Beantwoord

voordeelinkoop.eu klachten

  • 3 August 2015
  • 81 reacties
  • 2116 Bekeken


Toon eerste bericht
Het topic is gesloten voor reacties

81 reacties

Ook in ben er ingetrapt nadat ze me wakker gebeld hadden en dus niet helemaal helder was. Ook ik heb aangegeven geen mail of brief ontvangen te hebben waardoor ik binnen die gestelde 14 dagen alsnog kon opzeggen. Zaak vergeten totdat ik nog net op tijd via telebankieren de eerste incasso kon tegenhouden en enige tijd later een mailtje met alsnog de rekening kreeg gepresenteerd. Zijn misschien zwakke excuses maar heb direct de rechtsbijstand ingeschakeld en die gaven mij gelijk dat ik de incasso nog op tijd heb kunnen blokkeren en moet blijven storneren. Heb meerdere mailtjes naar klantenservice@voordeelinkoop gedaan en krijg vaak geen reactie. Zelfs geen ontvangst en/of leesbevestiging (toffe klantenservice!). Ze gaan gewoon voorbij aan de feiten die je aandraagt waarom ik niet betaal. Enkele feiten zijn dat als je geregistreerd staat in het Bel-me-niet register ze je niet mogen bellen, zelf politieke partijen en/of liefdadigheidsinstellingen mogen je niet bellen. Ook heb ik aangegeven dat ze verzuimd hebben mij:



- Een brief te sturen met de gemaakte afspraken die ik dan ondertekend terug zou moeten sturen, ook wel schriftelijkheidsvereiste genoemd.



- Aan het vereiste van schriftelijkheid wordt niet voldaan als de ondernemer in het telefoongesprek, waarin hij het aanbod doet, de consument bijvoorbeeld vraagt:



• om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst; of



• om een mondeling ja te geven dat op band wordt opgenomen.



In beide voorbeelden is er geen sprake van schriftelijke instemming met het aanbod. Er is dan dus nog geen geldige overeenkomst tot stand gekomen. De schriftelijke instemming is bedoeld om de consument in de gelegenheid te stellen het contract rustig te lezen en een bewuste te keuze maken of hij het contract wil ondertekenen. Pas na de schriftelijke instemming komt de overeenkomst tot stand en gaat de bedenktijd lopen. (bron: Consumentenregels vanaf 13 juni 2014_Specifieke regels voor telemarketing). Dus niet na het telefoontje (Red.). Hiermee hebben ze niet voldaan aan de Europese regel/wetgeving en zou volgens de Jurist van de rechtsbijstandverzekering een Rechter, als het op een zaak uitdraait, de zaak niet ontvankelijk verklaren.



Ze dreigen met Incasso à €40,00, Als die komt stuur ik mijn hele correspondentie door naar Tros Radar en Kassa. Kijken wat zij ervan vinden.



Mijn advies is bewaar je correspondentie in de vorm van brieven en/of mail goed.







Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?



Geplaatst door B. van Eizenga op Dec 24, 2015.
Geplaatst door jpmmeijers op Dec 29, 2015.[/quote]Geplaatst door jpmmeijers op Dec 29, 2015.[/quote]
Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?



Geplaatst door B. van Eizenga op Dec 24, 2015.
Na eerst aan de lijn geen steek verder gekomen te zijn met de incompetente medewerker van dit oplichtersbedrijf krijg ik na meerdere malen per mail mijn beklas te hebben gedaan de volgende mail:



Geachte heer/mevrouw,Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie naar aanleiding van deontvangen aankondiging.Wij hebben besloten om, uit coulance de kosten te crediteren. Dit betekentdat wij geen geld van uw rekening zullen incasseren.Indien er als nog een bedrag is afgeschreven door Voordeel İnkoopraden wij u aan om een opdracht te geven aan uw bank om te storneren.Wij stellen het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen ons een mailte schrijven.Indien u vragen heeft naar aanleiding van deze mail kunt u contact opnemenmet onze klantenservice.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Marcel Kaya.Team VoordeelinkoopWebsite: www. voordeelinkoop.euE-mail: klantenservice@voordeelinkoop.euTel: Nederland https://tel:0031%20%280%2985-7325787 België https://tel:0032%20%280%292%20808%203902. (lokaaltarief) bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 13:00 tot 17:00 uur.Voor mij is het in ieder geval weer opgelost, veel succes voor de rest.
Beste gebruikers van dit forum,



Graag wil ik beginnen met te melden dat uw mening wordt gewaardeerd. Wij zullen er alles aan doen om vragen of eventuele ongemakken altijd naar tevredenheid te beantwoorden / op te lossen.



Het snelst gaat dit overigens door rechtstreeks contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch of via e-mail (zie contactgegevens onderaan dit bericht).



Wij verzoeken u dan ook graag om al uw contactgegevens bij ons achter te laten. Een van mijn collega’s neemt dan contact met u op om deze gebeurtenissen te bespreken en persoonlijk excuses aan te bieden voor het eventuele ongemak. Wij proberen ons werk zo goed mogelijk te doen, spijtig genoeg maken ook wij daarin soms fouten. We nemen uw feedback serieus en dragen er zorg voor dat deze met de gehele organisatie wordt gedeeld.



U kunt het snelst contact opnemen door te mailen naar klantenservice@voordeelinkoop.eu of te bellen naar 085 - 732 57 87 Mag ik u er aan herinneren dat we telefonisch niet bereikbaar zijn ivm feestdagen. Wij wensen iedereen dan ook nog fijne feestdagen



Met vriendelijke groet,



Klantenservice Voordeelinkoop
nee natuurlijk niet, dat incassobureau is ook een wassen neus, zoek maar eens op! niet druk om maken en anders laten escaleren tot aan de gerechtsdeurwaarder, zijn gewoon cowboys. Niet druk maken fijn kerst vieren en dit soort partijen negeren.
Ik ben ook benaderd en ben er kennelijk vol ingetrapt. Ik heb de incasso van 95 euro kunnen onderscheppen, maar nu dreigen ze met het incassobureau. Gaan ze die werkelijk inschakelen? Wie heeft er ervaring met het niet betalen van deze oplichters?
Ook wij zijn gebeld door deze boevenbende nooit toezeggingen gedaan, voor de zekerheid zelfs nog een keer telefonisch doorgegeven geen interesse te hebben gehad. Alsnog 99,- geincasseerd van mijn rekening en nu dreigmails met incassobureau's. Ordinaire oplichters zijn het!! laat dat incassobureau maar komen hoor, mij maken ze niet gek.
Ook ik ben telefonisch benaderd door dit bedrijf. Ik heb aangegeven weinig tijd te hebben daar ik op het werk was. Mij toch over laten halen (doordat ik er met mijn hoofd niet bij was) om deel te nemen. Dit daar ik ook hoorde dat er een mail zo komen waarin ik bedenktijd had van 7 dagen om te annuleren.



Mijn gedachte was dat ik dit dan direct stop zou kunnen zetten (domme gedachte natuurlijk in dit geval).



Er ging een hele poos voorbij zonder enig bericht ontvangen te hebben. Tot ik plots een mail van een incassobureau kreeg. Ik heb toen bezwaar aangetekend daar zij zich niet aan hun afspraken gehouden hebben.



In de mail geven ze aan mij wel gemaild te hebben, ik heb echter niets ontvangen. Er word wel gewoon van mij verwacht dat ik betaal. Als ze in het systeem kijken zullen ze kunnen zien dat ik niet 1 maal ingelogd heb op hun site, daar ik nooit iets van gegevens ontvangen heb. Ik vind dit echt belachelijk. Ik heb ook aangegeven dat ik ga onderzoeken of er meer klachten zijn. Zoals ik hier op deze site zie zijn dat er behoorlijk wat!
Ben ook benaderd door deze aggressieve telefonische verkoop boeven. Na herhaaldelijk gezegd te hebben geen enkele telefonische overeenkomst met hen aantegaan sloten ze vrolijk af met een bandje hartelijk gefeliciteerd met uw aankoop!



Daarna volgde een rekening van € 95,- per mail en na zes weken aanmaning van incassoteam @ mkbusines . nu met dreigen van verhogen met incasso kosten etc.



Wat kan ik doen tegen deze hardnekkige lieden die suggeren dat ze een terechte claim kunnen uitoefenen?
voordeelinkoop.eu zijn naar mijn idee gewoon oplichters.



Ik belde ze, want wie wil er geld van me rekening af halen ik snapte er niks van. Toen ik ze sprak wist ik waar het over ging, maar mijn probleem is dat ik nooit de mail heb gehad met de inlof gegevens en er werd bij het eerste gesprek aan de telefoon gezegd dat als de mail niet aankomt komt de info via de post. Dus daar heb ik niet meer opgelet. Nu zeggen ze dus dat de email is verstuurd en mijn tijd om te reageren is vertreken dus zit ik er aan vast, maar ik heb nooit wat gehad!
Ik ben zojuist bezig geweest met de financiën en zie tot mijn grote verbazing dat dit zelfde bedrijf een aankomende incasso heeft ingesteld bij ons van 99,-



Gelukkig ontzettend blij dat ik dit heb kunnen onderscheppen, en jullie berichten heb gelezen. Alleen nu mijn vraag hoe kan dit zomaar gebeuren??



Mijn partner en ik zijn beide niet op de hoogte van ingevulde formulieren of dergelijk.



Hoe komen hun aan ons rekeningnummer?
Het aanbod van voordeelinkoop lijkt te mooi om waar te zijn. DAT IS HET OOK!!! Trap hier niet in. Je kan pas zien waarvoor je korting krijgt NADAT je je hebt aangemeld en dus aan betaling vastzit. Dit zegt toch al genoeg. De meneer van Voordeelinkoop zal hier wel weer heel vriendelijke en meelevend op gaan reageren. Het enige waar hij op uit is is zo veel mogelijk geld binnenhalen en de boel oplichten. Als je hier in trapt is het je eigen schuld en moet je achteraf niet verbaasd zijn.
Ik werd vandaag ook gebeld door Voordeel inkoop.



Ze zei dat ik begin dit jaar ergens op had gereageerd, ik zei dat weet ik niet meer, maar oke vertel maar...Ze wilde graag mijn gegevens controleren, en dan graag mijn bankrekeningnummer. Ja dat was om mijn mail aan een rekeningnummer te koppelen zodat de kortingen in geld daar op gestort konden worden.Ik zei dat ik dat wel zou doen als ik een leuke actie zag, maar nu niks geef. Toen zei ze dat ze niks met mijn bankrekening konden doen dan alleen geld storten. Maar ik hield voet bij stuk en heb het dus af gekapt. Zij vond het jammer.



Daarna ben ik op google gaan zoeken onder voordeelinkoop.eu



Daar moet je een abonnement op nemen die is over de 140 euro per jaar. Ik ben blij dat ik dus niet mijn banknummer heb gegeven. En ik neem aan dat het dezelfde is als voordeelinkoop.
Eind september ben ik telefonisch benaderd en in eerste instantie heb ik het telefoongesprek gevolgd en ook laten bevestigen met een bandopname. Vervolgens volgt er een emailbevestiging met een welkom en de benodigde inloggegevens gestuurd. Bij het nader bekijken de email en van de GRATIS 8-daagse vakantie voor 2 personen naar keuze, kom je toch niet helemaal zo gratis uit... Een 2-daagse mini-cruis naar New Castle (excl. excursie), waarbij geen data of dergelijke worden vermeld, een 3-daagse reis naar Toscane waarvoor de nodige extra's moeten worden betaald en dan toch als laatste een 8-daagse reis naar Turkije, waarvoor uiteindelijk nog wel de nodige belastingen, etc. moeten worden betaald... Als reactie hierop krijg je dan te horen dat "de regering wil", dat dat alsnog betaald wordt. Vervolgens maak ik op de laatste moment gebruik van de mogelijkheid tot annuleren, maar dat is helaas niet helemaal goed verlopen... Het bedrag wordt toch van mijn rekening geschreven.Echter na een paar korte mailtjes over en weer wordt er dan toch netjes ingegaan op mijn annulering en wordt het bedrag terug gestort op mijn rekening.



Wat mij echter nog wel vreemd bij blijft is de geheimzinnigheid van het gehele concept... Waarom kun je alleen zien welk "moois" je wordt aangeboden als je bent ingelogd !? Het lijkt me toch dat wanneer je een dergelijk interessant concept hebt, dat je dat wilt delen met iedereen !? Laat een ieder zien welke interessante aanbiedingen je kunt bieden, zodat iedereen lid wordt !? Gelukkig ben ik er op tijd vanaf gekomen, want deze geheimzinnigheid baart me dan alsnog wel een beetje zorgen...



"Een gewaarschuwd mens telt voor twee...!"




Dank u voor uw opmerking. Wij waarderen de input van onze (potentiële) leden uiteraard altijd. We kunnen uw opmerking aangaande oplichterspraktijken echter niet plaatsen. U heeft volkomen gelijk dat onze collega’s, die het eerste contact met (potentiële) leden hebben, deels vanuit Turkije werken. U zult begrijpen dat wij er alles aan doen de kosten zo laag mogelijk te houden om zo de voordelen voor onze leden zo groot mogelijk te kunnen maken. Dat is immers waar wij voor staan; zoveel mogelijk voordeel bieden aan onze leden. Het contact met de leden is vanuit Turkije goedkoper uit te voeren dan vanuit Nederland, daarom onze keuze om het grootste deel vanuit Turkije te doen.



Uiteraard zorgen we dat alle geldende Nederlandse wet- en regelgeving strikt gevolgd worden, dat spreekt voor zich. Om te zorgen dat onze leden, als ze vragen, suggesties of opmerkingen hebben, niet helemaal naar Turkije hoeven te bellen, hebben we ook nog een kantoor in Nederland, in Rotterdam.



Ik hoop u zo wat meer duidelijkheid te hebben verschaft. Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan horen wij die uiteraard erg graag van u.



Geplaatst door voordeelinkoop op Nov 11, 2015.




HEHE Blijven volhouden is inderdaad de beste optie die je hebt om je bestaand opgelichte klanten te blijven sussen.
Dank u voor uw opmerking. Wij waarderen de input van onze (potentiële) leden uiteraard altijd. We kunnen uw opmerking aangaande oplichterspraktijken echter niet plaatsen. U heeft volkomen gelijk dat onze collega’s, die het eerste contact met (potentiële) leden hebben, deels vanuit Turkije werken. U zult begrijpen dat wij er alles aan doen de kosten zo laag mogelijk te houden om zo de voordelen voor onze leden zo groot mogelijk te kunnen maken. Dat is immers waar wij voor staan; zoveel mogelijk voordeel bieden aan onze leden. Het contact met de leden is vanuit Turkije goedkoper uit te voeren dan vanuit Nederland, daarom onze keuze om het grootste deel vanuit Turkije te doen.



Uiteraard zorgen we dat alle geldende Nederlandse wet- en regelgeving strikt gevolgd worden, dat spreekt voor zich. Om te zorgen dat onze leden, als ze vragen, suggesties of opmerkingen hebben, niet helemaal naar Turkije hoeven te bellen, hebben we ook nog een kantoor in Nederland, in Rotterdam.



Ik hoop u zo wat meer duidelijkheid te hebben verschaft. Mocht u vragen of opmerkingen hebben dan horen wij die uiteraard erg graag van u.
Beste Mensen,



Dit zijn zuivere oplichterspraktijken.



ALLEMAAL WAKKER WORDEN AUB!!!



Om jullie een plezier te doen heb ik even gemaild met een verborgen url en ben erachter gekomen dat deze mens of mensen opereren vanuit turkije.



Ook ik werd vandaag gebeld door een medewerker (met een accent) van Voordeel.inkoop. Zoals ook in andere reacties, werd mij verteld dat ik een vragenlijst had ingevuld. Waarna ze mijn naam noemde en vroeg of ik dat was (naam klopte inderdaad). Waarna ik verward vroeg van welk bedrijf ze was, aangezien ik haar de eerste keer niet goed had verstaan. Daarna vroeg ze of mijn postcode klopte, ze noemde een postcode van mijn oude huis (dit was alweer twee jaar geleden). Toen ik haar vertelde dat ze de verkeerde postcode had, mompelde ze iets onverstaanbaar en excuseerde zich waarna ze ophing. Ik heb niet eens de kans gehad om mijn recht van verzet te willen aangeven. Nu vraag ik mij echt af waar ze mijn naam, postcode en telefoonnummer vandaan heeft gehaald, aangezien het verouderde gegevens waren.
Beste gebruikers van dit forum,



Graag wil ik beginnen met te melden dat uw mening wordt gewaardeerd. Wij zullen er alles aan doen om vragen of eventuele ongemakken altijd naar tevredenheid te beantwoorden / op te lossen.



Het snelst gaat dit overigens door rechtstreeks contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch of via e-mail (zie contactgegevens onderaan dit bericht).



Wij verzoeken u dan ook graag om al uw contactgegevens bij ons achter te laten. Een van mijn collega’s neemt dan contact met u op om deze gebeurtenissen te bespreken en persoonlijk excuses aan te bieden voor het eventuele ongemak. Wij proberen ons werk zo goed mogelijk te doen, spijtig genoeg maken ook wij daarin soms fouten. We nemen uw feedback serieus en dragen er zorg voor dat deze met de gehele organisatie wordt gedeeld.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice Voordeelinkoop
Ook ik ben gebeld door voordeelinkoop..



De 12e een mail gekregen met inloggegevens en ik heb toen gelijk geannuleerd. Dit was dus binnen 5 dagen. Ik heb hier de dag later reactie op gehad dat dit in goede orde ontvangen was en dat het geld, €95 niet van mijn rekening gehaald zou worden..



Vandaag toch €95 van mijn rekening afgehaald, die ik op dit moment niet kan missen
Beste gebruikers van dit forum,



Graag wil ik beginnen met te melden dat uw mening wordt gewaardeerd. Wij zullen er alles aan doen om vragen of eventuele ongemakken altijd naar tevredenheid te beantwoorden / op te lossen.



Het snelst gaat dit overigens door rechtstreeks contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch of via e-mail (zie contactgegevens onderaan dit bericht).



Dan ga ik nu graag in op de vragen uit uw berichten:



Iedere nieuwe abonnee krijgt een reis voor twee personen van ons cadeau. Aan een vliegreis zit vaak een luchthavenbelasting vast. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Aangaande de aangeboden producten: wij maken absoluut geen winst op de in de winkel aangeboden producten. Op producten van externe webshops wordt inderdaad wel een kleine winst gemaakt door ons.



Achterdocht is zeker nooit slecht, zeker niet bij telefonische verkoop. De reden dat onze collega om het rekeningnummer heeft gevraagd, is zodat wij na uw akkoord het abonnementsgeld vervolgens kunnen incasseren. Dit had onze collega goed uit moeten leggen, mocht dit niet gebeurd zijn bied ik hiervoor bij dezen mijn oprechte excuses aan. Wij trekken ons dit voorval zeer aan en gaan intern direct actie ondernemen richting onze telefonisch adviseurs.



Tot slot nodig ik u allen graag uit uw contactgegevens bij ons achter te laten. Een van mijn collega’s neemt dan contact met u op om deze gebeurtenissen te bespreken en persoonlijk excuses aan te bieden voor het eventuele ongemak. Tevens zorgen wij ervoor dat u niet nogmaals wordt benaderd. Wij proberen ons werk zo goed mogelijk te doen, spijtig genoeg maken ook wij daarin soms fouten. We nemen uw feedback serieus en dragen er zorg voor dat deze met de gehele organisatie wordt gedeeld.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice Voordeelinkoop
Ik durf te stellen dat ze in overtreding van het belmeniet register zijn. U telefoonnummer kunnen ze wellicht kopen maar ze mogen niet bellen. Bestaat er geen mogelijkheid daar een klacht te deponeren?







Ik werd van middag gebeld door voordeel.inkoop.eu. Het begint al dat ze zeggen dat ik een vragenlijst zou hebben ingevuld op internet. Dit doe ik nooit als de organisatie mij niet bekend voor komt en zeker niet van een commerciele organisatie. Dit is nu de tweede keer dat ik wordt gebeld door een organisatie die mij onbekend voorkomt. Eerst was het Hotelplan en nu dus voordeelinkoop.eu. Beide hebben de zelfde manier van handelen. Ze beginnen met dat je een vragenlijst zou hebben ingevuld en doen je een reis cadeau. Wat in dit voorgesprek waarschijnlijk terloops heel vlug wordt gezegd, dat er kosten aan dit lidmaatschap zijn verbonden. Pas na deze inleiding starten ze, terwijl ik dan al van alles heb gevraagd, het bandje om je gegevens door te nemen en of je het hier mee eens en op dat moment komt dan opeens het bedrag van 65 euro ter sprake.



Ook ik sta in het bel-me-niet-register en toch wordt ik regelmatig telefonisch benaderd. Ik heb me voor de zekerheid alles aangevinkt, dus ik begrijp niet hoe ze aan mijn telefoonnummer komen.



Geplaatst door J.S.F. Kortman op Okt 19, 2015.
Badge
Ik werd van middag gebeld door voordeel.inkoop.eu. Het begint al dat ze zeggen dat ik een vragenlijst zou hebben ingevuld op internet. Dit doe ik nooit als de organisatie mij niet bekend voor komt en zeker niet van een commerciele organisatie. Dit is nu de tweede keer dat ik wordt gebeld door een organisatie die mij onbekend voorkomt. Eerst was het Hotelplan en nu dus voordeelinkoop.eu. Beide hebben de zelfde manier van handelen. Ze beginnen met dat je een vragenlijst zou hebben ingevuld en doen je een reis cadeau. Wat in dit voorgesprek waarschijnlijk terloops heel vlug wordt gezegd, dat er kosten aan dit lidmaatschap zijn verbonden. Pas na deze inleiding starten ze, terwijl ik dan al van alles heb gevraagd, het bandje om je gegevens door te nemen en of je het hier mee eens en op dat moment komt dan opeens het bedrag van 65 euro ter sprake.



Ook ik sta in het bel-me-niet-register en toch wordt ik regelmatig telefonisch benaderd. Ik heb me voor de zekerheid alles aangevinkt, dus ik begrijp niet hoe ze aan mijn telefoonnummer komen.
Ben ook net door ze gebeld, en vond het ook erg vreemd dat ze mijn adres en 06 hadden waarvan ik me alleen bewust ben dat ik dit wel correct bij een een Tivall cashback actie heb ingevuld... Ze begon ermee dat ik op een vragenlijst had ingevuld dat ik mogelijk interesse zou hebben in cashback acties, wat echt volstrekt onjuist is! Ik doe niet aan die vervelende vragenlijstjes. Vervolgens zeg ik "geen interesse" maar ze moest en zou haar verhaal uitleggen, waarop ik twijfelde om meteen op te hangen.



Maar mij heeft ze dus niks uitgelegd over dat dit een abonnement zal zijn, alleen dat je een gratis vakantie kan krijgen en voor x aantal dagen van hun diensten vrijblijvend gebruik kon maken..



Na ze alles had uitgelegd noemt ze mijn adres en geboortedatum op ter controle om vervolgens om mijn bankrekening te vragen, ik schrok al van het feit dat ze dit allemaal wist en al helemaal dat ze naar mijn bankrekeningnummer vroeg... in het mom van "anders kan ik geen inloggegevens opsturen" wat ik nog vreemder vond, waarop ik meteen zei dat ik mijn bankrekeningnummer nooit zal geven en al helemaal niet telefonisch... zegt ze dat ze morgen zelfde tijd terug zal bellen, zodat ik hun site kon bezoeken en kon zien dat ik ze kon vertrouwen... Zal morgen in ieder geval erg duidelijk maken dat ik hier helemaal niks mee te maken wil hebben.
Ik heb net exact het zelfde meegemaakt. Ik werd gebeld op mijn 06, wat ik nooit aan onbekenden geef of op een formulier invul.. De met een fors accent sprekende vrouw wilde me bedanken dat ik iets had ingevuld en nu recht had op cashback kortingen tot wel 50%.. Waarvoor precies werd me niet duidelijk. Toen ik aangaf dat ik verbaasd was omdat ik me geen invullen van zo'n formulier herinnerde, en ook zei dat ik nog nooit gehoord had van haar bedrijf, reageerde ze verongelijkt, alsof ik tegen haar uitviel ofzo.Ik heb haar toch maar even eea. laten uitleggen, en al snel kwamen er vragen over naam, geboortedatum, emailadres (Ik snap dit niet, want als ik al ooit zo'n formulier zou hebben ingevuld, zal dit daarop toch ook gewoon gevraagd zijn) Ze noemde vervolgens een foutieve postcode, die ik in mijn naiviteit verbeterde, en toen vroeg ze inderdaad om een rekeningnummer. Ik ben toen afgehaakt, waarna ze netjes ophing.Later realiseerde me dat je je telefonisch bij banken en creditkaartmaatschappijen vaak moet " legitimeren" met postcode en geboortedatum. Ik ben blij dat ik afgehaakt ben, want ik vermoed een Phishing actie..