Consumentenbond.nl

Trap jij in deze valkuilen?

• 29 mei 2020
  • 3 reacties
  • 7170 Bekeken
Trap jij in deze valkuilen?
Badge +8
  • Moderator
  • 1510 reacties

Lonkende folderaanbiedingen, bordjes met 1 + 1 gratis in de winkel of mooie termen zoals ambachtelijk en zongerijpt. Als consument ben je deze ongetwijfeld wel eens tegengekomen. Helaas helpt ons brein niet altijd met het nemen van goede koopbeslissingen. Maar als je weet hoe onze hersenen werken, herken je sneller hoe we worden verleid.

Lees meer over de valkuilen van ons brein in dit gratis artikel uit de Consumentengids van juni 2020.

Trap jij wel eens in een consumentenvalkuil? Praat mee

3 reacties

Zijn we aan het vieren dat The hidden pursuaders honderd jaar gelden uitkwam?

Badge +8

Zijn we aan het vieren dat The hidden pursuaders honderd jaar gelden uitkwam?

63 jaar geleden nog maar volgens mij! :wink: Wel een interessante leestip, dank!

Reputatie 7
Badge +6

Vanmorgen (maandagochtend) reed ik naar Cranenbroek, een grote winkel hier in Midden-Brabant. Vanwege corona waren er lange lussen wachtrijen gemaakt. Het stond er vol met mensen op 1,5 meter afstand. Ik reed toen maar door naar de bouwmarkt. Daar stond het ontvangstcomité klaar. Twee dames die goedemorgen tegen je zeiden en verder misschien één andere klant in de hele winkel.

Bij Cranenbroek zijn het Chinese prijzen en je doet er even lang mee. Dat trekt mensen. Het foldertje is maar zo'n dun blaadje op krantenpapier van twee pagina's wit, groen, zwart.

Reageer