Beantwoord

voordeelinkoop.eu klachten

• 3 August 2015
  • 81 reacties
  • 2111 Bekeken

afgelopen donderdag werd ik gebeld dat ik wat had gewonnen, "is dat niet fantastisch mevrouw-en u krijgt er ook nog een vakantie bij- en een jaar lang korting.." rebbelde de mevrouw door zonder dat ik iets kon zeggen. ik had er al tien keer geen zin in maar ze heeft het toch voor elkaar dat ik veertien dagen op proef inlogcodes zou krijgen op een site waar ik even rond kon neuzen en dan kon ik altijd nog afzeggen.

Ik vertelde dat ik net op vakantie ging of de inlogcodes dan ook een week later verstuurd konden worden, dan had ik na mijn vakantie nog 7 dagen, dat moest voldoende zijn. Het bandje werd opgenomen, de week later werd verzwegen en de volgende dag ontdekte ik per toeval de inlogcodes... grr

Nu vraag ik mij af of deze site bekend is bij anderen en of het iets is. Het abonnement kost 95 euro per jaar en zou mij goederen kunnen leveren tegen inkoopprijs maar ook korting op de NUON ed.

Nu zit ik zelf al via het consumentenbod collectief bij budgetenergie, dus veel korting zal daar ook niet te halen zijn, verwacht ik. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die via deze site echt voordeel hebben ervaren.

[Opmerking redactie: topic verplaatst naar forum Overige Consumentenzaken.]
icon

Beste antwoord door Ex Community Manager 8 January 2016, 13:00

Bekijk origineel

Het topic is gesloten voor reacties

81 reacties

een tijdje terug ben ik gebeld door een dame die wel haar naam zei en ook de firma, maar het gesprek ging zo snel.

Ik kreeg korting, kon het een maand op proef doen, daarna ging het 99,-- 1x kosten.

Ik zou een bevestiging per mail en per post krijgen

Leek mij wel leuk. Alle gegevens op genomen, aan het einde van dit gesprek ( ook zonder nr melding ) hing zei zo snel op dat ik niet meer de kans kreeg om nog naar haar naam te vragen. Onder tussen was ik ook de bedrijfs naam vergeten.

Ik kreeg maar geen post en ook geen mail.

Na een paar dagen toch gaan twijfelen.

Op een dag kreeg ik bericht van de bank dat er € 99,-- van mijn rekening zou worden afgeschreven. Hier was ik natuurlijk niet mee eens.

Ik heb deze incasso natuurlijk tegen gehouden.

Na een aantal weken kreeg ik een mail dat de incasso niet gelukt was en dat ik alsnog moet betalen.

Nu had ik eindelijke een naam en kon ik naar deze firma informeren.

Kwam een hoop negatieve berichten tegen, wat mij toen heb doen besluiten om niet met deze mensen in zee te gaan.

Ik heb in ee mail bezwaar gemaakt op hun werwijzen en geschreven dat ik niet geen toesteming geef voor incasso en geen interesse had.

Nu blijven zij maar dreigen met incasso kosten.

Hoe kom ik van deze Firma AF..??
Ik ben er dus ook ingetrapt. Een vergetelijk telefoontje waarbij niet word gevraagd of je geinteresseerd bent maar om een paar gegevens te controleren. Je krijgt nauwelijks de tijd om te denken, niet eens de vraag of je het wel wil, en voor je het weet ben je "geregistreerd"

Nu heeft voordeelinkoop.net mijn factuur bij een incassobureau gelegd waar ik dus ook bezwaar ga maken. Ik heb niets met de voordeelinkoop gedaan en de eerste keer dat ik inlogde was op het moment dat ik opeens een factuur had gekregen.

Ik heb laten weten door midde van mail dat ik geen interesse had in hun acties, hier geen gebruik van gemaakt heb en ook niet wil maken, en dat ik het niet kan en ook niet wil betalen.

Ik ga dit ook duideijk maken bij het incassobureau. Voordeelinkoop krijgt van mij geen cent
Ik werd een week geleden door een meisje gebeld. Ze praat supersnel en onduidelijk,alsof je zo snel mogelijk je cadeau moet ontvangen.Ze kwam met een verhaal dat ik een waardebon van een hotel en schoonheidscheque heb gewonnen. Ik kon haar naam niet verstaan, maar ze werkte iig voor (Caribbean....ofzo)???

De prijs viel zogenaamd op mijn postcode. Ik vond het al raar want ik doe nooit aan zulke win acties. Ze was echt ongeduldig en wou me de voorwaarden niet uitleggen. Ik vroeg of ik aan iets vast zit, ze zei nee, je hoeft alleen maar dingen bij de partners(albertheijn was een zogenaamde partner) te kopen en je krijg een gedeelte van het geld in de vorm van provisie op je bankrekening terug gestort.Tot mijn verbazing begon ze op te nemen. Ze stelde gerichte vragen, wat ik met ja of nee moest beantwoorden. Voorbeeld vragen waren:Is uw naam Brian ...?Klopt het dat u op (adres) woont?Staat u geregistreerd in het BKR of bij een dergelijke organisatie?Zijn de laatste 3cijfers van uw bank rekeningnummer xxx(laatste 3 cijfers)?Wilt u gebruik maken van waardeboncheques?Toen moest ik haar verbaasd onderbreken om te vragen of ik aan een abonnement vast zitEn vragen hoe ze aan mijn bank rekeningnummer is gekomen.Ze werd weer agressief en zei dat ik pas vragen mag stellen als we dit gedeelte hebben afgehandeld.

Na het telefoonopname hing ze ook meteen op.Nu krijg in een envelopje thuis gestuurd met een brief van Nr1 Voordeelsite(niks over Caribbean) met daarin de waardebon en inlog gegevens. In de voorwaarde(kleine letters) staat er informatie over incassokosten die gelijk staan aan 15% van de hoofdsom plus 1% wettelijke rente per maand. En om te annuleren moet ik zelf alle kosten betalen. Ik voel me een beetje opgelicht en wil graag weten of iemand dit de afgelopen maanden heeft meegemaakt. En hoe ze aan mijn bankgegevens zijn gekomen?

p.s. Ik heb ook geen interesse in de waardebons waar ik zelf ook materiaal kosten moet bijbetalen.
Oke frustratie to the max..

Op 22-01 heeft er een mevrouwtje van Voordeelinkoop contact met mij opgenomen, tevens een drukke periode voor mij en heb ik natuurlijk niet meer erbij nagedacht dat ik hier nog een mail over zou ontvangen met daarin de link om je weer af te melden binnen twee weken. Echter heb ik deze nooit mogen ontvangen, en nee ook niet in de SPAM-map. Vervolgens sturen zij mij op 23-03 een mail met daarin de eis dat ik € 100 moet overmaken. Deze mail stond overigens gewoon in mijn postvak-in (wisten ze me ineens wel te mailen). Vervolgens heb ik een boze mail teruggestuurd met daarin de vraag waarom zij wel € 100 eisen terwijl ik niet eens van hun "diensten" heb kunnen gebruikmaken, of op heb kunnen zeggen of inlogcodes heb ontvangen. Hierop heb ik geeneens antwoord gekregen! Vervolgens krijg ik betalingsherinneringen en incassonet op m'n dak. Ondertussen heeft Voordeelinkoop nog steeds niet op mijn e-mail gereageerd en zou ik wel €100 euro moeten betalen... Op heden 7-7 heb ik nog steeds geen enkele reactie van Voordeelinkoop gehad.
Reputatie 1
Consumenten kunnen de ten onrechte afgeschreven bedragen storneren. Binnen 56 dagen nadat het bedrag is afgeschreven, kan dat via internetbankieren. Daarna kan storneren tot 13 maanden na afschrijving via de bank met een MOI-procedure (Melding Onrechtmatige Incasso). De Consumentenbond raadt consumenten die hebben gestorneerd aan om zich niet te laten intimideren door de dreiging met een incassoprocedure. Omdat het om een onrechtmatige overeenkomst en afschrijving gaat, is er geen enkele betalingsverplichting.

Naar aanleiding van jullie meldingen hier op de community en de klachten die zijn binnengekomen op klachtenkompas.nl is eerder dit nieuwsbericht naar buiten gegaan vanuit de consumentenbond.

[Dit topic zal worden gesloten zodat de bovenstaande goed zichtbaar blijft voor toekomstige bezoekers]
Reputatie 5
Badge +7

Update 1 november 2016: De Consumentenbond is een actie gestart tegen ongewenste vervolgzendingen. Bekijk het nieuwe topic over deze actie:Ongewenste vervolgzendingen na gratis proefpakketje – Wat kun je doen? en praat daar mee over het onderwerp.