straatvraag

Zet je dit jaar een echte kerstboom of een kunstboom in huis?

• 10 November 2021
  • 19 reacties
  • 1037 Bekeken
Zet je dit jaar een echte kerstboom of een kunstboom in huis?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2106 reacties

Het duurt nog even, maar de kerstdagen komen er volgende maand toch echt al aan.

De een kan niet zonder echte dennengeur in huis, de ander heeft een hekel aan al die dennennaalden op de grond.

Wat doe jij dit jaar? Zet je een echte of een kunstboom in huis? Praat mee!

We stelden deze vraag ook op straat. Lees de reacties hier :point_left:

19 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Wij gaan voor echt . Zonder kluit voortaan , want die bomen hebben het bij ons nog nooit overleefd doordat de kwekers er veel te weinig wortels aan laten zitten . 

Reputatie 6
Badge +4

@Imke En wat doe jij dit jaar? Voor wat ik doe dit jaar, kun je de verzamelde informatie van mijn robotstofzuiger bekijken.:wink:

Badge +8

Ik ga gewoon voor allebei! Een grote kunstboom en een echt miniboompje (dat we vanuit de tuin tijdelijk naar binnen verhuizen) voor de geur. :evergreen_tree:

Als ik de behoefte heb om een boom te zien, ga ik wel even naar het bos.
En die kunstboom, ligt al 30 jaar op zolder.
Ook een traditie is, ontvangen kerstkaarten versnipperen in de papier vernietiger.
Ik draai daarbij mijn favoriete kerstplaat.

Uiteraard ‘n echte boom, het liefs met kluit. In de hoop dat deze het overleefd. Na de kerst gaat de boom met pot en al de tuin in en wordt goed verzorgd. En volgende kerst staat deze weer binnen. Je ziet wel steeds vaker dat de wortels te zeer zijn afgezaagd. Helaas overleefd de boom het dan niet. 

Zalig een kunstboom. Geen rit met de auto (scheelt brandstof), geen vuile auto van binnen, geen stress met allerlei mensen die vechten om een mooie, geen gedonder met die rotklem onderaan de boom om hem recht te zetten. geen €30,-  a €40,- (ja wij hadden altijd een mooie en dure) in het putje, geen naalden op de vloer in de kamer, geen extra groenafval na oud en nieuw die moet worden afgevoerd, geen water bij vullen van de bak op mijn parketvloer etc etc. Door een mooie kunstboom spaar je het milieu en de jaarlijkse kosten van aankoop. Heb dat ding allang terugverdiend. En die dennenlucht kan je ook wel krijgen met etherische olie als dat echt nodig is.

Badge

Al jaren een kunstkerstboom (dus zonder ledverlichting). Lekker gemakkelijk.

Reputatie 5
Badge +5

Vroeger echte boom, daarna 10 jaar een nep boom en nu al 25 jaar helemaal geen boom meer.
Nog veel gemakkelijker :relaxed:

Kerst en kerstmis vieren vallen onder volksverlakkerij. Het is een heidens feest en de geboortedatum

van Christus Jezus is niet bekend. Veel mensen weten niet wat ze doen en volgen anderen 

klakkeloos na.  Emil

In één kerstboom overwinteren gemiddeld 200 insecten, dat hebben wetenschappers een aantal jaren geleden vastgesteld. Wat gebeurd met de beestjes als je de kerstboom in je warme huiskamer hebt? Ze worden wakker ... Yay! Lente! … en da gaan ze dood. :fearful:

Was er nog iets met insecten en dat ze razendsnel verdwijnen?

Wij hebben een heel goede oplossing gevonden.

Ons kleine kerstboompje in een pot hebben we vorig jaar op het terras buiten gezet voor onze glazen terrasdeur.

We versieren het met lichtjes en een paar ballen. Boomje blij en wij blij!!! In het voorjaar het boomje in een iets grotere pot gezet en het doet het prima. Dit jaar laten we hem weer lekker buiten staan!

Reputatie 5
Badge +5

@Emilio Sciarone Je haalt twee dingen door elkaar.
Het kerstfeest is een christelijk feest waarbij de geboorte van christus wordt herdacht cq gevierd.
De exacte datum weten we inderdaad niet, de kans dat we er jaren naast zitten is aanwezig, maar dat doet aan het feest niks af.
De kerstboom heeft wel een heidense achtergrond en zoals de meesten kerst vieren met geheel verlichte huizen en eet festijnen en cadeautjes heeft niks met het christendom en de geboorte van Jezus te maken.
Dat is gegroeid uit de commercie.
Maar er zijn hele oorlogen stilgelegd tijdens kerst, als dat 2 dagen kan, waarom dan niet altijd?
Wat mij betreft mag het daarom altijd kerst zijn.

De boom hebben we al lang niet meer, de katten haalden de ballen uit de boon en gingen er mee spelen, maar toen de onze jongste haar tanden in een bal zetten omdat ze dacht dat het een appel was (kinderen steken alles in de mond) en ze de mond vol stukjes glas had die door het bloed niet meer te vinden waren,  was voor ons de maat vol en hebben nooit weer een gehad.

Dure kunstboom gekocht en direct op marktplaats gezet omdat die STINKT naar plastic:(

Aan: Free Spirirt,

kerstfeest is geen christelijk feest. Het woord kerst komt niet in de Bijbel voor. Het is een feest

ingesteld door mensen. De eerste eeuwse echte christenen vierden geen kerst. De enige 

viering die in Gods Woord, de Bijbel, staat met de precieze datum is die ter gedachtenis 

aan de dood van Christus op 14 Nisan 33 na Christus. ‘ Vader vergeef het hun want ze weten

niet wat ze doen’ zei Christus vlak voor zijn dood. Real name: Emil

Wij gaan voor een klein écht boompje van een soort, die weinig naalden verliest. We zijn nogal klein behuisd, en cadeautjes hoeven er niet onder te kunnen, want daar is Sinterklaas voor. Maar ook daar doen we niet meer aan, want we zijn bijna net zo oud als de Sint….. 

Badge +5

Hoi allemaal :wink:  Betekenissen van het feest dat wordt gevierd is hier niet het topic. Vriendelijk verzoek bij vervolgreacties je weer te richten op het onderwerp :point_right:Zet je dit jaar een echte kerstboom of een kunstboom in huis?

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb al meer dan 30 jaar een kunstboom, nog steeds dezelfde dus behoorlijk duurzaam. Geen rommel en geen gekapte boom uit de natuur gehaald, die later gewoon verbrand wordt.

Een nepboom. Die hoeft niet jaarlijks op transport, geen gedoe met uitzoeken, kopen, vervoeren, rotzooi in de auto, rotzooi in huis, en weer van de kale boom af zien te komen. Jarenlang steeds een echte gekocht met kluit, maar die was in januari altijd toch overleden en kaal. Fijne feestdagen!

Dus ik zet geen echte kerstboom of een kunstboom in huis dit jaar! Om kort te gaan.

Allemaal nog een lange goede gezondheid gewenst.  Emil

Reageer