kwijt

  • 26 September 2019
  • 1 reactie
  • 195 Bekeken

26 september 2019/15:35
In 2019 een aangetekende brief bestemd voor Rechtbank overzee aangeboden bij een verkooppunt van POSTNL in Gouda. Bij de afrekening een bewijs van verzending met barcode & Track & Trace unieke nummer. Volgens POSTNL''s bezorgtijden overzicht voor het land van bestemming hooguit 8 dagen. Na 12 dagen Track & Trace-nummer gevolgd via faciliteit van POSTNL. Blijkt dat de brief het verkooppunt niet heeft verlaten.

Wat is het technisch proces tussen melding met T&T nummer vanaf verkooppunt en uiteindelijke bestemming. Voor elke beweging van de ene plaats naar de andere wordt er een digitale afdruk middels de T&T nummer achtergelaten. De ophaler van POSTNL gebruikt een scanner om de aangetekende brief op te halen bij het verkooppunt van POSTNL.

Vervolgens komt de brief aan bij een Depot waar ook een digitale afdruk wordt achtergelaten en zo voort. De cruciale vraag is welke van de POSTNL medewerker heeft de post opgehaald bij het verkooppunt en wanneer. Dit moet toch makkelijk te achterhalen zijn? Bij vorige identieke verzendingen bij andere verkooppunten gaat soms goed.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +5
Beste @J. Brown, allereerst welkom op de Community!

Ik zou je willen vragen om je vraag / klacht te plaatsen op Klachtenkompas.nl. PostNL is daar namelijk actief en zal je daar van een passend antwoord kunnen voorzien.

Laat je ons weten als je een antwoord ontvangen hebt? Succes!

Reageer