Consumentenbond.nl
Vraag

Boekingskosten van coronavoucher afgetrokken

• 22 mei 2020
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Ik heb een corona voucher gekregen van het reisbureau waar we onze TUI reis boekten.   Het was geen TUI reisbureau maar wel aangesloten bij ANVR en SGR.  Tot mijn verbazing hebben ze de boekingskosten van de voucher af getrokken van € 39,-- .  Ik heb daar over gebeld maar we krijgen dit bedrag niet terug. Ze zeggen dat ze een hele goede service verlenen meer dan een TUI reisbureau.  Dat is zo maar toch vinden we dit niet terecht.  TUI zelf betaalt alles uit dus ook de boekingskosten. 

Mijn vraag is:  mag dit?  Hoeven zij de boekingskosten inderdaad niet terug te betalen. 

Vriendelijke groeten Antje

3 reacties

Dat mag niet. U heeft recht op een voucher voor het hele bedrag.

Ja dat dacht ik ook.  Maar ze geven het niet. Ze zeggen dat ze dan als ik iets nieuws boek ze dan geen boekingskosten berekenen.  Als ik iets uitzoek in Nederland wat bij TUI staat berekent TUI 15 euro met een nieuwe boeking. Ik heb 39 euro boeking kosten betaald. Wat ik al vrij veel vind. Dus als ik iets in Nederland iets uitzoek van de voucher dan hoef ik die 15 euro niet te betalen.  Maar ik heb al 39 euro betaald dan.  Ik ga daar nooit meer een reis boeken.

Wat een boefjes, en als u dan na maanden uw geld contant terugkrijgt en helemaal niets nieuws boekt bent u dat dus alsnog kwijt. Nogmaals, dit is niet volgens de wet en als ze aangesloten zijn bij de ANVR neem ik aan dat u daar ook kunt klagen.

Reageer