Webwinkel wil niet leveren voor afgesproken prijs, wat zijn mijn rechten?

• 29 January 2015
  • 1 reactie
  • 415 Bekeken

Badge
Goedendag,

Heb een conflict met een webwinkel.

Heb voor de 2de keer een bestelling gedaan bij een webwinkel. De 1e was na volle tevredenheid afgehandeld. Daar over later meer. Nu voor de 2de keer een lamp besteld. Deze bestelling op 24 december 2014 gedaan en betaald met PayPal. PayPal betalingen konden nu weer. De voorwaarde enz. gaven nog steeds een error. Order bevestiging gehad per e-mail op 24 december 2014, dat het verzonden zou worden na mijn adres en dat transport maatschappij met mij contact op zal nemen om een aflever datum en tijd af te spraken.

Op 17, 18 en 29 januari 2015 gemaild dat ik nog niks ontvangen heb en dat ik graag antwoord wil op mijn e-mails.

De eerste bestelling die had gedaan was op 10-12-2014, daar is alles goed mee gegaan.

Nu check ik altijd voorwaarde enz. en die waren niet beschikbaar op 10-12-2014. Dit gedeelte van de site had een error. Kon ook niet per PayPal betalen. Contact opgenomen met hun en vermeld niet kon betalen via PayPal. Ze zouden me PayPal verzoek toesturen om te betalen. Op 13 december nog geen verzoek gehad en gemaild dat ik nog geen verzoek had ontvangen. Nog is gecheckt of de voorwaarde op de site stonden en gelezen konden worden, dit kon nog steeds niet. Op 16 december PayPal verzoek binnen gehad en betaald. Nog contact gehad over wanneer het opgestuurd zou worden en netjes e-mail terug gehad.

Terug komend op me 2de bestelling.

Ten tijde van 2de bestelling, 24 december 2014 lagen de voorwaarde er nog uit.

Ga er vanuit dat wat ik bestel dus krijg, omdat eerste keer goed was gegaan.

Rond 17 januari weer een e-mail gestuurd waar mijn bestelling bleef.

Daar ik ter goede trouw heb besteld verwacht ik dat er geleverd gaat worden.

Mijn eerste bestelling was ook geleverd.

Nu dat hun voorwaarde enz. weer te lezen zijn heb ik dat gedaan.

Er staat in hun eigen voorwaarde dat wanneer het item is ontvangen en gecontroleerd, er een terug betaling wordt gedaan binnen 30 werk dagen.

Dit hebben ze niet gedaan en ook niet per email contact opgenomen met mij dat dit zou gebeuren. Terwijl ik hun wel meerdere keren email heb gestuurd. Als ik dit had geweten dan had ik er sowieso vanuit gegaan dat de lamp geleverd zou worden, daar hun geen contact op hebben genomen en niet geantwoord hebben op mijn e-mails in de door hun genoemde termijn.

Verder staat er in hun voorwaarde dat als ze het contract annuleren ik per e-mail verwittig zou worden. Tevens staat er dat ze het bedrag binnen die 30 dagen terug zullen storten. Dit hebben ze beide niet gedaan. Dus al zou ik de voorwaarde weten dan zou ik er van uit gaan dat ik de lamp gewoon zou krijgen.

Tevens staat er als je de goederen niet ontvangen zijn dat je dit binnen 30 dagen moet melden. Dit heb ik meerdere keren gedaan.

Zoals u ziet heb ik aan al mijn verplichtingen voldaan de webwinkel dus niet.

Nu 29 januari 2014, na meer dan een maand een voicemail bericht dat de prijs verkeerd op de website stond en hun het bedrag terug storten. Hier ga ik niet mee akkoord.

Is niet mijn fout dat ze verkeerde prijs neer zetten en dat ze niet reageren op mijn e-mails. Hun voorwaarde nu gelezen te hebben ze niet aan hun eigen voorwaarde houden. De 30 dagen termijn is verstrekken. Zodoende hebben ze tijd genoeg gehad om met mij contact op te nemen dat de prijs verkeerd was en om het bedrag te creditteren. Ik verwacht dat ik de lamp gewoon dus krijg. Wil ook geen geld terug, maar de lamp.

Heb de bestelling gedaan, en had geen reden om te twijfelen aan de prijs

Heb nu nog geen contact terug opgenomen met de webwinkel.

Wil dus weten of ik in me recht staat en kan eisen dat de lamp geleverd gaat worden.

Of ik hier genoegen mee moet nemen.

1 reactie

Reputatie 7
Na drie jaar zal dit waarschijnlijk wel opgelost zijn.

Reageer