Welke schroeven zijn het beste?

• 19 October 2020
  • 2 reacties
  • 1461 Bekeken

Ik ben van plan om mijn voorraad schroeven aan te vullen. Als je rondkijkt, dan is er een groot aanbod van schroeven. Ik ben benieuwd welke schroeven de beste zijn, aangezien ik hier helaas geen test van zie bij de consumentenbond. Ik twijfel bijvoorbeeld tussen Spax, Woodies of Dynaplus. Heeft er iemand ervaring met deze schroeven? Ik hoor het graag.

2 reacties

Als je ze voor buiten gebruikt moet je outdoor schroeven nemen. Die andere gaan een jaartje mee en dan gaat de verbinding los zitten. Ik weet niet van tests, maar wel wat ik zelf heb meegemaakt. Ik haal mijn schroeven altijd uit de bakken van de Aldi of de Lidl en ook bij de Action en voor binnen gaan die een leven lang mee.

Ik gebruik die schroeven met een kruiskop waar een pz2 schroefbitje in past. Je hebt ook schroeven voor torx bitjes, maar ik neem die niet want dan moet je iedere keer het bijbehorende speciale bitje gaan zoeken. En met die kruiskop schroeven gaat het ook altijd goed als je flink drukt of even de schroef in slaolie dipt.

Er is een koehandel gaande met die bitjes. Er bestaat heus wel keihard staal dat helemaal niet duur is, maar wat ze in de bouwmarkt in de schappen leggen is zacht staal. Die verkopen ze het liefste want daar verdienen ze het meeste aan. Die zijn grijs van kleur. Je hebt ook gele, die zijn van harder staal, maar ook maar matig. Je hebt staal van de fabrieken in Ipswitch in Engeland waar ze ploegen mee maken, dat is 50x harder staal dan het kneedijzer waar ze schroefbitjes van maken. Daar kan je met je nagel soms een kras op maken. Kijk eens naar het staal waar ze metseltruwelen van maken, probeer daar maar eens een deuk in te slaan met een hamer. Dat is Ipswitch staal. En helemaal niet duur. Schroefbitjes in dat staal gaan een leven lang mee en het hoeft ook niet duur te zijn. Ik haal m'n bitjes bij Cranenbroek, een setje van 10 stuks tweezijdig voor in je boormachine is iets van €1,38 of zo. Ik doe al meer dan vijf jaar wekelijks schroeven met hetzelfde setje. 

Vroeger kocht je gewoon eieren in de winkel.
Nu staan er 20 soorten.
Met schroeven gaat het dezelfde kant op.

Ik koop ze in een winkel waar stalen schroeven/ringen/beugeltjes €5/kg kosten.
Schep maar raak.

Reageer