Consumentenbond.nl
Vraag

Cheaptickets is onbereikbaar voor vragen

  • 23 juni 2020
  • 39 reacties
  • 3409 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Ik weet niet of dat daar werkt, maar ik vernam gisteren wel dat de Consumentenbond bezig is met het voorbereiden van juridische actie.

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

Werkt dat dan bij Transavia?

Wat een waardeloze club dat Cheaptickets.nl. Ik zit ook al maanden te wachten op restitutie van geld in verband met een door Ryanair geannuleerde vliegreis op 24 mei en 2 juni jl. Ik krijg geen enkele reactie meer. Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

Reputatie 3
Badge +3

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

 

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?


In principe via Cheaptickets, maar ik zou beiden (blijven) proberen. De vraag is natuurlijk wel of (en zo ja wat) u iets terugkrijgt omdat u er zelf voor gekozen heeft te annuleren.

Reputatie 3
Badge +3

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Losse tickets vallen daar nooit onder, alleen reizen.


Losse tickets kunnen wel degelijk gekocht zijn bij een reisbureau, waarop de ANVR-boekingsvoorwaarden van toepassing zijn.

Het kan natuurlijk zijn dat Frits Bom het had over SGR-voorwaarden in plaats van ANVR-voorwaarden...

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?

Ik weet niet beter dan dat u zich bij Cheaptickets moet melden en dat Vueling niets voor u kan betekenen. U heeft zaken gedaan met Cheaptickets en daar moet u claimen.

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

 

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Losse tickets vallen daar nooit onder, alleen reizen.

Reputatie 7
Badge +6

Op de website van Cheaptickets zie ik in rood naast een logo van een hoorn deze tekst:

Kijk voor meer informatie op de Update Coronavirus (FAQ). We zijn tijdelijk alleen per e-mail bereikbaar.

Als ik daar op klik gebeurt er niks. Maar bovenaan de pagina staat in blauw deze tekst eveneens naast zo'n logo van een hoorntje :

Informatie over Coronavirus

Daar kan ik wel op klikken en kom dan op deze pagina waar deze tekst met links staat:

Ben jij op zoek naar een specifiek antwoord? Ga dan direct naar:
Reisadvies en reisbeperkingen
Check vluchtstatus
Mijn vlucht is geannuleerd
Ik wil wijzigen of annuleren
Terugbetaling aanvullende producten
Contact & service

Bekijk onze COVID-19 timeline voor meer informatie over onze klantcommunicatie en de belangrijkste updates rondom boekingen die beinvloed zijn door de gevolgen van COVID-19.

Ik probeer de vraag te begrijpen. Is deze weg gevolgd en is er dan toch geen contactmogelijkheid met Cheaptickets en worden de mails niet beantwoord. Dat is dan erg. Wat mij betreft mag er dan een Europese regel komen dat deze bedrijven alleen in Europa mogen opereren als ze te allen tijde contact mogelijk houden en vragen beantwoorden.

Maar het lijkt er misschien op dat Cheaptickets tegen een faillissement aan zit? Dan gaat het ook zo wat contact betreft. De lucht boven mijn tuintje is straalblauw zonder één spoorstreep van een vliegtuig. Er vliegt blijkbaar niks. Heel vervelend als dit jullie overkomt. Er is nog een SGR, de naam zegt het al, Stichting Garantiefonds Reizen, maar dan moet je vliegreis wel onder die voorwaarden zijn geboekt. Val je onder de ANVR? Dan kan je het ook voorleggen aan de Geschillenxommissie Reizen. Maar ja Cheaptickets is misschien cheap omdat dit er niet aan zit? Ik weet dit allemaal niet, ik heb er zelf nog niet geboekt.

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Ik lees onder het knopje Contact & Service hierboven van Cheaptickets dat ze normaal 50 tot 100 complexe vragen hadden per dag en dat het nu opgelopen is tot 5000 complexe vragen per dag. Ze hebben zelfs 100 extra mensen aangenomen om dat te tackelen. Stel je doet 20 minuten over een vraag, dat is drie per uur en dus 24 per dag. Maar het is erg saai, er is ook nog de plee en wat bijkomen bij de koffieautomaat, dus 20 per dag. Die 100 mensen doen dan 2000 vragen per dag en de rest moet dan nog die 3000 doen. Meeste mensen mailen drie of vier keer want er komt maar geen antwoord, dus heel veel rompslomp voor de medewerkers.

Het zijn uitzonderlijke tijden, 100 jaar geleden waren bij de Spaanse Griep al 20 miljoen doden. Dankzij de wetenschap nu pas iets van 350 duizend. Ik denk het beste is nu zo vriendelijk mogelijk blijven tegen Cheaptickets. En stuur geen dubbele of drievoudige emails.

Badge +8

Hi @LisanneBugt, welkom op de Community! Omdat er al een vergelijkbaar topic bestond heb ik jouw vraag hiernaartoe verplaatst. :relaxed:

In februari heb ik een vlucht geboekt via cheaptickets. Met het boekingsnummer en e-mailadres zou ik in moeten kunnen loggen op de ryanair site om mijn vlucht te kunnen bekijken. Dit blijkt niet mogelijk te zijn. Op geen enkele manier is er contact te krijgen met cheaptickets. Mails worden niet beantwoord en telefonisch zijn ze niet te bereiken. Hierdoor is het niet mogelijk om bagage bij te boeken, in te checken voor de vlucht en überhaupt in de gaten te houden of de vlucht wel door gaat. Iemand tips hoe ik wel contact kan krijgen met cheaptickets of op welke manier ik mijn vlucht terug zou moeten kunnen vinden op de ryanair site?

Ik lees hier berichten over Cheaptickets, ze zijn niet te bereiken. Ik zie veel problemen voorbij komen feit is dat Chieptickets nergens op reageer. mail, telefoon, website, brief, niets. NOOIT MEER CHEAPTICKETS!

Ook ik ben al maanden bezig om 2 geannuleerde retourtickets Niederrhein-Malaga op 20/27 april 2020 van Ryanair, geboekt via Cheaptickets, gerestitueerd te krijgen. Diverse mailtjes aan Cheaptickets bljjven onbeantwoord. Ryanair verwijst naar een Duits bemiddelingsbureau als wij onze ontevredenheid aangeven ipv een instructie of formulier waardoor wij ons geld terugkrijgen. Toch 455€. Is er een gezamenlijke actie mogelijk?

Wij hebben hetzelfde probleem. Via Supersaver ticket geboekt naar Zuid-Afrika met South African Airlines. South African Airlines heeft de vlucht geannuleerd. Wij willen ook graag ons geld terug. Dit zou via Supersaver moeten. Op hun site staat echter: bel en mail ons niet gezien de drukte.

Op welke manier kun je dan geld terugvragen?

Helpt het om een aangetekende brief te sturen met verzoek om geld terug te vragen?

Op hun site staat dat als ze bij annulering geld terug moeten vragen bij de vliegtuigmaatschappij, zij hiervoor 30 euro in rekening brengen. Mag dat zomaar? 

Ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen.

  1. Biemans

Reageer