Consumentenbond.nl

Bedrogen door Vakantiediscounter?

  • 11 juli 2020
  • 5 reacties
  • 431 Bekeken

Badge

Vorig jaar oktober hebben wij een reis geboekt naar Corfu bij Vakantiediscounter. Ruim voor de Corona dus. Na alle maatregelen hebben wij rustig alles afgewacht, met het plan gewoon te gaan, indien dit mogelijk zou zijn. Herinnering gehad voor het voldoen van de 2e termijn van de reissom, en die ook netjes betaald. In spanning de aangekondigde versoepeling van Griekenland van 1 juli afgewacht, en blij dat alles door zou gaan. Op 6 juli van de Vakantiediscounter ook alle reisbeschrijving ontvangen. Vervolgens dus ook alvast ingecheckt en de door Griekenland vereiste PLF (Person Location Form) ingevuld en bevestiging ontvangen. 
Tot onze verbazing ontvangen wij op 10 juli een mail dat onze accommodatie vanwege de Corona maatregelen niet geopend is. En dat terwijl we de 14e zouden vertrekken. 
Vakantiediscounter bied ons een alternatief en verzoekt ons met spoed te reageren. Dat doen wij ook, maar gaan niet akkoord met het alternatief. Ziet er gedateerd uit, geen zwembad en geen airco, in tegenstelling tot wat wij geboekt hadden. De prijs voor deze reis (indien je deze nu zou boeken) ligt ook ruim €600,- lager. Geen gelijkwaardig alternatief dus.

Vervolgens zoeken wij zelf een alternatief uit, en sturen die gelijk terug om als alternatief aan te bieden. Helaas blijft het sindsdien helemaal stil vanaf de kant van Vakantiediscounter. Ze reageren niet op telefoon, mail, chat, helemaal niks. Complete radiostilte.

Wij hebben ontzettend het gevoel bedrogen te zijn. Er is gewacht tot wij de hele som hebben betaald voordat werd verteld dat het appartement niet open is. Die is niet “ineens” dicht, dit hebben ze geweten.
Wij willen graag weten waar we aan toe zijn.

Zijn er mensen met tips, of ervaring die iets voor ons kunnen doen??
 

Groet Remco

 


5 reacties

Als uw accommodatie gesloten blijft en u het alternatief niet acceptabel vindt krijgt u neem ik aan uw geld toch terug?

Reputatie 7
Badge +7

Dé VakantieDiscounter (onderdeel van Otravo) is in 2000 begonnen in Arnhem en is groot geworden door zich volledig toe te leggen op goedkope vakanties. Het is echter een gewoon reisbureau dat reizen van anderen verkoopt. Qua garantie en service ligt dit altijd moeilijk.

Echter de Discounter zegt zelf op haar site: Al sinds 2000 vallen alle aangeboden reizen onder de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR:2626). Bovendien is dé VakantieDiscounter lid van het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR: 3072). Dé VakantieDiscounter.nl is volledig onafhankelijk en daarom in staat een zo objectief mogelijke selectie aan te bieden. En verder schijnt ze ook lid te zijn van Trustpilot een review en beoordelingsorganisatie.

Kortom u kan bij diverse instanties terecht als de Discounter niets meer van zich laat horen. En dient anders een klacht in op Klachtenkompas. En als u lid bent van de Consumentenbond vraagt de adviseurs om raad.

In reviews staat de  VakantieDiscounter niet best bekend, het merendeel van deze klanten adviseert hem niet. Groet Leo.

 

Badge

Update : We hebben vandaag bericht gekregen dat er een alternatieve locatie voor ons is gevonden, die wel gelijkwaardig kan worden genoemd. Alles op het laatste moment, maar het is wel gelukt. Blij verast, we hadden er al geen rekening meer mee gehouden. Nu nog even ter plaatse afwachten natuurlijk, maar voorlopig gaat het weer de goede kant op.

Reputatie 7
Badge +7

Natuurlijk worden in welke rubriek ook, meestal de probleemgevallen benoemd. Ook bij de consumentenbond gebeurt dat en ook vaak op dit forum. Maar het is niet altijd kommer en kwel. Als de geboden locatie uiteindelijk voldoet, loopt dit waarschijnlijk goed af. Gelukkig dan maar. Groet Leo.

Heb zelf ook een probleem met Vakantiediscounter. Zo willen zo nog steeds de volledige reissom hebben terwijl het hotel dit jaar dicht blijft. Ik heb ze dat ook al een paar keer duidelijk gemaakt door middel van het aanleveren van bewijs van de sluiting, waaronder zelfs een email van het betreffende hotel alsmede de verwijzing naar de website van hotel. Uit beide blijkt de sluiting van het hotel. Ze nemen niet eens de moeite om e.e.a. te verifieren maar sturen toch gewoonweg een betalingsverzoek. Volgens de Autoriteit Consument en Markt heb ik de mogelijkheid om de betaling op te schorten tot dat zeker is dat de reis wel kan worden uitgevoerd en heb daar dan ook gebruik van gemaakt.

 

Reageer