Consumentenbond.nl

waarschuwing voor verkoopsite Oslobrands.com

Reputatie 2
Badge +3

Oslobrands.com is een soort van amateuristische Bolcom, waar diverse bedrijven veelal uit andere landen , goedkope mode artikelen verkopen. Klachtenkompas stroomt nu vol, betreft met name verkoper Evelyn Bags. Wij zijn voor slechts 38 euro het schip in, maar daar gaat het even niet om. Ik heb een en ander al gemeld aan Consumentenbond.  Vermoedelijk kunnen de verkoopsites niet uit de lucht worden genomen omdat er wel sprake is van leveringen eerder in 2019 en 2020. Dus geen echte nepsites.  Echter leveringen zijn blijkbaar volledig opgedroogd gezien de 5 a 10 klachten meldingen per dag. Even gecheckt op internet en blijkt dat Oslobrands een lege koker is met een dubieus vestigingsadres in Zwitserland. Even zoeken op internet levert al diverse bedrijven op met eenzelfde uitziende website , standaard een 10 a 15 fraaie ( zogenaamde) feedbacks . Na bestelling en betaling krijgt de koper een mooie email dat het product onderweg is met nog een mooie kortingsbon om in een andere winkel wat te kopen. Dan staakt de informatie, beloofde track traces volgen niet of ( blijkt uit de klachten ) leveringen worden steeds met weken uitgesteld, telefonisch niet bereikbaar of hoorn wordt er op gegooid. Bedrijven die ik aantrof ( en het zijn er ongetwijfeld veel meer ) : 

Lucybreeze

Evelyn Bags

BourbonBoots

Silvereen Sneakers

Ashley boots

Lotus Breeze

Alora Lift

Polyshave X

Flexdress Pants

Als er maar iemand kijkt op het Forum en gewaarschuwd is scheelt weer 1 iemand niet opgelicht. 

26 reacties

Ik blijf het bewonderenswaardig vinden dat er nog steeds mensen zijn die hun goede geld opofferen om uit te vinden of websites nou betrouwbaar zijn of niet. Het zou niet in me opgekomen zijn om iets te bestellen bij “Oslobrands”, “Lucybreeze” of “Flexdress Pants” maar zo rol ik dan.

Reputatie 2
Badge +3
  1. Deen : Ik ben pas gaan uitzoeken wat die tenten voorstellen nadat ik voor mijn vrouw haar verjaardag zo n mooie Vegan tas had besteld. Dus dubbel zo dom. 1 x niet voorzichtig en gelijk afgestraft. Maar ik heb de moeite genomen via klachtenkompas anderen te waarschuwen zo ook het Forum en Consumenetnbond rechtstreeks. Had ik dit niet moeten melden ? 
Badge +8
  1. Maar ik heb de moeite genomen via klachtenkompas anderen te waarschuwen zo ook het Forum en Consumenetnbond rechtstreeks. Had ik dit niet moeten melden ? 

Nee hoor, fijn juist dat je de moeite hebt genomen om dit te melden, @Mindfulness:thumbsup:

@Mindfullness: bedankt om dit te melden !!

Idem hier: mijn zonen bestelden via de site https://getevelynbag.com/ 2 handtassen: eentje voor hun moeder ( was iets een paar weken voor moederdag) en eentje voor het liefje. Na betaling kregen ze eveneens een mailtje dat alles in orde was, en het onmiddellijk verstuurd zou worden. Sindsdien geen berichten meer: geen mailtje “verzonden”, geen tracking-mail, etc … Ziet er op het eerste zicht allemaal prima uit (geen foutief Nederlands, of zo ...).

Ongerust kwamen ze bij mij, en na wat zoeken kwam ik o.a. via dit forum te weten dat oslobrands niet te vertrouwen is.

Ondertussen heb ik volgende stappen ondernomen: mail rechtstreeks met klacht en vraag voor terugbetaling, mail via Testaankoop (Belgische consumentenbond) en een bericht op hun web-formulier. Geen idee of het wat uitmaakt, ik beschouw de gespendeerde 78 € als verloren, maar ik zet zeker iets in dit forum mochten ze toch nog over de brug komen met een refund ...

Reputatie 2
Badge +3

gebruiker 665 @ Naar dat uw geld foetsie is zeker vanwege leuk ogende cadeau’s. Ik ben er ook ingetuind, niet verder gekeken dan mijn neus lang was. Als ik wat via internet bestel doe ik dat altijd via mij bekende ( en tot heden betrouwbare) kanalen. Iets onbekends in andere landen gevestigd en met welke fraaie ( verzonnen?) reviews laat ik vanaf heden aan mij voorbij gaan. Mijn hobby is nu het Oslobrand via allerlei review kanalen  lastig te maken. Maar als het boeven zijn dan switchen ze 1,2,3 in een andere “handelsnaam “om weer van vooraf te beginnen. Wat me wel stoort dat een verzoek aan de consumentenbond rechtstreeks om te kijken wat er aan die Oslo en consorten gedaan kan worden als het ware in de prullenbak gegooid lijkt te zijn, ik krijg geen enkele reactie.  

Reputatie 2
Badge +3

Vreemd genoeg kreeg ik, na een negatieve review achtergelaten te hebben op Trustpilot ( waar verkoopsites zeker afhankelijk van zijn) een berichtje dat ik contact op moest nemen met de hulpdesk. Echter geen vermelding waar ik dat bericht heen zou moeten sturen. Dus nogmaals een email naar Oslobrands met ingeplakt die Trustpilot  reactie. Verbazing dat ik ineens een bericht van verzending kreeg met track trace. Nog niet juichen, want op klachtenkompas staan al meldingen dat track trace hetzij niet werkt hetzij pakket niet ontvangen is. Dit is de tekst, met allerlei slagen om de arm …

Beste klant,

Bedankt voor uw bestelling № xxxxx voor Evelyn Bag (evelynbag-beige-src3 x 1) € 37,95! Met plezier bevestigen we dat uw product verzonden werd. Tracking # xxxxxxxxxxxxxx Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voor het trackingnummer relevante informatie toont.We hopen dat u net als wij enthousiast bent over uw nieuwe product. Indien u meer dan 1 product bestelde, houd er dan rekening mee dat de producten afzonderlijk verzonden worden en dat het mogelijk is dat u ze niet op dezelfde dag ontvangt.  De gemiddelde levertijd is 7-21 dagen. Als u uw bestelling niet ontvangt binnen die periode, laat ons dan iets weten.Gelieve voor alle vragen in verband met onze diensten contact op te nemen met nl@oslobrands.com en een medewerker van ons team zal u met plezier verder helpen.Bovendien kan u ook contact opnemen met ons Engelstalige contact center via het nummer +46 40 692 23 90. We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 (Midden-Europese Tijd)Met vriendelijke groet,OsloBrands Team

Van een lid van het Forum kreeg ik nog een prive bericht dat Evelyn bag overal te koop is, ook via Amazon en voor 20 euro of zo. Dus de advertentie dat de adviesprijs 120 euro is, ook brood Aap. Maar dat doen alle modeconcerns. 

Ik informeer klachtenkompas en/of Forum als er iets arriveert ……... 

Badge +8

Dank voor de update, @Mindfulness. Hopelijk ontvang je de tas binnenkort gewoon alsnog.:fingers_crossed:

Ze zijn inderdaad in actie geschoten … hetzelfde verhaal hier. Na mijn “annulatie” mail (en bericht via het webformulier én een mail via test-aankoop) kreeg ik een eerst een mail met de melding dat de bestelling NIET kon geannuleerd worden, want dat dit binnen de 24u moest gebeuren. Maar ze hadden 2 voorstellen:

1. ik behield het product (dat ik nog niet gekregen had en zelfs nog geen track-and-trace van had ontvangen), maar kreeg een refund van 25% 
  1. Ik wacht op het ontvangst van het product en stuur het terug op eigen kosten naar een adres in Slowakije. Na goede ontvangst en controle zou ik het volledige bedrag terug gestort krijgen.

Na mijn reactie hierop dat ik niets kan houden of terugsturen wat ik niet ontvangen heb, en verwijzend naar enkele europese regels die op diverse sites van de EU te vinden zijn, kreeg ik plots ook een track-and-trace code. Blijkt dat de handtassen uit China moeten komen en ik dus inderdaad tussen de 7 en 21 dagen geduld zal moeten hebben, net zoals bij @Mindfulness.

… wordt vervolgd ...

Het zijn dus gewoon "ordinaire" dropshippers. Ben ik wel benieuwd of je dat nou uit de voorwaarden had kunnen halen of dat men dat even vergeet te melden? 

Hier zelfde probleem. Betaald, niets geleverd. Ook input op trustpilot gezet.

Ongelofelijk maar waar ! Vandaag is de eerste handtas toegekomen !!!

De andere is ook al in Nederland en onderweg naar België, volgens de tracking.

Geen defecten, kwaliteit valt mee, vermoedelijk is die inderdaad ergens anders aan dezelfde prijs of goedkoper te verkrijgen (al of niet met een ander label). De handtas/bag is volledige gevoerd en bevat een aantal vakken binnenin. Ristsluitingen werken, riempjes verstelbaar.

Heeft wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk is er toch wel resultaat … niet dat ik nu plots Oslo-brands of Evelyn-bags ga aanraden (toch niet aan mijn vrienden :wink: ) ...

Reputatie 2
Badge +3

Gebruiker 158 etc: Vraagje : welk postbedrijf levert hier ? is dat postnl ?? . Ik krijg via de track trace deze info , waar ik ook enige hoop heb . Vraag ook aan mijnheer Deen : Wat is een dropshipper ?

• 2020-05-29 18:00:37 levering aan lokale koerier
  • 2020-05-29 14:50:37 Opruimingsverwerking voltooid op GATEWAY
  • 2020-05-27 18:18:00 Aankomst op internationale luchthaven | LUCHTHAVEN AMSTERDAM
  • 2020-05-26 04:10:00 Vertrek naar land van bestemming
  • 2020-05-25 15:00:00 Aankomst op de internationale luchthaven naar het buitenland
  • 2020-05-25 08:15:44 Vertrokken faciliteit in verwerkingscentrum
  • 2020-05-23 22:51:05 Verzending is verwerkt in operationeel centrum
  • 2020-05-22 00:31:26 Aangekomen bij Sort Facility
  • 2020-05-19 13:42:47 Informatie over de zending ontvangen

@Mindfulness 

Een dropshipper heeft alleen een webshop en laat alle bestellingen rechtstreeks uit China leveren. Dat duurt dan een week of drie ipv dat je het de volgende dag in huis hebt en er worden vaak allerlei loopjes genomen met de wet koop op afstand en garantie. En als het toch uit China moet komen had je het zelf voor minder kunnen bestellen.

@Mindfulness , uiteindelijk werd alles via de belgische BPost geleverd … 

Ik heb 23 mei 1 van de 2 bestelde tassen ontvangen (bestelling gedaan op 3 mei, in opwelling via reclame bij nu.nl, wilde een kadootje voor vriendin die Evelyn heet...rondom) Voor beide tassen heb ik een aparte mail met trackingcode gekregen (de eerste kreeg ik op 12 mei en de volgende op 19 mei).
Het verwarrende was dat in beide mails met een trackingcode beide tassen vermeld stonden, dus welke onderweg is weet je niet.

Voor de eerste tas duurde het na ontvangst vd trackingmail op 12 mei dus 11 dagen. De tweede tas hoop ik ook nog te ontvangen, al duurt het nu al ietsjes langer.

De telefoonnummers zijn volgens mij onzin, daar zit niemand die opneemt en kost je sowieso geld. Als je mailt krijg je een onpersoonlijk antwoord en verwijzing voor Engelssprekende klantenservice naar een Zwitsers nummer (waar in het Frans via een bandje wordt opgenomen ;) en naar een verder niet-vermeld antwoordformulier. 

Reputatie 2
Badge +3

Ook ik heb de Evelyn Bag ontvangen , via DHL, komt inderdaad uit China . Mijn vrouw is er erg blij mee, mag gezegd worden het is geen slechte kwaliteit. Ik hoop dat andere kopers , die ook meldingen hebben gedaan via klachtenkompas, hun bestellingen zullen ontvangen. Wel wat van geleerd, dank aan allen die gereageerd hebben.   

Op 17 mei j.l. bestelde ik 3 stuks Evelyn Bags voor mijn dochters. Deze tassen moesten op 3 verschillende adressen in nederland afgeleverd worden. Na het plaatsen van deze bestelling zag ik deze site en sloeg me de schrik om het hart, daar was ik dan mooi ingetrapt. Niets bleek echter minder waar. Via tracking werd ik keurig op de hoogte gehouden, o.a. dat de tassen, gezien de verschillende aflevering adressen, naar de luchthavens Maastricht en Schiphol werden verzonden. Op vrijdag 5 juni werden de tassen op de betreffende adressen afgeleverd. Dochters blij en ik had mij onnodig zorgen gemaakt.

Martin 

Een dropshipper is niet per definitie een oplichter. Er zijn echter twee knelpunten, ten eerste wordt vaak niet duidelijk gemeld dat de spullen uit China moeten komen en dat dat op dit moment pakweg twee weken duurt maar dat kan zomaar langer zijn en ten tweede leeft men niet altijd de regels voor retourneren en garantie na. 

Hier zelfde probleem. Betaald, niets geleverd. Ook input op trustpilot gezet.

Onverwacht, maar er is vorige week toch een tas geleverd. Ik moet dus voor wat mijn reactie betreft deze intrekken.

Ik ben blij met de waarschuwing hier. Zag advertentie voor swatpants voorbijkomen maar vond het allemaal net iets té vaag en positief klinkend, zonder zichtbare bedrijfsinformatie etc. etc. Voor mij is dat eigenlijk al genoeg. Als men niet op de webisite zelf een duidelijk contactadres, foto pand en namen medewerkers (of iig managementteam) kan tonen weet je vrijwel zeker dat het niet pluis is.

Jammer, want de broek ziet er goed uit. Nu maar elders zoeken.

BMR

Badge

Het zou niet in me opgekomen zijn om iets te bestellen bij “Oslobrands”, “Lucybreeze” of “Flexdress Pants” maar zo rol ik dan.

Uw gedrag en uw motieven zijn niet maatgevend voor de rest van Nederland. Zo’n denigrerende reactie voegt niet zoveel toe aan de op zich nuttige waarschuwing tegen deze dropshipshops die vol misleidende informatie staan.

Oslo Brands wordt gerund door twee Brazilianen vanuit Slovakije en Zwitserland. Samen beheren ze enkele honderden webshops die overwegend op Nederland gericht zijn, allemaal gevuld met zeer selectief aanbod (tassen, lingerie, schoenen, sandalen, cargo pants en zo voort). Stuk voor stuk via het dropship-model waarbij ze voor levering afhankelijk zijn van Chinese leveranciers via AliExpress. Vandaar dat de maten vaak te klein zijn.

Hetzelfde dropshipmodel wordt nu ook in Nederland actief gepropageerd onder scholieren en studenten die snel rijk willen worden, dus te verwachten is dat het thema de komende maanden vaker ter sprake zal komen.

Helaas is ook mijn zoon erin getrapt. Hij werkt in de natuur en geschikte broeken zijn ladtig te vinden, ook door zijn lengte van ruim 2 mtr. Ik zag de advertentie van de Swatpants voorbij komen en stuurde deze naar hem door. Hij heeft zonder goed te kijken 2 van deze broeken besteld. In totaal €95,-

Eén is er nu aangekomen (uit China) maar veel te groot. De kwaliteit is flut, niet waterdicht zoals vermeld… Retourneren zou mogelijk zijn maar dan moet je bellen met een Zwitsers nummer.... Dit is wel duur leergeld voor zo'n jongen. Hij heeft nu onderzoek gedaan en de slechte reviews gelezen. Ook heeft hij dezelfde broek voor €11,- op AliExpress gevonden. Heel treurig dat dit zomaar kan.

Ook ik ben erin getrapt, MAAR had betaald met credit card, en de ICS heeft het geld keurig teruggehaald. Dus mijn advies: betaal online altijd met een credit card!

Badge

Helaas is ook mijn zoon erin getrapt.

Niet de zoon is erin getrapt, maar de overijverige ouder die een link doorstuurt zonder zelf onderzoek te doen. U heeft uw zoon geen dienst bewezen.

Het zijn trouwens * bij Oslo Brands, want ze prijzen producten aan als waterdicht of vegan terwijl dat niet waar is.

Goedkope zooi uit China duur verkopen is geen bedrog. Dat doen Blokker, Zeeman en de Hema al generaties lang. Nou zien we echter hoe goedkoop dat spul is.

*[Bericht gemodereerd door beheerder]

Dat is een beetje een rare opmerking.

Mijn zoon is 25 en bestelt heel vaak via internet. Hij heeft meer verstand van dergelijke zaken dan ik. Als ik een link doorstuur naar hem is dat ter info, niet omdat hij daar iets moet bestellen.

Overigens is gisteren zowaar de tweede broek ook aangekomen. Weliswaar een andere kleur dan besteld, en helaas wel dezelfde maat, veel te groot (maattabel klopt totaal niks van).

Op de mail die hij stuurde om te retourneren kreeg hij tot nu toe geen antwoord.

Reageer