Beantwoord

voordeelinkoop.eu klachten

• 3 August 2015
  • 81 reacties
  • 2116 Bekeken

Toon eerste bericht
Het topic is gesloten voor reacties

81 reacties

Dank u voor uw opmerking. Wij waarderen de input van onze (potentiële) leden uiteraard altijd. We kunnen uw opmerking aangaande oplichterspraktijken echter niet plaatsen. U heeft volkomen gelijk dat onze collega’s, die het eerste contact met (potentiële) leden hebben, deels vanuit Turkije werken. U zult begrijpen dat wij er alles aan doen de kosten zo laag mogelijk te houden om zo de voordelen voor onze leden zo groot mogelijk te kunnen maken. Dat is immers waar wij voor staan; zoveel mogelijk voordeel bieden aan onze leden. Het contact met de leden is vanuit Turkije goedkoper uit te voeren dan vanuit Nederland, daarom onze keuze om het grootste deel vanuit Turkije te doen.

Uiteraard zorgen we dat alle geldende Nederlandse wet- en regelgeving strikt gevolgd worden, dat spreekt voor zich. Om te zorgen dat onze leden, als ze vragen, suggesties of opmerkingen hebben, niet helemaal naar Turkije hoeven te bellen, hebben we ook nog een kantoor in Nederland, in Rotterdam.

Ik hoop u zo wat meer duidelijkheid te hebben verschaft. Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan horen wij die uiteraard erg graag van u.
Beste Fadadomar,Wat naar dat u een vervelend gevoel over heeft gehouden aan het gesprek dat u had met een van onze medewerkers. Onze welgemeende excuses hiervoor. Dat is zeker niet onze bedoeling geweest.

Indien u het abonnement online afsluit dan bedraagt het contributiebedrag inderdaad 149,95 euro per jaar. Indien u het abonnement telefonisch afsluit dan bedraagt het contributiebedrag momenteel 95 euro per jaar. U heeft volkomen gelijk dat het niet zinvol is een abonnement te nemen indien u online geen consumentengoederen koopt noch op vakantie gaat. In dat geval raad ik u absoluut af abonnee te worden.Onze abonnees maken wel regelmatig gebruik van de mogelijkheid goedkoop te reizen en kopen regelmatig spullen online. Pas dan biedt het abonnement echt voordeel . Wij gaan direct aan de slag met de door u ervaren agressieve benadering. Dat is absoluut niet de bedoeling geweest en we gaan er voor zorgen dat dit niet nogmaals voorkomt. Nogmaals onze excuses daarvoor.Met vriendelijke groet,Klantenservice Voordeelinkoop
Beste Mevrouw van Hemert,Wij van Voordeelinkoop betreuren het ten zeerste, dat u nog geen antwoord heeft gehad op uw mail. Echter hebben wij tot op heden geen enkel mail ontvangen onder de naam van ''van Hemert''. Wij zouden het erg op prijs stellen en tevens willen wij u hierbij verzoeken om uw mail nogmaals te sturen naar:E-MAIL: klantenservice@voordeelinkoop.eu / info@voordeelinkoop.eu

Of u kunt bellen naar:KLANTENSERVİCE: 085-7325787 (bereikbaar tussen 09:00 - 13:00)Wij zien uw reactie tegemoet.

Voordeelinkoop

Marcel Kaya

heb een mail gestuurd vorige week ,reageren ze niet op maar dreigen wel met een incasso...nou trap er niet in.

Geplaatst door silvia van hemert op Feb 2, 2016.
Beste Lotte,

Juist omdat wij alles goed proberen te doen hanteren wij de voorschriften van het DDMA.Zie ook de DDMA checklist die wij 100% naleven.https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/consumentenregels/specifieke-regels-voor-telemarketing/

Als mensen het oneens zijn met een overeenkomst zijn wij altijd zeer coulant, maar de overeenkomst is rechtsgeldig. Belangrijk hierbij is dat het geen doorlopend abonnement is. Je koopt als het ware toegang tot de site voor eenmalig en daar blijft het bij.

Ik sta er natuurlijk voor open om hierover persoonlijk met je in gesprek te treden. Zo wordt het misverstand denk ik het snelst de wereld uitgeholpen.

Ik hoor graag van je!VoordeelinkoopMarcel Kaya

Het is goed dat Voordeelinkoop excuses aanbiedt, maar in tegenstelling tot wat zij stellen hoef je in het geheel geen contact op te nemen als je geen gebruik wil maken van de dienst. De overeenkomsten van Voordeelinkoop zijn namelijk niet geldig, zie ons http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht-2016/voordeelinkoop.eu-en-consumenten-voordeel-schrijven-onterecht-geld-af/ . Je bent dus niet afhankelijk van het feit of het bedrijf je al dan niet wil helpen, er is immers geen enkele overeenkomst tussen jou en voordeelinkoop. Je kunt ten onrechte afgeschreven bedragen storneren en aanmaningen negeren.

Geplaatst door Lotte Witty op Feb 2, 2016.
Ook ik ben gebeld door voordeelinkoop..

De 12e een mail gekregen met inloggegevens en ik heb toen gelijk geannuleerd. Dit was dus binnen 5 dagen. Ik heb hier de dag later reactie op gehad dat dit in goede orde ontvangen was en dat het geld, €95 niet van mijn rekening gehaald zou worden..

Vandaag toch €95 van mijn rekening afgehaald, die ik op dit moment niet kan missen
Beste Mensen,

Dit zijn zuivere oplichterspraktijken.

ALLEMAAL WAKKER WORDEN AUB!!!

Om jullie een plezier te doen heb ik even gemaild met een verborgen url en ben erachter gekomen dat deze mens of mensen opereren vanuit turkije.

Dank u voor uw opmerking. Wij waarderen de input van onze (potentiële) leden uiteraard altijd. We kunnen uw opmerking aangaande oplichterspraktijken echter niet plaatsen. U heeft volkomen gelijk dat onze collega’s, die het eerste contact met (potentiële) leden hebben, deels vanuit Turkije werken. U zult begrijpen dat wij er alles aan doen de kosten zo laag mogelijk te houden om zo de voordelen voor onze leden zo groot mogelijk te kunnen maken. Dat is immers waar wij voor staan; zoveel mogelijk voordeel bieden aan onze leden. Het contact met de leden is vanuit Turkije goedkoper uit te voeren dan vanuit Nederland, daarom onze keuze om het grootste deel vanuit Turkije te doen.

Uiteraard zorgen we dat alle geldende Nederlandse wet- en regelgeving strikt gevolgd worden, dat spreekt voor zich. Om te zorgen dat onze leden, als ze vragen, suggesties of opmerkingen hebben, niet helemaal naar Turkije hoeven te bellen, hebben we ook nog een kantoor in Nederland, in Rotterdam.

Ik hoop u zo wat meer duidelijkheid te hebben verschaft. Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan horen wij die uiteraard erg graag van u.

Geplaatst door voordeelinkoop op Nov 11, 2015.

HEHE Blijven volhouden is inderdaad de beste optie die je hebt om je bestaand opgelichte klanten te blijven sussen.
Het aanbod van voordeelinkoop lijkt te mooi om waar te zijn. DAT IS HET OOK!!! Trap hier niet in. Je kan pas zien waarvoor je korting krijgt NADAT je je hebt aangemeld en dus aan betaling vastzit. Dit zegt toch al genoeg. De meneer van Voordeelinkoop zal hier wel weer heel vriendelijke en meelevend op gaan reageren. Het enige waar hij op uit is is zo veel mogelijk geld binnenhalen en de boel oplichten. Als je hier in trapt is het je eigen schuld en moet je achteraf niet verbaasd zijn.
Hallo Suzanne86,Ik zou zeggen, lees mijn verhaal boven jouw verhaal en doe er je voordeel mee.Vriendelijke groet,J.P.M. Meijers
Ook in ben er ingetrapt nadat ze me wakker gebeld hadden en dus niet helemaal helder was. Ook ik heb aangegeven geen mail of brief ontvangen te hebben waardoor ik binnen die gestelde 14 dagen alsnog kon opzeggen. Zaak vergeten totdat ik nog net op tijd via telebankieren de eerste incasso kon tegenhouden en enige tijd later een mailtje met alsnog de rekening kreeg gepresenteerd. Zijn misschien zwakke excuses maar heb direct de rechtsbijstand ingeschakeld en die gaven mij gelijk dat ik de incasso nog op tijd heb kunnen blokkeren en moet blijven storneren. Heb meerdere mailtjes naar klantenservice@voordeelinkoop gedaan en krijg vaak geen reactie. Zelfs geen ontvangst en/of leesbevestiging (toffe klantenservice!). Ze gaan gewoon voorbij aan de feiten die je aandraagt waarom ik niet betaal. Enkele feiten zijn dat als je geregistreerd staat in het Bel-me-niet register ze je niet mogen bellen, zelf politieke partijen en/of liefdadigheidsinstellingen mogen je niet bellen. Ook heb ik aangegeven dat ze verzuimd hebben mij:

- Een brief te sturen met de gemaakte afspraken die ik dan ondertekend terug zou moeten sturen, ook wel schriftelijkheidsvereiste genoemd.

- Aan het vereiste van schriftelijkheid wordt niet voldaan als de ondernemer in het telefoongesprek, waarin hij het aanbod doet, de consument bijvoorbeeld vraagt:

• om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst; of

• om een mondeling ja te geven dat op band wordt opgenomen.

In beide voorbeelden is er geen sprake van schriftelijke instemming met het aanbod. Er is dan dus nog geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. De schriftelijke instemming is bedoeld om de consument in de gelegenheid te stellen het contract rustig te lezen en een bewuste te keuze maken of hij het contract wil ondertekenen. Pas na de schriftelijke instemming komt de overeenkomst tot stand en gaat de bedenktijd lopen. (bron: Consumentenregels vanaf 13 juni 2014_Specifieke regels voor telemarketing). Dus niet na het telefoontje (Red.). Hiermee hebben ze niet voldaan aan de Europese regel/wetgeving en zou volgens de Jurist van de rechtsbijstandverzekering een Rechter, als het op een zaak uitdraait, de zaak niet ontvankelijk verklaren.

Ze dreigen met Incasso à €40,00, Als die komt stuur ik mijn hele correspondentie door naar Tros Radar en Kassa. Kijken wat zij ervan vinden.

Mijn advies is bewaar je correspondentie in de vorm van brieven en/of mail goed.

Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?

Geplaatst door B. van Eizenga op Dec 24, 2015.
Geplaatst door jpmmeijers op Dec 29, 2015.[/quote]Geplaatst door jpmmeijers op Dec 29, 2015.[/quote]
Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?

Geplaatst door B. van Eizenga op Dec 24, 2015.
Reputatie 5
Badge +7

Update 1 november 2016: De Consumentenbond is een actie gestart tegen ongewenste vervolgzendingen. Bekijk het nieuwe topic over deze actie:Ongewenste vervolgzendingen na gratis proefpakketje – Wat kun je doen? en praat daar mee over het onderwerp.

Hallo....wij zijn ook gebeld in December, 2015. Eerst de persoon heeft met mijn man gesproken (hij is een Nederlander) en alles uitgelegd en mijn man dacht dat ik zou de reis leuk vinden dus ik heb ook met hem gesproken (ik kom uit Zuid Amerika). Hij heeft ons allebei alleen verteld over de reis voor €95, niet over de service van het online kopen met veel voordeel (het was geen taalbarriere...gelukkig ze zouden een bandje moeten hebben met de gesprek want wij zijn 100% zeker dat het ging alleen over een van 3 mogelijke reizen). Ik heb het afgezegd via text (kan niet bewijzen want ik heb nu een nieuwe telefoon en veel data verloren) en de €95 teruggeboekt.

Gisteren ik kreeg een email voor de inkasso van de €95. Ik heb ze gisteren terug gemailed en vandaag gebeld rond 10 uur (want volgens de website ze zijn open tussen 9 en 13:00 uur). Ik kreeg een bandje met de mededeling dat zij zijn open tussen 13:00 en 17:00 uur. Dus om 13:10 ik heb nog een keer gebeld en kreeg nu een bandje met de mededeling dat ze open zijn tussen 9 en 13:00 uur. Ik wilde heel graag alles rechtzetten met dit bedrijf want ik ben chronisch ziek en stress is heel slecht voor mij maar nu dat ik dit bedrijf niet te pakken krijg geef me een heel naar gevoel. Gelukkig hebben wij rechtsbijstand want ik ben 100% zeker dit is NIET te vertrouwen!!
Trouwens....ik denk dat ze sturen hun email als *spam* of zo want dan zie je het niet en als je iets zie is de email van hun incassobureau maar dan is veel te laat (ik kreeg het ook in de spam en zag het niet tot gisteren).
Begin februari 2016 had ik een e-mail ontvangen van Voordeelinkoop.nl Deze heb ik, omdat ik het niet vertrouwde meteen geblokkeerd. Dacht er van af te zijn, maar werd daarna gebeld met de mededeling, dat er artikelen via Voordeelinkoop voor 100% terug betaald zouden worden zodat de artikelen gratis zouden zijn. Er zou wel een bedrag van € 99,- betaald moeten worden jaarlijks. Meteen zei ik dat ik NIETS WILDE BETALEN. Daarna praatte deze mevrouw zo op mij in, zei dat ze de informatie mij zou sturen per post, dan kon ik alles goed door lezen en dan pas een keuze mocht maken, zei er wel bij, als ik nu de gegevens al kan invullen met daarbij je rekeningnummer is dat alvast geregeld.Je mag mij alles weer retour zenden als je een keuze maakt als je er van af wilt zien. Ik dacht, ik heb geen handtekening gezet of een bevestiging gegeven dus er kan mij niets overkomen.

Kreeg niets op papier thuis gezonden, maar wel werd er 25 februari j. l. € 99,- van mijn rekening afgeschreven. Heb daarna meteen de bank gebeld, mijn verhaal gedaan en er is door de bank geregeld dat het bedrag € 99,- meteen teruggestort is en zij hebben METEEN VOORDEELINKOOP GEBLOKKEERD, ZODAT MIJ NIETS MEER KAN OVERKOMEN. Later zag ik bij mijn afschrift van de bank nog een telefoonnummer staan van Voordeelinkoop: 085-7325787 Consumentenbond waar wij al 34 jaar lid van zijn, heb ik 22 maart j.l. gebeld, naar aanleijding van een artikel wat er geschreven stond in het blad van april 2016 over deze praktijken. Zij adviseerde mij dit op de e-mail te zetten gericht aan Voordeelinkoop.

Zo denk je ik zal hier NOOIT IN TRAPPEN, maar toch !!!!!!!

C.Asselman

Ik heb ooit wel eens zo'n opname in mogen spreken en dat was best uitgebreid, iets in de trend van "gaat u mijnheer X akkoord met bla bla bla" en dan mag jij ja zeggen. Ik kan mij niet voorstellen dat je je dat niet zou herinneren. Meld dat je géén akkoord hebt gegeven en graag een kopie van de opname wil ontvangen.

Hallo,

Ook ik heb een onterechte incasso gehad van dit bedrijf, ik werd telefonisch benaderd over een gewonnen prijs en was mij tijdens dit gesprek totaal niet bewust van een machtiging of een overeenkomst, er is ook geen bedrag genoemd in dit gesprek. De incasso is geweigerd en nu krijg ik mailtjes dat het word doorgestuurd naar een incassobureau. Ik heb het bedrijf opgebeld en deze zeggen doodleuk dat ze een bandopname hebben waarin ik akkoord ga met de afschrijving.

Wat nu?

Geplaatst door A2unit op Feb 1, 2016.
Ik durf te stellen dat ze in overtreding van het belmeniet register zijn. U telefoonnummer kunnen ze wellicht kopen maar ze mogen niet bellen. Bestaat er geen mogelijkheid daar een klacht te deponeren?

Ik werd van middag gebeld door voordeel.inkoop.eu. Het begint al dat ze zeggen dat ik een vragenlijst zou hebben ingevuld op internet. Dit doe ik nooit als de organisatie mij niet bekend voor komt en zeker niet van een commerciele organisatie. Dit is nu de tweede keer dat ik wordt gebeld door een organisatie die mij onbekend voorkomt. Eerst was het Hotelplan en nu dus voordeelinkoop.eu. Beide hebben de zelfde manier van handelen. Ze beginnen met dat je een vragenlijst zou hebben ingevuld en doen je een reis cadeau. Wat in dit voorgesprek waarschijnlijk terloops heel vlug wordt gezegd, dat er kosten aan dit lidmaatschap zijn verbonden. Pas na deze inleiding starten ze, terwijl ik dan al van alles heb gevraagd, het bandje om je gegevens door te nemen en of je het hier mee eens en op dat moment komt dan opeens het bedrag van 65 euro ter sprake.

Ook ik sta in het bel-me-niet-register en toch wordt ik regelmatig telefonisch benaderd. Ik heb me voor de zekerheid alles aangevinkt, dus ik begrijp niet hoe ze aan mijn telefoonnummer komen.

Geplaatst door J.S.F. Kortman op Okt 19, 2015.
Hallo,

Ook ik heb een onterechte incasso gehad van dit bedrijf, ik werd telefonisch benaderd over een gewonnen prijs en was mij tijdens dit gesprek totaal niet bewust van een machtiging of een overeenkomst, er is ook geen bedrag genoemd in dit gesprek. De incasso is geweigerd en nu krijg ik mailtjes dat het word doorgestuurd naar een incassobureau. Ik heb het bedrijf opgebeld en deze zeggen doodleuk dat ze een bandopname hebben waarin ik akkoord ga met de afschrijving.

Wat nu?
Ik heb inmiddels weer gebeld met de klantenservice van voordeelinkoop.eu en deze mevrouw heeft me de opname van een gesprek gestuurd waarin ik inderdaad een aantal keer met ja antwoord, maar ook dat ik per mail of per post gegevens zou ontvangen die ik nooit heb ontvangen. Alleen de incasso aanvragen ontvang ik ineens wel!

Ik vind dit echt een hele smerige manier van verkopen.
een tijdje terug ben ik gebeld door een dame die wel haar naam zei en ook de firma, maar het gesprek ging zo snel.

Ik kreeg korting, kon het een maand op proef doen, daarna ging het 99,-- 1x kosten.

Ik zou een bevestiging per mail en per post krijgen

Leek mij wel leuk. Alle gegevens op genomen, aan het einde van dit gesprek ( ook zonder nr melding ) hing zei zo snel op dat ik niet meer de kans kreeg om nog naar haar naam te vragen. Onder tussen was ik ook de bedrijfs naam vergeten.

Ik kreeg maar geen post en ook geen mail.

Na een paar dagen toch gaan twijfelen.

Op een dag kreeg ik bericht van de bank dat er € 99,-- van mijn rekening zou worden afgeschreven. Hier was ik natuurlijk niet mee eens.

Ik heb deze incasso natuurlijk tegen gehouden.

Na een aantal weken kreeg ik een mail dat de incasso niet gelukt was en dat ik alsnog moet betalen.

Nu had ik eindelijke een naam en kon ik naar deze firma informeren.

Kwam een hoop negatieve berichten tegen, wat mij toen heb doen besluiten om niet met deze mensen in zee te gaan.

Ik heb in ee mail bezwaar gemaakt op hun werwijzen en geschreven dat ik niet geen toesteming geef voor incasso en geen interesse had.

Nu blijven zij maar dreigen met incasso kosten.

Hoe kom ik van deze Firma AF..??
Anoniem gebeld vandaag, de dame had een accent en vertelde mij van voordeelinkoop te zijn. Ik reageerde direct niet geïntreseerd te zijn om iets te kopen toen, ze gaf aan niks aan mij te willen verkopen en begon te lachen. Ze vroeg mij of ze het uit mocht leggen, en nogmaals gaf ik aan geen intresse te hebben. Ik weet zeker dat ik geregistreerd ben bij het bel me niet register. Ze zou mij doorschakelen, de Hoorn werd er toen opgegooid
Een aantal werken geleden gebeld door een redelijk opdringerige brouw gebeld. Ik zou een mail krijgen en kon na 14 dagen kosteloos opzeggen. Ik heb alleen nooit een mail ontvangen en nu werd ineens 99 euro afgeschreven. Ik heb van dit bedrijf totaal geen gegevens dus heb ze mooi terug geboekt
heel erg bedankt. Ik krijg ook geen enkele reactie op mijn mail aan de klantenservice waarom ik niet betaal. We zullen zien hoe het afloopt
ik werd vandaag ook opgebeld door inkoopvoordeel. Ze begon mij te vertellen dat ik een tijdje geleden een vragen formulier had ingevuld en dat ze daarvoor belde. Kon mij niks meer herinneren hierover. Toen ze het adres vertelde waar het was ingevuld bleek het dus om zo 4-5 jaar geleden te zijn vanwege ik daar destijds heb gewoond. Beetje vreemd dat ik dan nu pas werd terug gebeld...des al niet te min, heb ik het gesprek maar aangehoord. Kon de vrouw moeilijk volgen soms, had een buitenlands accent wat het dus soms lastig maakte. Nu komt dus het issue; ze vroeg mij om mijn nieuwe adres gegevens. Dit door gegeven maar...toen vroeg ze opeens om mijn REKENINGNUMMER dit vond ik erg vreemd. Ze moest persé dit hebben anders kon ze mij geen mail versturen om het te kunnen bekijken. Heeft één van jullie ook dit ervaren??? Heb dit niet gegeven, vertrouw dit niet telefonisch en heb dus terug bel afspraak gemaakt om zo dus eerst onderzoek te doen. Hebben jullie enig advies?
Beste meneer Kaya,

Ik waardeer dat u reageert op dit forum, maar het zou veel constructiever zijn om gewoon op de mails te reageren die naar het door u aan gegeven e-mail adres worden gestuurd. Het probleem van alle die op dit forum een klacht deponeren is de onrechtmatige incasso's die u int of tracht te innen. En als dat niet lukt incasso-mails te sturen. Ik heb u inmiddels een verwijzing naar de wetsartikelen gestuurd, die mail is in ieder geval geopend. Mijn advies stop met de onzinnige incasso mails, schoon uw systeem op en (verwijder ieder account dat door u zelf of uw organisatie is gecreëerd en dat niet schriftelijk is bevestigd, zoals de wet voorschrijft en stop met telkens dit zelfde bericht op dit forum te plaatsen). Laat zien dat u meent wat u in uw reactie beweert.

mvgr Rob Eebes