Consumentenbond.nl

Wat gebeurt er met retourzendingen

• 14 december 2018
  • 9 reacties
  • 510 Bekeken

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 3125 reacties
De NOS heeft een leuk artikel op hun website, ik kwam het toevallig tegen. Ik weet niet of ik het hier mag aanhalen, zo niet zou het jammer zijn, het is best leerzaam.

https://nos.nl/op3/artikel/2263446-retour-rumoer-dit-gebeurt-er-met-de-pakjes-die-jij-gratis-terugstuurt.html

Bron: die lijkt me wel duidelijk.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor het delen @MrsJones! Inderdaad interessant. Ik zag dat je hebt aangegeven hier een vraag over te hebben, mij is echter niet helemaal duidelijk wat je vraag precies is aan de community. Zou je dat nog willen toelichten?
Reputatie 7
@Monique het is geen vraag maar als ik het andere vakje aanklik springt het toch naar "vraag", dat is al eerder gebeurd, ik wilde het een beetje onder de aandacht brengen omdat ik vermoed dat niet iedereen erbij stilstaat wat er allemaal bij zo'n bestelling komt kijken als hij wordt teruggestuurd. Niet alleen bij retourzendingen maar ook bij een bestelling, de orderpikkers werken zich drie slagen in de rondte.
Ik kwam dat stukje eigenlijk bij toeval tegen.
Reputatie 6
Badge +6
Ik had het vroeger al bij m'n oudere zussen, eindeloos zoeken in de rekken van de modewinkels en steeds maar niet kunnen kiezen. Twee of drie dingen zijn de moeite van het passen waard, maar bijna altijd gaan die toch terug in het rek. Liever toch nog maar in een andere winkel kijken dan een keus maken. Dus dan onderga ik maar weer braaf de hele cyclus overnieuw.

Nu kopen ze op internet en doen ze bijna hetzelfde, de helft gaat weer terug bij Zalando en Wehkamp. Ik kocht wel eens een sleutel bij de Gamma om een schroef aan m'n auto los te maken en bracht die de volgende dag dan netjes schoongepoetst terug. Nu doen ze hetzelfde met kleding, een dagje dragen op het feest en de volgende dag weer terug. Die mevrouw op tv had een potje klaar staan om te reinigen en de fabrieksgeur weer terug te brengen.

Want houdt dat in wat @MrsJones aanhaalt, dat van wat je bij die winkels koopt ook de helft al is gedragen op een feestje? En hoe krijg je het aantal terugzendingen omlaag?
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb die uitzending ook gezien. Die enorme hoeveelheid retourzendingen zijn een ramp voor de internetwinkels en worden ook nog eens doorberekenend in de prijzen. Degenen die niet maar raak terug sturen , moeten dus meebetalen voor degenen die dat wel doen. Eigenlijk is het mijns inziens veel beter om beruchte artikelen op dat gebied alleen in stenen winkels aan te bieden. Dat is een nadeel voor gehandicapten en mensen die om uiteenlopende redenen niet naar een stenen winkel willen . Maar ja, je maakt het nooit iedereen naar de zin. Voordeel is dat de stenen winkels op dat gebied dan rendabel en gewenst blijven .
Reputatie 7
Zijn er eigenlijk nog dingen die je niet via het Internet kunt aanschaffen? Nog niet eens zo lang geleden vond je door het hele land her en der winkeltjes waar je bijna van alles kon kopen, als Blokker, Gamma of de Hema het niet had, dan had Mientjes het wel. Rotterdammers kennen die winkel misschien nog, op het Noordereiland. De zaak bestaat niet meer, er was geen opvolger. Er zijn niet veel van zulke heerlijk oubollige winkeltjes meer.
Reputatie 5
Badge +7
@Jan @Monique @MrsJones om het draadje wat leesbaarder te maken heb ik even de posts over het technische probleempje weggehaald 😉.
Reputatie 7
quote Jan
Want houdt dat in wat @MrsJones aanhaalt, dat van wat je bij die winkels koopt ook de helft al is gedragen op een feestje? En hoe krijg je het aantal terugzendingen omlaag?
unquote

Dat gebeurt ook in gewone winkels maar als iets naar parfum ruikt kan het ook gepast zijn door iemand die de parfumspuit te kwistig hanteert.
Je vindt in de rekken soms kleding met koffievlekken, wijnvlekken, zelfs een keer een jas met vlekken van smeerolie en dat was niet bij C&A, niet dat dat specifiek met C &A te maken heeft, behalve dat die nogal groot is en alles in het kwadraat heeft waardoor zoiets niet zo snel opvalt. De medewerker die retour aanneemt zou misschien beter moeten controleren maar die kan ook weleens iets over het hoofd zien.

Bij een webwinkel is het toch makkelijker om dingen terug te sturen want het wordt niet gecontroleerd vóór het wordt teruggenomen. Ik vind het wel onbeschoft om kleding die je voor een feestje nodig had en sowieso niet wilde houden terug te sturen, of het nou beschadigd of gevlekt is of niet. Leen iets van een vriendin of vriend of huur desnoods iets (als dat nog mogelijk is).
Reputatie 7
Badge +6
Tja, @MrsJones . Sommigen schamen zich nergens voor......
Reputatie 7
Inderdaad, en of een ander er nadeel van ondervindt doet er kennelijk ook niet toe.

Reageer