Beantwoord

voordeelinkoop.eu klachten

  • 3 August 2015
  • 81 reacties
  • 2115 Bekeken


Toon eerste bericht
Het topic is gesloten voor reacties

81 reacties

Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?
nee natuurlijk niet, dat incassobureau is ook een wassen neus, zoek maar eens op! niet druk om maken en anders laten escaleren tot aan de gerechtsdeurwaarder, zijn gewoon cowboys. Niet druk maken fijn kerst vieren en dit soort partijen negeren.
Beste gebruikers van dit forum,

Graag wil ik beginnen met te melden dat uw mening wordt gewaardeerd. Wij zullen er alles aan doen om vragen of eventuele ongemakken altijd naar tevredenheid te beantwoorden / op te lossen.

Het snelst gaat dit overigens door rechtstreeks contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch of via e-mail (zie contactgegevens onderaan dit bericht).

Wij verzoeken u dan ook graag om al uw contactgegevens bij ons achter te laten. Een van mijn collega’s neemt dan contact met u op om deze gebeurtenissen te bespreken en persoonlijk excuses aan te bieden voor het eventuele ongemak. Wij proberen ons werk zo goed mogelijk te doen, spijtig genoeg maken ook wij daarin soms fouten. We nemen uw feedback serieus en dragen er zorg voor dat deze met de gehele organisatie wordt gedeeld.

U kunt het snelst contact opnemen door te mailen naar klantenservice@voordeelinkoop.eu of te bellen naar 085 - 732 57 87 Mag ik u er aan herinneren dat we telefonisch niet bereikbaar zijn ivm feestdagen. Wij wensen iedereen dan ook nog fijne feestdagen

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Voordeelinkoop
Na eerst aan de lijn geen steek verder gekomen te zijn met de incompetente medewerker van dit oplichtersbedrijf krijg ik na meerdere malen per mail mijn beklas te hebben gedaan de volgende mail:

Geachte heer/mevrouw,Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie naar aanleiding van deontvangen aankondiging.Wij hebben besloten om, uit coulance de kosten te crediteren. Dit betekentdat wij geen geld van uw rekening zullen incasseren.Indien er als nog een bedrag is afgeschreven door Voordeel İnkoopraden wij u aan om een opdracht te geven aan uw bank om te storneren.Wij stellen het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen ons een mailte schrijven.Indien u vragen heeft naar aanleiding van deze mail kunt u contact opnemenmet onze klantenservice.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Marcel Kaya.Team VoordeelinkoopWebsite: www. voordeelinkoop.euE-mail: klantenservice@voordeelinkoop.euTel: Nederland https://tel:0031%20%280%2985-7325787 België https://tel:0032%20%280%292%20808%203902. (lokaaltarief) bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 13:00 tot 17:00 uur.Voor mij is het in ieder geval weer opgelost, veel succes voor de rest.
Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?

Geplaatst door B. van Eizenga op Dec 24, 2015.
Ook in ben er ingetrapt nadat ze me wakker gebeld hadden en dus niet helemaal helder was. Ook ik heb aangegeven geen mail of brief ontvangen te hebben waardoor ik binnen die gestelde 14 dagen alsnog kon opzeggen. Zaak vergeten totdat ik nog net op tijd via telebankieren de eerste incasso kon tegenhouden en enige tijd later een mailtje met alsnog de rekening kreeg gepresenteerd. Zijn misschien zwakke excuses maar heb direct de rechtsbijstand ingeschakeld en die gaven mij gelijk dat ik de incasso nog op tijd heb kunnen blokkeren en moet blijven storneren. Heb meerdere mailtjes naar klantenservice@voordeelinkoop gedaan en krijg vaak geen reactie. Zelfs geen ontvangst en/of leesbevestiging (toffe klantenservice!). Ze gaan gewoon voorbij aan de feiten die je aandraagt waarom ik niet betaal. Enkele feiten zijn dat als je geregistreerd staat in het Bel-me-niet register ze je niet mogen bellen, zelf politieke partijen en/of liefdadigheidsinstellingen mogen je niet bellen. Ook heb ik aangegeven dat ze verzuimd hebben mij:

- Een brief te sturen met de gemaakte afspraken die ik dan ondertekend terug zou moeten sturen, ook wel schriftelijkheidsvereiste genoemd.

- Aan het vereiste van schriftelijkheid wordt niet voldaan als de ondernemer in het telefoongesprek, waarin hij het aanbod doet, de consument bijvoorbeeld vraagt:

• om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst; of

• om een mondeling ja te geven dat op band wordt opgenomen.

In beide voorbeelden is er geen sprake van schriftelijke instemming met het aanbod. Er is dan dus nog geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. De schriftelijke instemming is bedoeld om de consument in de gelegenheid te stellen het contract rustig te lezen en een bewuste te keuze maken of hij het contract wil ondertekenen. Pas na de schriftelijke instemming komt de overeenkomst tot stand en gaat de bedenktijd lopen. (bron: Consumentenregels vanaf 13 juni 2014_Specifieke regels voor telemarketing). Dus niet na het telefoontje (Red.). Hiermee hebben ze niet voldaan aan de Europese regel/wetgeving en zou volgens de Jurist van de rechtsbijstandverzekering een Rechter, als het op een zaak uitdraait, de zaak niet ontvankelijk verklaren.

Ze dreigen met Incasso à €40,00, Als die komt stuur ik mijn hele correspondentie door naar Tros Radar en Kassa. Kijken wat zij ervan vinden.

Mijn advies is bewaar je correspondentie in de vorm van brieven en/of mail goed.



Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?

Geplaatst door B. van Eizenga op Dec 24, 2015.
Geplaatst door jpmmeijers op Dec 29, 2015.[/quote]Geplaatst door jpmmeijers op Dec 29, 2015.[/quote]
Anoniem gebeld vandaag, de dame had een accent en vertelde mij van voordeelinkoop te zijn. Ik reageerde direct niet geïntreseerd te zijn om iets te kopen toen, ze gaf aan niks aan mij te willen verkopen en begon te lachen. Ze vroeg mij of ze het uit mocht leggen, en nogmaals gaf ik aan geen intresse te hebben. Ik weet zeker dat ik geregistreerd ben bij het bel me niet register. Ze zou mij doorschakelen, de Hoorn werd er toen opgegooid
Een aantal werken geleden gebeld door een redelijk opdringerige brouw gebeld. Ik zou een mail krijgen en kon na 14 dagen kosteloos opzeggen. Ik heb alleen nooit een mail ontvangen en nu werd ineens 99 euro afgeschreven. Ik heb van dit bedrijf totaal geen gegevens dus heb ze mooi terug geboekt
Hallo Suzanne86,Ik zou zeggen, lees mijn verhaal boven jouw verhaal en doe er je voordeel mee.Vriendelijke groet,J.P.M. Meijers
heel erg bedankt. Ik krijg ook geen enkele reactie op mijn mail aan de klantenservice waarom ik niet betaal. We zullen zien hoe het afloopt
Beste leden van dit forum,

Om u (en anderen) goed te kunnen helpen met uw vraag, opmerking of klacht is het van belang dat wij contact met u kunnen hebben. Om deze reden vragen we u dan ook contact met ons op te nemen via: 0857325787 (NL) of 028083902 (BE). Wij zijn tevens bereikbaar via e-mail: klantenservice@voordeelinkoop.eu. Wij waarderen alle input (positief en minder positief) en wij streven er altijd naar uw vraag naar volle tevredenheid te beantwoorden. We komen dan ook graag rechtstreeks met u in contact. Langs deze weg wensen we u tevens een prachtig 2016 toe!

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Voordeelinkoop.eu
Kreeg vandaag een afschrijving van 95 euro, is dat schrikken vooral als je niet weet wat Voordeel inkoop is. Meteen het telefoonnummer gebeld, kreeg een alleraardigste dame aan de lijn die kon mij eerst helemaal niet vinden in het systeem maar vond later wel een bandje waarop ik akkoord zou zijn gegaan met alle voorwaarden en is aan mij een mail en brief gestuurd met de voorwaarden. Dan geloof je je oren toch niet. Hoe komen ze in vredesnaam aan mijn bankrekeningnummer. Over 48 uur wordt er teruggebeld, intussen wel door mijn man laten storneren....
Mij overkwam vandaag hetzelfde, maar dan via een afschrijving van 95 euro. Ik kan me dit helemaal niet permitteren en ik weet al helemaal niet waar het over gaat. Heb meteen het telefoonnummer op de afschrijving gebeld. Krijg je een alleraardigste dame aan de lijn die verteld doodleuk dat er een bandje bestaat waarop ik een toezegging gedaan zou hebben. Ik sloeg meteen op tilt. Ze belt me binnen 48 uur terug. Ben dus heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Mijn man heeft het terug laten boeken maar of dit daadwerkelijk lukt. Wie kan mij vertellen wat Voordeelinkoop is en wat het inhoudt.

Groetjes

Lona
Ik wil even laten weten dat alles naar wens is geregeld door de firma Voodeelinkoop. De zaak is ongedaan gemaakt en het bedrag is gestorneerd. Voor mij is hiermee de zaak opgelost ben enorm opgelucht.

Lona
Reputatie 1
Consumenten kunnen de ten onrechte afgeschreven bedragen storneren. Binnen 56 dagen nadat het bedrag is afgeschreven, kan dat via internetbankieren. Daarna kan storneren tot 13 maanden na afschrijving via de bank met een MOI-procedure (Melding Onrechtmatige Incasso). De Consumentenbond raadt consumenten die hebben gestorneerd aan om zich niet te laten intimideren door de dreiging met een incassoprocedure. Omdat het om een onrechtmatige overeenkomst en afschrijving gaat, is er geen enkele betalingsverplichting.

Naar aanleiding van jullie meldingen hier op de community en de klachten die zijn binnengekomen op klachtenkompas.nl is vandaag dit nieuwsbericht naar buiten gegaan vanuit de consumentenbond.
Wij ontvingen een mail vandaag waarin melding werd gemaakt dat we lid zouden zijn geworden van deze vage club, nou dat zijn we dus niet. Ik zie dat ze proberen via deze site te doen of ze het allemaal heel erg vinden wat er gebeurd. Ik geloof er niets van. Je krijgt voor 95 of 150 euro (leuk verschil trouwens, kan toch niet zoveel schelen via de telefoon of via de website aanmelden) ongetwijfeld een paar inlogcodes waar je achteraf niets mee kunt. En die gratis vakantie? Die wil ik niet eens. Ik regel mijn eigen zaken wel. Inmiddels is er een mail de deur uit naar voordeelinkoop.eu waarin gevraagd wordt om alle gegevens te wissen. Mochten er toch bedragen worden afgeboekt, dan hebben ze echt een probleem....

Ik verwacht deze oplichters binnenkort wel in Radar of Kassa terug te zien.
Ook mij is hetzelfde overkomen. Heb mij uiteindelijk in de call laten overhalen tot opsturen van een mail. Ik dacht, die lees ik dan en reply ik zeer waarschijnlijk dat ik het toch niet doe. Echter, ik kreeg geen mail en heb me toen rot gezocht wie mij dit aanbod had gedaan. En ja hoor, gisteren werd 99,= afgeschreven en heb het direct gestorneerd. Ben nu inloggend in mijn gmail-account erachter gekomen dat de mail daar wel was binnengekomen op 21-12, maar niet in de "normale" inbox waar ik doorgaans in kijk.

Sta ik met de stornering in mijn recht? Moet ik alsnog ook een klacht bij voordeelinkoop indienen?
Zojuist deze mail gestuurd naar voordeelinkoop (en die gang naar de rechter: die ga ik zéker maken als dit niet wordt opgelost, I'm a tiger!)

Eind december ben ik door uw bedrijf gebeld en heb ik mij na agressieve telefonische verkoop toch laten overhalen tot opsturen van een mail. Ik dacht, die lees ik dan en reply ik zeer waarschijnlijk dat ik het toch niet doe. Echter, ik kreeg geen mail en heb me toen rot gezocht wie mij dit aanbod had gedaan. En ja hoor, gisteren werd 99,= afgeschreven en heb het direct gestorneerd. Ben nu inloggend in mijn gmail-account erachter gekomen dat de mail daar wel was binnengekomen op 21-12, maar niet in de "normale" inbox waar ik doorgaans in kijk.

Ik ga er van uit dat u niet nogmaals tot incassering van het bedrag overgaat, zeker nu ook de consumentenbond deze gang van zaken ten zeerste afkeurt en zelfs stornering aanraadt. Mocht u alsnog toch tot weer een incasso overgaan dan zal ik niet rusten voordat ik deze werkwijze tot aan de hoogste rechter in Nederland heb laten toetsen, daar kunt u op rekenen!

Graag uw bevestiging van akkoord!

h
en hierbij de reactie van voordeelinkoop:

Geachte Meneer / Mevrouw,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw afmelding .

De bedenktermijn van Voordeel inkoop is 14 dagen, deze termijn is reeds

verstreken.

U bent namelijk op 18 december 2015 benaderd door Voordeelinkoop waarin u

akkoord bent gegaan met de gemaakte afspraken.

Omdat wij van u binnen de bedenktermijn geen afmelding hebben ontvangen,

is het bedrag eenmalig van uw rekeningnummer afgeschreven. Wij verwachten

dan ook de eenmalige betaling.

Indien u vragen heeft naar aanleiding van deze bericht kunt u tijdens

kantooruren contact opnemen met onze klantenservice.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
hallo

Ik ben gebeld op 30 december door voordeelinkoop en hun zouden. Mij via post info sturen en via de mail inlogcodes sturen hebben ze nooit gedaan, volgens hun wel heb ik hem ook geopend. En al ik het wel gehad had had ik het willen stoppenen nu krijg ik de rekening van 99 euro hoop dat er een oplossing komt want dat geld heb ik niet en wilde heb anders
eind vorig jaar ook benaderd,verhaal aangehoord maar zei dat ik t niet wilde....om een lang verhaal kort

kort te maken....schrijven gewoon af,geen inlogcodes helemaal niks...wie of wat of hoe t kan weet ik niet maar heb t geld gestoneerd,en morgen even bellen.
beste Voordeelinkoop

Ik werdt telefonisch benaderd door voordeelinkoop ik had een prijs gewonnen. En mocht ook 2 weken op een site inkopen doen voor minder geld. Op deze site ben ik niet geweest. Ik vondt het te mooi om waar te zijn. En vroeg ook expliciet dat ik aan niets vast wil zitten. Nee hoor zei de dame aan de telefoon. Pas als u akkoord gaat. Ik Kreeg een grote envelop met daarin vouchers en een brief. Nadat ik die las begreep ik dat ik wel degelijk aan een abbonement vast zou komen te zitten wat ik dus totaal niet wil. De dame verzekerde me ervan dat als ik alles terug zou sturen dat ik uitgeschreven zou worden. Maar wat blijkt ik kreeg een factuur van 95€ die ik dus absoluut niet ging betalen. Nu zie ik vandaag in mijn mail dat als ik niet tot betaling overga dat het naar een incasso gaat. Vindt dit geen nette omgang met mensen. Ik vraag u dan ook dat u per derict mijn gegevens uit uw systemen haalt evenals de factuur. Zoniet dan ga ik stappen tegen uw bedrijf nemen want dit kan echt niet. Hopelijk hoeft het niet zover te komen.

Mvg van mevr van Burgh
Hallo....wij zijn ook gebeld in December, 2015. Eerst de persoon heeft met mijn man gesproken (hij is een Nederlander) en alles uitgelegd en mijn man dacht dat ik zou de reis leuk vinden dus ik heb ook met hem gesproken (ik kom uit Zuid Amerika). Hij heeft ons allebei alleen verteld over de reis voor €95, niet over de service van het online kopen met veel voordeel (het was geen taalbarriere...gelukkig ze zouden een bandje moeten hebben met de gesprek want wij zijn 100% zeker dat het ging alleen over een van 3 mogelijke reizen). Ik heb het afgezegd via text (kan niet bewijzen want ik heb nu een nieuwe telefoon en veel data verloren) en de €95 teruggeboekt.

Gisteren ik kreeg een email voor de inkasso van de €95. Ik heb ze gisteren terug gemailed en vandaag gebeld rond 10 uur (want volgens de website ze zijn open tussen 9 en 13:00 uur). Ik kreeg een bandje met de mededeling dat zij zijn open tussen 13:00 en 17:00 uur. Dus om 13:10 ik heb nog een keer gebeld en kreeg nu een bandje met de mededeling dat ze open zijn tussen 9 en 13:00 uur. Ik wilde heel graag alles rechtzetten met dit bedrijf want ik ben chronisch ziek en stress is heel slecht voor mij maar nu dat ik dit bedrijf niet te pakken krijg geef me een heel naar gevoel. Gelukkig hebben wij rechtsbijstand want ik ben 100% zeker dit is NIET te vertrouwen!!
Trouwens....ik denk dat ze sturen hun email als *spam* of zo want dan zie je het niet en als je iets zie is de email van hun incassobureau maar dan is veel te laat (ik kreeg het ook in de spam en zag het niet tot gisteren).
Annulering abonnement Voordeelinkoop.eu

De reden hiervan is dat door middel van telefonische benadering een perfide telefoongesprek is gevoerdmet mijn vrouw. Daarin heeft mijn vrouw zonder argwaan gegevens aan u verstrekt waarmee u ons een abonnement heeft opgelegd zonder een contributiebedrag te vermelden.

U heeft onterecht per incasso het contributiebedrag van € 95 geïncasseerd.

Door middel van storneren is dit bedrag weer bijgeschreven op onze rekening.

Omdat het om een onrechtmatige overeenkomst en afschrijving gaat, is er geen enkele betalingsverplichting. Wij laten ons ook niet intimideren door de dreiging met een incassoprocedure zoals wij onlangs per e-mail hebben verkregen

Conclusie: Er is echter geen sprake van een geldige overeenkomst, omdat er niet om een schriftelijke bevestiging is gevraagd, wat in dit geval vereist is.

Ook is de automatische incasso onrechtmatig, omdat daar geen toestemming voor is gegeven.

T. van Soest