Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Wat zijn de beste en slechtste webwinkels?


Reputatie 1
Badge +2
  • Consumentenbond team
  • 28 reacties
De keuze is reuze als het om online winkelen gaat. Alleen al in Nederland zijn er meer dan 40.000 webwinkels. Waar kun je met een gerust hart kopen en zijn er ook regelrechte afraders?

Bijna 8600 panelleden hebben hun ervaringen met 68 webshops gedeeld. De webwinkels zijn ingedeeld in 8 productgroepen. Elektronicagigant Coolblue scoort het hoogst met een 9,3. Mocht je nieuwsgierig zijn naar de overige scores, kijk dan op deze pagina.

Welke webwinkels zijn jouw favorieten en waarom?


10 reacties

Hoe kan het dat grote aanbieders als Fietsenwinkel.nl, Fietsvoordeelshop et cetera niet in deze lijst voorkomen (bij Sport, Outdoor, Vrije Tijd). Zijn die niet getest of gewoon niet genoemd door de respondenten?
Reputatie 1
Badge +2
@NieuwsFiets: ze zijn inderdaad niet (vaak genoeg) genoemd door de respondenten.
Hi @ElseCB, welke 11 aspecten zijn er onderzocht? Ben ik heel benieuwd naar. Dank alvast!
Badge +6
Hi @Jexxita, dank voor je vraag en welkom op de Community!
Toevallig zie ik je vraag net voorbij komen. Je kunt de 11 aspecten in de PDF's (onderaan de lijstjes met webwinkels) op deze pagina van onze website bekijken.
Wat is er mis met trustpilot.nl?
Doet de consumentenbond op deze manier niet aan onnodige versnippering?
CoolBlue de beste? Dan toch niet voor de prijzen, zeker?
Ik kocht vorige week de Sony koptelefoon Sony WH 1000xm3 zilver.
Bij Amazon gekocht voor € 286,- Bij CoolBlue € 349,- (alles incl. bezorgen en btw).
CoolBlue (net als Bol) vind ik regelmatig een flink stuk duurder dan elders.
Afzuigkap: Coolblue ervaring
Alhoewel bij Coolblue € 15,00 duurder dan bij andere webwinkels, gezien goede ervaringen in het verleden, toch bij Coolblue besteld. Besteld op zondag, volgende dag levering beloofd.
Maandagochtend email met bevestiging van levering die dag.
In de loop van de dag nieuwe email: helaas erg druk bij PostNl, wordt dinsdag tussen 12:00 en 14:00,
blijf er voor thuis: geen afzuigkap. Ook rest van de middag thuis. Om 16:04 email: helaas niet thuis getroffen, PostNl probeert komt morgen weer. Volstrekte onzin: wel thuis, geen briefje in brievenbus, niet bij buren bezorgd of 17:00 op te halen op postkantoor.
Spreek 2 dagen later PostNl pakketbezorger: ben dinsdag niet bij u aan de deur geweest.
Commentaar van Coolblue 'klantenservice' (na 10 min. aan de telefoon wachten): vervelend maar voor klachten moet u bij PostNl zijn (!).
Afzuigkap geannuleerd bij Coolblue en besteld bij andere leverancier (Bemmel&Kroon): dinsdag besteld en woensdag geleverd volgens toezegging. Uitstekend track&trace systeem (DynaLogic): is precies te volgen (wordt real-time bijgehouden) en is op 15 min. nauwkeurig aan de deur. Kunnen PostNl, DHL enz. nog veel van leren!
Afzuigkap: Coolblue ervaring
Alhoewel bij Coolblue € 15,00 duurder dan bij andere webwinkels, gezien goede ervaringen in het verleden, toch bij Coolblue besteld. Besteld op zondag, volgende dag levering beloofd.
Maandagochtend email met bevestiging van levering die dag.
In de loop van de dag nieuwe email: helaas erg druk bij PostNl, wordt dinsdag tussen 12:00 en 14:00,
blijf er voor thuis: geen afzuigkap. Ook rest van de middag thuis. Om 16:04 email: helaas niet thuis getroffen, PostNl probeert komt morgen weer. Volstrekte onzin: wel thuis, geen briefje in brievenbus, niet bij buren bezorgd of 17:00 op te halen op postkantoor.
Spreek 2 dagen later PostNl pakketbezorger: ben dinsdag niet bij u aan de deur geweest.
Commentaar van Coolblue 'klantenservice' (na 10 min. aan de telefoon wachten): vervelend maar voor klachten moet u bij PostNl zijn (!).
Afzuigkap geannuleerd bij Coolblue en besteld bij andere leverancier (Bemmel&Kroon): dinsdag besteld en woensdag geleverd volgens toezegging. Uitstekend track&trace systeem (DynaLogic): is precies te volgen (wordt real-time bijgehouden) en is op 15 min. nauwkeurig aan de deur. Kunnen PostNl, DHL enz. nog veel van leren!

Frustrerend, maar dit heeft meer met postnl dan met Coolblue te maken......
Helaas niet, Coolblue was zondagavond al op de hoogte dat door grote verkoop van o.m. airconditioners, PostNL het grote aanbod niet aan zou kunnen. Niet erg, maar blijf dan niet volhouden dat je < 24 uur kunt leveren. Zelfs woensdagmorgen werd op de site nog beweerd dat levering volgende dag zou plaatsvinden!
Klantenservive Coolblue kwam niet verder dan een 'o wat vervelend' maar ondernam geen actie. Andere klantgerichtheid gewend van bv. Bolcom en Conrad.
Overigens: Dynalogic transportbedrijf nam ook oude afzuigkap mee alhoewel ik dat niet had aangegeven.
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je reactie @Eppem. Omdat het plaatsen van dubbele berichten niet is toegestaan op de community, heb ik je bericht uit het andere topic verwijderd.
P.s. Bevalt de afzuigkap goed? 😉

Reageer