Consumentenbond.nl

Werkspot en externe reviews

• 24 januari 2018
  • 2 reacties
  • 593 Bekeken

Onlangs heb ik een negatieve review op Werkspot gezet. Een paar uur later stond er een nieuwe, zeer positieve, review bij dit bedrijf, die niet zoals andere reviews aangeklikt kon worden. Navraag bij Werkspot leerde dat dit een externe review is, dus van een opdrachtgever die niet via Werkspot tot stand is gekomen. Op mijn vraag hoe zij zo'n review verifiëren kreeg ik het volgende antwoord: "Deze externe reviews worden telefonisch gevalideerd en hebben hiervoor hebben wij controle systemen in de website". Welke dat zijn is niet duidelijk. Er mogen overigens 3 externe reviews worden geplaatst.
We weten vrijwel allemaal dat reviews niet altijd overeenkomen met de werkelijkheid. Dit klusbedrijf, Klus Keurmerk, heeft bij ons echt zeer slecht werk afgeleverd en lijkt me niet Werkspot-waardig.
Ik ben benieuwd naar reacties op het verschijnsel 'externe review' bij Werkspot.

2 reacties

Ik heb dezelfde ervaring met Werkspot. Heb veel negatieve ervaringen via Werkspot, niet alleen met prutsers maar nu ook met oplichting: na mij zijn andere klanten opgelicht en hebben vergelijkbare ervaringen op Werkspot gepubliceerd. Doet Werkspot niks mee. Meteen verschenen er niet aanklikbare, externe reviews tussen met vijf sterren, van werk dat ze tussen mij en de volgende opdrachtgever nooit hadden kunnen voltooien. Sterker nog: bij de eerste recensie staat gewoon de naam van de broer van de eigenaar, de oplichter in kwestie. Werkspot reageerde erg onwillig op mijn telefoontje, draaide een gescripte riedel af, kreeg zelfs het gevoel dat ik me moest verantwoorden. Die externe reviews kun je plaatsen met een e-mailadres en een telefoonnummer, nu, daar is niet zo moeilijk aan te komen, toch? Wordt niet achterna gebeld. Ik heb al gezegd dat ik voortaan met de concurrent Z***y in zee ga, daar heb ik betere ervaringen mee, die verifiëren tenminste wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Oh, en mij vertelde Werkspot dat ze 5 (!) externe reviews mogen plaatsen. Ja, zo kom je wel aan je sterren.

Reageer