Consumentenbond.nl

Bereikbaarheid Belvilla

• 24 mei 2020
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

Wij hadden een reservering gedaan bij Belvilla, voor het coronavirus. Zo'n 8 weken van tevoren kregen wij een mail waarin werd gevraagd om het resterende bedrag, anders werd de boeking geannuleerd. Wij hadden met 3 families een familiehuis geboekt. Vervolgens heb ik Belvilla een mail gestuurd, met 2 vragen rondom de betaling van het resterende bedrag, de 3 families en de 1.5m regelingen. Hierop heb ik nooit antwoord gekregen, inmiddels is echter onze boeking geannuleerd met de mededeling dat het annuleringsbedrag hoger was dan het aanbetaalde bedrag. Telefonisch is Belvilla niet bereikbaar en op de website, waar ze telkens naar verwijzen, vind ik hierover geen informatie. Wat zou onze volgende stap kunnen zijn?

2 reacties

Wat zou onze volgende stap kunnen zijn?

Samengevat; u heeft niet aan uw betalingsverplichting voldaan, uw reservering is vervallen en uw aanbetaling bent u kwijt. Niets verbiedt u een discussie met Belvilla te starten, u heeft best wat argumenten, maar vermoedelijk zal dat weinig resultaat hebben. Als ze daar aangesloten zijn ligt een klacht bij een geschillencommissie het meest voor de hand.

Reputatie 7
Badge +7

Belvilla is aangesloten bij een geschillencommissie: Geschillencommissie. Wij hopen het natuurlijk niet, maar wanneer de klacht niet naar tevredenheid door ons is behandeld is er de mogelijkheid om de klacht door te sturen naar de Geschillencommissie Reizen. (ANVR 13.1 en Belvilla vw).

Naast een opnieuw contact proberen, of een gesprek te (her)beginnen, lijkt mij de geschillencommissie nog een (gebruikelijk) mogelijke oplossing.

Kennelijk is het dus zo dat u niet aan het verzoek tot  'resterende’ betaling voldaan heeft. Betaaltermijn. Nadat je een boeking hebt gemaakt ben je verplicht direct (minimaal 30% van) de reissom en de volledige premie van een eventuele reis- of annuleringsverzekering te betalen. Pas na deze betaling is de boeking definitief. (ANVR vw 1.3, 10.1 en Belvilla vw) Mocht je een aanbetaling hebben gedaan, dan betaal je uiterlijk 6 weken voor aankomst het resterende deel van de reissom. (ANVW vw 10.1 en Belvilla vw). Te laat. Als wij de reissom (en borg) niet binnen de betaaltermijn ontvangen, zelfs niet na een betaalherinnering, dan zullen wij de reisovereenkomst beëindigen en de annuleringskosten en eventuele incassokosten in rekening brengen. (ANVR vw 10.2). 

U geeft aan zo'n 8 weken tevoren een resterend  betalingsverzoek te hebben gehad, maar niet heeft betaald, wel een mail met vragen gestuurd. Dat zal Belvilla niet als betaling hebben beschouwd en dus tot annulering is over gegaan.

Bovenstaande voorwaarden zijn op de site te vinden. Belvilla kent wat negatieve reviews, maar heeft op internet verschillende sites en er is een contact e-mail formulier, Belvilla moet dus bereikbaar zijn. Succes ermee.

Reageer