Wordt jouw PostNL pakket uit het buitenland netjes bezorgd?

• 15 November 2017
  • 83 reacties
  • 43371 Bekeken

Reputatie 1
Als je wacht op de postbezorger met je bestelling uit China, zit je misschien voor niets te wachten.

Sinds 4 oktober bezorgt PostNL de pakketjes waarvoor douanekosten gelden, niet meer aan huis. Je moet nu naar het postkantoor om je pakket in te klaren. Helaas zorgt die nieuwe werkwijze voor verwarring: veel consumenten kregen geen bericht van PostNL dat hun pakket klaarlag. Toen ze eenmaal daarachter kwamen, was het pakket alweer teruggestuurd. Lees het nieuwsbericht.

Tijdens de feestdagenperiode wordt de pakkettenstroom uit het buitenland alleen maar groter. We zijn dus benieuwd of en hoe PostNL dit probleem oplost. Heb jij iets besteld of ga je binnenkort bestellen?

Vertel in dit topic hoe de bezorging verloopt en of PostNL je netjes informeert over de bezorgstatus. Zowel goede als slechte ervaringen zijn welkom!

83 reacties

Ha ik lees dat dit dus al veel langer speelt.  Ik heb  nu een pakket dat al 2x terug gestuurd is naar de USA.

Het pakket is verstuurd naar mijn woonadres. Maar Postnl stuurt het dus naar een afhaallocatie. Waar ik niet van op de hoogte wordt gesteld.

Ik heb 17 track gevolgd, maar dat werkt tot aankomst in NL. Ik ben daarna  wekelijks gaan bellen met de klantenservice waar het pakket bleef. Niets in de app en niets op de website.

De dames en heren  achter de chat/telefoon kunnen alleen zien wat er in het systeem staat en buitenlandse pakketten komen daar dus niet in. Pas nadat het pakket weer is terug gestuurd kan je het weer op de weg terug volgen via 17 track naar de verzender.

Postnl reageert niet op formele brieven, telefonisch wordt aansprakelijkheid ontkent en wordt gedaan alsof het iets heel nieuws is en laat mij zitten met de extra kosten nu de verzending met een andere vervoerder moet gaat.

Reputatie 6
Badge +4

@Wortelstamper  Nee, het gaat niet om inklaringskosten die er moeten betaald. Ik kon het pakketje zonder te betalen ophalen.

Ook als onduidelijk is of er inklaringskosten moeten worden betaald, wordt het pakket afgeleverd bij een Postnl punt. 

Reputatie 3
Badge +2

@Wortelstamper  Nee, het gaat niet om inklaringskosten die er moeten betaald. Ik kon het pakketje zonder te betalen ophalen.

Moeten er inklaringskosten worden betaald? Dan bezorgen we je pakket rechtstreeks bij een PostNL-locatie. Je ontvangt in dat geval een kaartje in de brievenbus met het adres van de PostNL-locatie. Of kijk op Track & Trace om te zien waar en wanneer je je pakket kunt ophalen.

bron

Reputatie 3
Badge +2

ik zou graag melding willen maken van de brutaliteit omtrent het behandelen van poststukken door PostNL, ik denk namelijk dat deze eens kritisch bekeken moet gaan worden.

Ik zal de situatie toelichten.

Halverwege december bestel ik via online ebay een pakketje, dat verstuurd wordt vanuit India.
Ik geef bij het bestellen mijn eigen thuis adres op als bezorgadres, en het bedrijf zet dit adres ook op het pakketje.
Vervolgens ontvang ik een aantal weken later, in de brievenbus een kaartje van PostNL, met hierop de mededeling dat het betreffende pakketje klaar ligt bij het PostNL servicecentrum en daar onder vertoon van legitimatie kan worden afgehaald.

Hierbij geldt dat de pakketbezorger van PostNL NIET geprobeerd heeft het pakketje aan mijn huisadres af te leveren, ik was gedurende de bezorgtijd thuis en heb de bel niet horen overgaan. 

Ik heb vervolgens de afzender gevraagd of zij het adres hadden gewijzigd naar een ander / niet bestaand adres maar het adres blijkt 100% correct te zijn. 

Dat klopt ook want op het pakketje zelf is het juiste adres correct weergegeven (zie de scan rechts op de bijgevoegde afbeelding).

Bij navraag blijkt dat PostNL dus zelf, eigenhandig, zonder noodzaak en zonder toestemming van zowel afzender noch ontvanger, het aflever adres heeft gewijzigd, zonder ook maar 1 afleverpoging op het adres te hebben uitgevoerd.

Het lijkt mij dat PostNL hier over de schreef gaat! Het ongevraagd eigenhandig besluiten tot het wijzigen van het bezorgadres blijkt tot de procedures te behoren is mij verteld door de PostNL klantenservice.

Nogmaals, het afleveradres is correct opgegeven, PostNL besluit (waarschijnlijk vanwege kostenoverweging?) dat het 'voor hun beter uitkomt' het pakketje af te geven bij PostNL in plaats van het opgeven adres, zonder ook maar langs te komen het pakketje te bezorgen op het juiste aflever adres.

Vanuit kostenoogpunt kan ik dit dan nog wel begrijpen maar dit dient dan vooraf bij bestelling te worden aangegeven! Een alternatief zou kunnen zijn 2 met 2 verschillende tarieven aan te bieden: optie A; voor x euro, met aflevering bij Servicepunt, optie B; voor y euro aflevering tot aan huisadres. Dat gebeurt dus niet (waarschijnlijk omdat zendingen vanuit het buitenland door meerdere post bedrijven worden afgehandeld, en PostNL besluit om aflevering op het afleveradres niet te doen geen bekend onderdeel is van de gehele keten).

Let op: dit is dus een standaard procedure van PostNL en hiermee zijn dus ook andere consumenten benadeeld. 

Ik zou mij kunnen voorstellen dat dit mogelijk in overtreding is met de plichten mbt de postbezorging en zou daarom Consumentenbond willen vragen dit eens te onderzoeken / uit te lichten.

Mvrgr,
Mathijs Groen

Reputatie 7
Badge +8
Ik moet zeggen dat ik het bijzonder waardeer dat er een onderwerp ter sprake is gekomen dat zovele, vooral verschillende, reacties, te weeg brengt. Zo leer je ook andere forumleden eens kennen. En ondanks dat ik aanvankelijk althans, vond dat een onderwerp als Post NL en Bezorging in totaliteit niet zo spectaculair zijn, immers veel is al aan de orde geweest en vaak uit de treuren behandelt, maar dan toch weer zovele reacties, we zijn al aan de 4e pagina bezig.

Van computer en/of software onderwerpen is het bekend dat er vele vragen, vele problemen en aldus vele discussies over zijn. Vaak ook in kleine groepen , dus veel dezelfde forumleden, in discussie. En aldus waren er ook commentaren........ kan het niet wat minder met de IT problemen. En terecht consumentenzaken zijn niet alleen IT zaken. Maar omdat je dan toch als een IT-er, dus voor of achter de computer bezig bent, denk ik dat die onderwerpen ook sneller gerapporteerd worden.

Maar er zijn toch nog zat andere vragen en problemen, zoals nu Post NL en van mij mag het best groter gezien worden, de bezorging van bestelde artikelen, wat en waar ook vandaan. Ik bestel relatief veel omdat er bij 'ons' op het platteland, relatief weinig gewone, stenen, winkels zijn. Voorheen gingen we dan naar de grote stad, maar het rijden is geen pretje meer, praktisch merendeel is de file, en niet rijden, het parkeren, is al helemaal niet leuk, als je de tarieven van de steden zo'n beetje kent.

En bestellen is vaak makkelijker geworden. Goede duidelijke websites (niet altijd natuurlijk), een heel groot assortiment (bij Bol mogen ze van mij net als bij Correct zeggen als Bol het niet heeft vergeet het dan maar, je kan het zo gek niet noemen of ze hebben het in vele merken en typen) en vaak heel voordelig, of je kan snel met elders vergelijken en de voordeligste prijs krijgen....... en vaak geen bezorgkosten, en de volgende dag al in huis. Maar daarover zullen we het, met uitzonderingen en met terechte klachten, wel over eens zijn.

Dan is de bezorging vaak nog een zorgenkindje en door de enorme drukte, althans er wordt steeds meer op internet gekocht, zijn ook officiële cijfers over, ligt de bezorging onder zware druk. Dat kan een kind begrijpen, maar wat de oorzaak is en of er wat aan te doen is, zal een stevige discussie worden, of zo te zien, al een stevige discussie zijn. Het is een geld kwestie wordt dan geroepen, ik spreek dat niet tegen, het zal een grote kern van waarheid bevatten. Maar zie dat niet alleen bij Post NL, ook bij DHL, GLS, DPD enz. Overigens komt bij mij vooralsnog alles nog aan, al is het niet meer zo netjes als vroeger, vaak is zoals de bezorgers dat zelf noemen overgepakt zonder in te zien. Met andere woorden....... uw pakket is zwaar beschadigd (geworden).

Bestellen doe ik bij gerenommeerde firma's, ik kijk naar keurmerken, betrouwbare namen, naar reviews wat anderen ervan vinden enz. En er zijn ook gerenommeerde bedrijven die de spullen uit het buitenland halen, uit Azië, China, Amerika enz. Gerenommeerd is wellicht moeilijk uitlegbaar, maar ik ben wat huiverig voor totaal onbekende of aggenebbis bedrijven. Ik heb wel ervaring met "China" bedrijven die netjes afleveren, echter zoals elders ook genoemd ieder pakje apart, apart verpakt en als het kan via de brievenbus. Ik heb dus niet van die zware klachten, maar zeg daarbij ook niet dat ze niet zouden bestaan. Ik denk dat je het beste gezamenlijk kan optreden en dan ook via een vertrouwd en gewaardeerd orgaan, zoals dus de Consumentenbond, maar er zijn meerdere consumentenorganisaties. Verzamel de klachten, dien ze in bij het Klachtenkompas, eendracht maakt macht. Ieder veel succes toegewenst, groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +2
ik verwacht een brievenbuspakje uit de US. Kreeg een track en trace maar die stopte in Amsterdam. Er stond; AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENT, NETHERLANDS. Addressee not available - Addressee advised to pick up the item

Toen maar eens gaan speuren, via de internationale tracking; het ligt bij een ophaalpunt staat daar. sinds een dag of 4.

Echter ik heb geen bericht gehad. Ik meen hierboven te lezen dat dit in het verleden door een storing bij Post.nl mis ging, maar blijkbaar gebeurt dit nog steeds.

Maar goed dat ik zelf zocht, anders zou het dus over ruim een week retour gaan. Je zou maar op vakantie zijn :-(

Nu nog kijken of het er inderdaad (nog) ligt
PostNL weigert gewoon om buitenlandse pakketjes af te leveren, ik laat bewust om die reden altijd 'alleen huisadres' aan de buitenkant op het pakje zetten. En dan krijg ik 'gewoon' en kaart in de bus met een fotokopie van mijn adres waar dat op staat en dat ik het op het postkantoor op kan halen.
In het verleden kon ik per mail een klacht insturen maar dat kan ook niet meer en op schriftelijk klachten reageren ze niet, want niet ontvangen. Ik heb ze verteld dat ik de leverancier betaal on het aan huis te leveren en dat PostNL in gebreke blijft en dan meteen de leverancier inlichten. Sindsdien gaat het 'iets' beter maar. Feitelijk is het oplichting en fraude, want je betaald om aan huis te leveren maar dat doen ze regelmatig niet.

Dit is ook mijn ervaring, afgelopen week wederom een pakje wat eenvoudig door de bus kon. Ik mocht een dorp verder (PostNL had het afhaalpunt in ons dorp waarschijnlijk gemist...) om het pakje op te halenh, geen handtekening, geen kosten alleen controle of ik het wel was (gelukkig deed de lokale winkelier dat dan wel).
Badge
PostNL weigert gewoon om buitenlandse pakketjes af te leveren, ik laat bewust om die reden altijd 'alleen huisadres' aan de buitenkant op het pakje zetten. En dan krijg ik 'gewoon' en kaart in de bus met een fotokopie van mijn adres waar dat op staat en dat ik het op het postkantoor op kan halen.
In het verleden kon ik per mail een klacht insturen maar dat kan ook niet meer en op schriftelijk klachten reageren ze niet, want niet ontvangen. Ik heb ze verteld dat ik de leveranciewr betaal on,m het aan huis te leveren en dat PostNL in gebreke blijft en dan meteen de leverancier inlichten. Sindsdien gaat het 'iets' beter maar. Feitelijk is het oplichting en fraude, want je betaald om aan huis te leveren maar dat doen ze regelmatig niet.
Reputatie 7
Of de drukte i.v.m. de komende feestdagen.
@S.M. Houweling Ik laat ook best veel uit China komen maar tot op heden hebben ze alles netjes bij mij thuis gebracht. Zou de afhandeling in Nederland wellicht iets te maken kunnen hebben met de vervoerder die de leverancier in China gekozen heeft?
een pakket voor mij uit china is vrijdag bij de primera een dorp verder op gedumpt.
dit ondanks dat er nog 2 post depots zijn bij mij in het dorp (bruna en de gamma)
dit terwijl de bezorger ook op mijn huis adres pakketten heeft afgeleverd.
het is omdat ik de app van post.nl heb waar in werd vermeld dat ik post zou krijgen (met de afbeelding van mij adres ) dat er een pakket uit het buitenland klaar lag
tot op heden kaart niet gehad via de post.
dit alles lijkt mij meer geld te kosten dan het pakket bij mij thuis te bezorgen.
kosten op deze manier:
foto van pakket maken
brief printen en versturen
bezorger het pakket laten bezorgen bij depot
depot voor handelingen om het pakket aan mij te overhandigen(zijn ook zelfstandigen winkel eigenaren)
te dom voor woorden eigenlijk
Reputatie 7
@A. Deen daar heb ik over moeten nadenken, de hoorn op de haak smijten kan niet meer, met je telefoon smijten kan wel maar daar kunnen de meeste telefoons niet tegen.
toen heb ik afgedrukt

LOL.
Reputatie 7
@A. Deen ik heb toen een klacht ingediend, natuurlijk wast Post NL de handjes in onschuld. Ik heb er nog wat telefoontjes over gepleegd maar bij het laatste gesprek heb ik alleen nog maar gezegd "tegen zoveel domheid ben ik niet opgewassen", toen heb ik afgedrukt, ik had er zo ontzettend genoeg van, later kwam er nog een excuusmailtje.
@Mevrouw Jones Als ik dat zo hoor zou ik toch echt een formele klacht indienen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt en ik hoop ook niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Reputatie 7
De bezorgers van Post NL gooien tegenwoordig geen briefjes meer in de bus lijkt het. Bij mij werd laatst een pakje bezorgd voor buren, dat stond hier na een dag of drie nog. Ik heb een mailtje gestuurd naar de betreffende buurman (ik ga niets brengen), hij had geen briefje gevonden, hij was al in conclaaf met de afzender en met Post NL. Voor mij stond er een keer een pakje in de lift, dat was een cadeautje, ook met Post NL opgestuurd. Toevallig vond mijn man het, anders was het misschien nooit terecht gekomen.
Badge
Ik koop ook regelmatig wat (kleine) dingetjes in China. Meestal voor weinig. Gaat altijd keurig. Onlangs besloten een telefoon te bestellen omdat die een sterkere accu heeft dan wat hier in de winkels ligt. En voor een leuke prijs. Begin april was het pakketje volgens de track and trace op schiphol aangekomen. Gezien de prijs verwachtte ik wat oponthoud bij de Douane.
Van PostNL geen bericht. Dus ging ik ervanuit dat PostNl het pakketje nog niet heeft.
Vandaag 25-4 vind ik in mijn brievenbus gestoken een kaartje van PostNL met datum 7-4.
Er zit een sticker op met een 'herstel' code en mijn postcode, die overigens overal juist was ingevuld,.Onduidelijk wat is hersteld.
Ik ben naar het afhaalpunt gegaan, maar daar was het pakje niet meer. Het mag immers maar 14 dagen bewaard worden.
Navraag bij PostNl levert op dat mijn pakket al naar de postbus van de leverancier is gestuurd en dat dit niet meer te onderscheppen is. De dame aan de telefoon kon mij verder niet helpen.
Daarop heb ik een chat gestart om een klacht in te dienen. Het enige wat ze kunnen doen is de leidinggevende inlichten zodat deze de bezorger kan aanspreken. Mijn voorstel om deze klacht te gebruiken om ergens in de organisatie te beleggen en het proces te verbeteren wordt teleurstellend beantwoord. Daarvoor moet ik een ouderwetse brief sturen! Ik ga me afvragen of die wel gaat aankomen...
Ook het voorstel om na een week niet ophalen een herinnering te sturen (bij zaken waar de douane btw heft) wordt niet aangenomen om de organisatie in te schieten.
Duidelijk een voorbeeld van goede outsourcing (aan de telefoon voelbaar geen binding en voorgeprogrammeerde antwoorden).
PostNl doet het goed, want er komen natuurlijk maar heel weinig klachten binnen op deze manier.

Zelf heb ik diensverlenend werk in de ICT gedaan. Elke opmerking of klacht werd door ons snel bekeken om naar de mogelijkheid van verberering in de processen te kijken. Vaak makkelijke oplossingen. Quick wins waren dat.

Gezien u een kaartje van PostNL heb ontvangen met een herstelcode erop betekent dat het kaartje in eerste instantie waarschijnlijk bij verkeerde wijk is gesorteerd. Dan stuurt de postbode het terug naar postNL en dan word het opnieyw gesorteerd en dan zou het binnen 2 a 3 dagen normaal gesproken weer bij de juiste wijk moeten zijn.

Over de proces van klacht weet ik helaas niks. Ik vind het wel bizar dat het briefje zolaat kwam. Ik zou zeggen dat daar de fout is gemaakt. Heeft u dat uberhaupt kunnen aankaarten waarom dat kaartje van 7-4 pas op 25-4 kreeg??
Badge
Beste @Gebruiker1534855681,

Bedankt voor je berichtje. Het lijkt erop dat de kwestie inmiddels opgelost is, pakketjes worden nu weer netjes door de brievenbus gegooid, of naar het postkantoor gebracht wanneer dit niet past. De buren zijn soms ook nog weleens een optie. Een briefje wordt nu bijna elke keer weer achter gelaten in de laatste twee gevallen, en als dat niet zo is, ga ik er vanuit dat onze postbode deze vergeten is. 😉

Gelukkig dat is mooi 🙂.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @Gebruiker1534855681,

Bedankt voor je berichtje. Het lijkt erop dat de kwestie inmiddels opgelost is, pakketjes worden nu weer netjes door de brievenbus gegooid, of naar het postkantoor gebracht wanneer dit niet past. De buren zijn soms ook nog weleens een optie. Een briefje wordt nu bijna elke keer weer achter gelaten in de laatste twee gevallen, en als dat niet zo is, ga ik er vanuit dat onze postbode deze vergeten is. 😉
Badge
Zelfs mijn pakketjes uit China die gewoon door de brievenbus kunnen én waarvoor geen douanekosten betaald dient te worden, worden bij mij niet meer door de bus gegooid maar gaan linea recta naar het postkantoor.
Omdat ze door de brievenbus kunnen, hebben ze meestal geen track & trace.
Daardoor ben ik nu al meerdere malen een pakket kwijt geraakt, simpelweg omdat ik niet wist dat het op het postkantoor lag, en ze ook niet kon traceren.

Ik hoop dan ook van harte dat PostNL hun belofte spoedig nakomt! 📦

Beste Monique,

Deze zaak vind ik bijzonder. Meestal moeten postbezorgers de brievenbuspakjes in de brievenbus doen als het past. Heel vaak passen die aziatische pakjes helaas niet in de brievenbus (vaak net niet). Uiteraard kun je een pakje niet erin proppen tot het stuk gaat. Als het niet past is het de bedoeling dat postbezorger aanbelt en als er open wordt gedaan dan wordt het afgeleverd. Als er niemand thuis is dan zijn er 2 opties: bij de buren of bij de retailer/postNL punt. Bij beide opties wordt er normaal gesproken een briefje geschreven met een sticker erop zodat u weet dat het bij de retailer of bij de buren ligt en welke buren. Buren zijn er ook niet altijd en kan soms lastig zijn. Misschien verschilt het per wijk of per stad.

Chinese pakjes hebben vaker geen track en trace en kan soms lang duren voordat ze komen. Bij mij duurde het weleens 2 maanden, maar dat u niet is vermeld dat het pakket op de postkantoor lag is erg vreemd.
Zo te lezen, ben ik niet de enige. Ik moest een voor mij belangrijk pakketje in Duitsland laten afleveren. Heb expres de moeite genomen, naar het postkantoor te rijden en de dikke envelop als pakketje te versturen.
In Duitsland, blijkt nu, wordt de dienst door Hermes overgenomen!! Wat een ELLENDE! Het laboratorium waar mijn pakket moest zijn, heeft het nooit ontvangen. Terwijl onder het tracking nr. werd gemeld, dat het was afgegeven. Na veel bellen, bleek men niet eens de moeite te hebben genomen, om uit de auto te stappen en aan te bellen bij de geadresseerde.
Het was voor mij DE LAATSTE keer dat ik met post.nl heb gewerkt. Nu werk ik succesvol met DPD!
De 24ste pakketje van het buitenland aangekomen bij post NL in Nederland na 3 dagen reizen. Tracking werkt niet en het enige dat ze me kunnen vertellen is(steeds verschillend ook) dat het ergens als steekproef op de inklarings afdeling of bij de douane ligt. Dit zou 30 dagen morgen duren volgens hun. Ze hebben alle informatie over het pakketje (ingevuld op site) en nog moet dit 30 dagen gaan duren? Terwijl ik extra heb betaald voor snelle verzending en straks ook nog inklarings kosten?
Laatst ook deze problemen gehad met post NL (oud bericht):
Ik bestel dus laatst een pakketje, verzonden met PostNL. Kreeg er zo'n mooie track and trace code bij. Op een gegeven moment staat er dat het pakketje geleverd is inclusief handtekening. Dus ik naar huis maar tref daar geen pakketje aan, ook heeft niemand een handtekening gezet (handtekening ook duidelijk vervalst).Dus ik bekijk de camerabeelden van onze voordeur en wat blijkt... Er is helemaal niemand aan de deur geweest. Dus ik start een klacht bij PostNL. Nu halve maand later beweert Postnl Pakketten dat de pakketbezorger het pakketje aan mijn zoon heeft gegeven (wat ik erg knap vind 🤣). Verder zeggen ze dat ik het maar met de afzender moet regelen en dat ze er verder niks aan gaan doen. Ik zou graag aan de pakketbezorger vragen waar hij het pakketje heeft gelaten/bezorgd, ook hier werken ze niet aan mee.
Badge
Ik koop ook regelmatig wat (kleine) dingetjes in China. Meestal voor weinig. Gaat altijd keurig. Onlangs besloten een telefoon te bestellen omdat die een sterkere accu heeft dan wat hier in de winkels ligt. En voor een leuke prijs. Begin april was het pakketje volgens de track and trace op schiphol aangekomen. Gezien de prijs verwachtte ik wat oponthoud bij de Douane.
Van PostNL geen bericht. Dus ging ik ervanuit dat PostNl het pakketje nog niet heeft.
Vandaag 25-4 vind ik in mijn brievenbus gestoken een kaartje van PostNL met datum 7-4.
Er zit een sticker op met een 'herstel' code en mijn postcode, die overigens overal juist was ingevuld,.Onduidelijk wat is hersteld.
Ik ben naar het afhaalpunt gegaan, maar daar was het pakje niet meer. Het mag immers maar 14 dagen bewaard worden.
Navraag bij PostNl levert op dat mijn pakket al naar de postbus van de leverancier is gestuurd en dat dit niet meer te onderscheppen is. De dame aan de telefoon kon mij verder niet helpen.
Daarop heb ik een chat gestart om een klacht in te dienen. Het enige wat ze kunnen doen is de leidinggevende inlichten zodat deze de bezorger kan aanspreken. Mijn voorstel om deze klacht te gebruiken om ergens in de organisatie te beleggen en het proces te verbeteren wordt teleurstellend beantwoord. Daarvoor moet ik een ouderwetse brief sturen! Ik ga me afvragen of die wel gaat aankomen...
Ook het voorstel om na een week niet ophalen een herinnering te sturen (bij zaken waar de douane btw heft) wordt niet aangenomen om de organisatie in te schieten.
Duidelijk een voorbeeld van goede outsourcing (aan de telefoon voelbaar geen binding en voorgeprogrammeerde antwoorden).
PostNl doet het goed, want er komen natuurlijk maar heel weinig klachten binnen op deze manier.

Zelf heb ik diensverlenend werk in de ICT gedaan. Elke opmerking of klacht werd door ons snel bekeken om naar de mogelijkheid van verberering in de processen te kijken. Vaak makkelijke oplossingen. Quick wins waren dat.
Een aantal weken geleden heb ik een pakket besteld uit China via Ebay. Het aankoop bedrag was ongeveer 38,- euro. Na een hoop oponthoud en het inklaren van mijn pakket kreeg ik geen bericht meer van PostNL. Toen ik belde met de klantenservice werd mij verteld dat het pakket volgende week word bezorgt. Echter mag ik dan nog 20,- euro aan inklaringskosten betalen wanneer ik het pakket ga afhalen. Na opnieuw contact met de klantenservice werd mij duidelijk gemaakt dat 13,50 euro kosten zijn die gemaakt zijn tijdens een steekproef bij mijn pakket. Nu vraag ik mij af: waarom betaal ik voor het uitvoeren van de steekproef? En hoe waarom gebeurd dit bij een pakket van maar 38,- euro?

Reageer