Consumentenbond.nl

Verplichting rekening te voldoen na ruim 1 1/2 jaar???

Onze kinderen hebben enkele jaren lang Studiebegeleiding genoten. Inmiddels volgen zij die niet meer, al ruim een jaar niet meer. In de tijd dat zij begeleiding kregen kwam het regelmatig voor dat rekeningen kennelijk verzuimd waren in te zenden, welke ik dan uiteraard heb voldaan. Vaak zat er enkele maanden tussen de periode dat de rekening had moet worden opgemaakt en het feitelijk inzenden.

Nu krijg ik echter wederom een mail van de studiebegeleiding dat er kennelijk in juli 2017 geen rekening was gestuurd voor onze 3 kinderen. Moet bekennen dat m.n periode 7, vakantieperiode, vaak onduidelijkheid schept of er nog een rekening volgt.

Tevens betreft het een periode, eind van het schooljaar, waar de kinderen misschien wel helemaal geen begeleiding meer hebben genoten en al waren afgemeld/begeleiding was stopgezet.
Dit is voor mij niet meer te controleren.

Ik heb er eigenlijk geen zin meer in om, mocht dat zelfs maar lukken, dit uit te zoeken. Heb er ook een beetje genoeg van dat ik na ruim 1 1/2 jaar nog rekeningen ontvang. Moet ik die betalen? vrgr Ptr Maas

6 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Ik zou sowieso vragen op welke data met welke tijd, welke diensten zijn geleverd.

Hier enige informatie van consuWijzer betreffende verjaring.

Wat is de verjaringstermijn bij diensten?

De verjaringstermijn bij diensten en reizen is vijf jaar. Krijgt u na die vijf jaar nog een rekening? Dan hoeft u de rekening niet meer te betalen.
Badge
Als ik u was, zou ik de studiebegeleider een brief/mail sturen, vergezeld van een kopie van het bericht waarin u de studiebegeleiding officieel hebt beëindigd. In de brief of mail zou ik deze beëindiging nogmaals aanhalen, de datum waarop en over welke maand/ periode u de, naar uw beste weten, afsluitende termijn hebt betaald (evt een kopie, overige gegevens zwart maken!) en aan de studiebegeleider vragen over welke periode u volgens hem nog een bedrag verschuldigd bent. Grote kans dat u vervolgens niets meer verneemt. Succes!
Reputatie 3
Badge +5
Hi @P. Maas , heb je iets gehad aan de reacties van de communityleden? En heb je al verdere actie ondernomen?
Hallo,

Ik heb idd inmiddels de studiebegeleiding aangeschreven en aangegeven dat ik geen zin/tijd heb om na 1 1/2 jr nog uit te zoeken wie waar is geweest. Er is uiteraard een wettelijke termijn van 5 jr gesteld, maar voor mij is na een periode van 1 1/5 jr het sturen van een rekening ongepast. Het is bij deze instantie eerder ook al eens voorgevallen dat kennelijk hun administratie niet up to date was en ik ook toen na een langere periode nog eens een rekening kreeg. Die heb ik toen wel voldaan, maar ook dat voelde niet fijn.

Ik wacht de reactie af.
Thanx
vrgr
Ptr
Heb zojuist het bericht gekregen dat de rekeningen idd worden kwijtgescholden.
Ben ik erg blij mee, ook met alle reacties trouwens in deze topic.

Bedankt daarvoor.

vrgr
Ptr
Reputatie 6
Badge +5
Top, dank voor de update, gelukkig goed afgehandeld.☺

Reageer