Winkel weigert mijn bestelling af te ronden.

• 31 January 2017
  • 0 reacties
  • 157 Bekeken

Goede morgen,

Anders dan meeste zaken wat ik hier lees, wil ik graag iets kopen maar de winkel werkt niet mee.

Wat is er gebeurd:

Afgelopen donderdag heb ik een bestelling gedaan bij Media Markt.

Bij afronden van de bestelling heb ik niet kunnen betalen omdat iDeal niet functioneerde.

Ik heb wel een bevestiging gekregen van Media Markt dat de bestelling gedaan is, product was na mijn bestelling ook niet meer op voorraad op de site. Het ging hier wel om een outlet afdeling van MM, dus de voorraad is vaak maar 1 stuk.

Op dit moment heb ik de betaling gelaten voor wat het is, gezien de website geen alternatieven bood om anders te betalen.

Naar aanleiding hiervan heb ik op de bestelling bevestiging gereageerd en bovenstaand uitgelegd. Gezien reactie een tijdje uitbleef, besloot ik maar telefonisch contact te zoeken.

Klanten service gaf aan dat ik binnen 48uur een herinnering zou ontvangen, wat me alsnog mogelijkheid biedt om te betalen. Dit is natuurlijk prima nieuws.

Even later ontvang ik een email, dat nadat een betaling mislukt, het niet meer mogelijk is om nog eens te betalen. Er wordt me geadviseerd om via reguliere winkel hetzelfde product aan te schaffen. Aantal maal teruggemaild, waarbij mijn mails niet afgeleverd werden. Ander mail adres geprobeerd, geen bevestiging noch reactie. Via Facebook contact gehad met de klanten service, 1 bericht gehad, probleem voorgelegd, daarna radio stilte...

Nou heb ik dit product langere tijd op het oog. Reguliere prijs ligt op 550 euro ongeveer.

In de outlet was deze 380, en gezien donderdag MM de BTW actie hield, heb ik het product besteld voor 320 euro. Lijkt mee een goede deal voor het apparaat. Zoals MM in omschrijving aangaf, alleen de doos is open geweest.

En nu zit ik in een dubio. Eigenlijk wil ik niets meer bij MM kopen gezien de service die ik heb ervaren in deze. Aan andere kant wil ik gewoon dat ze hun verplichtingen nakomen. Want opzich had ik een goede deal.

In dat laatste heb ik aantal vragen zoals:

Hebben we wel feitelijk een aankoop overeenkomst? Heb ik rechten in deze? Bij plaatsen bestelling heeft MM wel leuk een "bevestigen met betalingsverplichting" knopje gemaakt, echter probeer ik ze daar aan te houden, willen ze hun eigen voorwaarden niet bespreken...:)

Ik zou heel graag wat advies in deze kunnen gebruiken.

Bij voorbaat dank,

Slavko

0 reacties

Geen reactie

Reageer