Consumentenbond.nl
Vraag

Annulering hotel via Hotels.com

• 17 juni 2020
  • 7 reacties
  • 464 Bekeken

Hallo allemaal, ik was met mijn partner op reis in Santiago, Chili en zou doorreizen naar Paaseiland toen we vanwege corona de reis hebben afgebroken. Wij hadden het hotel via Hotels.com geboekt en konden niet meer annuleren. Het was een non-refund boeking. Op de website van Hotels.com staat dat hun beleid is over die boekingen dat ook bij non-refund boekingen, geld wordt teruggegeven of een voucher wordt aangeboden. Hotels.com heeft eerst gemaild dat we het geld binnen 30 dagen terug konden verwachten. Na een vriendelijke reminder zegt Hotels.com dat wij bij het hotel moeten aankloppen omdat de betaling door het hotel is afgeschreven. Die willen enkel 50% teruggeven, minus de commissie van Hotels.com. Ik twijfel om naar de geschillencommissie te gaan, maar weet niet zo goed wat mijn rechten in deze zijn. Kortom: Help!

7 reacties

Is Hotels.com aangesloten bij een (nederlandse) geschillencommissie? Dat betwijfel ik sterk,

Verder maakt dat natuurlijk alleen uit als je ook in je recht staat en dat is mij onduidelijk. Je hebt non-refundable boeking gedaan en vraagt nu toch een refund. Op basis waarvan denk je dat je recht hebt op een refund?

Reputatie 7
Badge +7

Hier https://nl.hotels.com/page/coronavirus-booking-information/  staat het hotels.com beleid aangaande het coronavirus. Ook staat er hoe je contact kan maken met hotels.com.

Als je bij expedia c.q.hotels.com heeft geboekt en heeft betaald aan expedia/hotels.com dan heeft u bij expedia een pakketreis ingekocht en is expedia het bedrijf waarmee u in discussie moet. Let wel, u heeft dan de reserveringsbevestiging van expedia nodig. Verder is ook nog de vraag of u onder ANVR voorwaarden heeft geboekt. Zie: 
https://www.expedia.nl/lp/lg-general-booking-conditions 

Dank jullie voor jullie reacties.

Ik denk dat ik recht heb op een refund, ondanks een non-refund boeking, omdat Hotels.com beleid heeft aangaande het Coronavirus en nadrukkelijk zegt dat je ondanks een non-refund boeking je geld of een voucher terugkrijgt.

Mijn probleem is dat Hotels.com in eerste instantie heeft gezegd dat het bedrag binnen 30 dagen teruggestort zou worden. Toen dit niet gebeurde, heb ik opnieuw contact opgenomen. Vervolgens werd gezegd dat omdat de betaling is afgeschreven door het hotel, Hotels.com niks voor mij kan doen. 

Daar heb ik onvrede mee, maar ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen nu. 

Volgens mij zou Hotels.com je dan eerst iets “beloofd” hebben wat ze dan vervolgens niet doen, daar zou ik ook onvrede mee hebben. Dan zou ik toch maar een officiële klacht indienen bij booking.com, wellicht is het nuttig het ook op klachtenkompas te zetten en aangeven dat als ze wat beloven ze dat ook moeten doen. De volgende stap is dan de geschillencommissie, als ze daar aangesloten zijn, of een gang naar de bevoegde rechter. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je die ook inschakelen.

Beste A. Deen, 

Dank je wel voor je advies. Ik denk dat ik inderdaad deze gang van zaken ga volgen. Hopelijk met succes! 

Badge +8

Hi @LCdegroot, ik ben benieuwd! Zijn er nog ontwikkelingen te melden? :slight_smile:

Hai Imke, Hotels.com reageert niet meer. Ik heb de klacht nu op klachtenkompas geplaatst maar begrijp dat reactie van Hotels.com daar ook onwaarschijnlijk is. Ik denk dat ik in de loop van volgende week juridische stappen ga ondernemen. Bedankt voor je interesse! Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag :). 

Fijn weekend iedereen!!

Reageer