Consumentenbond.nl
Vraag

Cheaptickets is onbereikbaar voor vragen

  • 23 juni 2020
  • 39 reacties
  • 3407 Bekeken

In november en december 2019 3x verschillende vliegtickets geboekt bij cheap tickets. In maart werd onze vlucht naar Manilla (werk)geannuleerd. we zouden geld terug krijgen. China Southern aitlines zegt ons herhaaldelijk dat Cheap tickets dit moet aanvragen. als we cheaptickets willen bereiken krijgen we alleen een standaard mail. het gaat hiet om 3600 euro. In mei werd onze vlucht naar bordeaux (werk) via KLM geannuleerd. Weer een standaard mail.Van de huurauto die we annuleerden hadden we de volgende dag het geld op onze rekening staan.

Nu is de vlucht in augustus naar LA geannuleerd (vakantie), ook bij Cheap tickets geboekt. het gaat hier in totaal om 6500 euro. Dit hebben we niet zomaar liggen om een andere vlucht te boeken.

 

Cheap tickets doet niets, zijn niet bereikbaar en bij mails krijg je dezelfde standaard mail toegestuurd.

Ik begrijp dat ze het druk hebben maar ik begrijp niet dat iets 3 maanden moet duren.

 

  1. Weeren

 


39 reacties

Wij hebben hetzelfde probleem. Via Supersaver ticket geboekt naar Zuid-Afrika met South African Airlines. South African Airlines heeft de vlucht geannuleerd. Wij willen ook graag ons geld terug. Dit zou via Supersaver moeten. Op hun site staat echter: bel en mail ons niet gezien de drukte.

Op welke manier kun je dan geld terugvragen?

Helpt het om een aangetekende brief te sturen met verzoek om geld terug te vragen?

Op hun site staat dat als ze bij annulering geld terug moeten vragen bij de vliegtuigmaatschappij, zij hiervoor 30 euro in rekening brengen. Mag dat zomaar? 

Ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen.

  1. Biemans

Ook ik ben al maanden bezig om 2 geannuleerde retourtickets Niederrhein-Malaga op 20/27 april 2020 van Ryanair, geboekt via Cheaptickets, gerestitueerd te krijgen. Diverse mailtjes aan Cheaptickets bljjven onbeantwoord. Ryanair verwijst naar een Duits bemiddelingsbureau als wij onze ontevredenheid aangeven ipv een instructie of formulier waardoor wij ons geld terugkrijgen. Toch 455€. Is er een gezamenlijke actie mogelijk?

Ik lees hier berichten over Cheaptickets, ze zijn niet te bereiken. Ik zie veel problemen voorbij komen feit is dat Chieptickets nergens op reageer. mail, telefoon, website, brief, niets. NOOIT MEER CHEAPTICKETS!

In februari heb ik een vlucht geboekt via cheaptickets. Met het boekingsnummer en e-mailadres zou ik in moeten kunnen loggen op de ryanair site om mijn vlucht te kunnen bekijken. Dit blijkt niet mogelijk te zijn. Op geen enkele manier is er contact te krijgen met cheaptickets. Mails worden niet beantwoord en telefonisch zijn ze niet te bereiken. Hierdoor is het niet mogelijk om bagage bij te boeken, in te checken voor de vlucht en überhaupt in de gaten te houden of de vlucht wel door gaat. Iemand tips hoe ik wel contact kan krijgen met cheaptickets of op welke manier ik mijn vlucht terug zou moeten kunnen vinden op de ryanair site?

Badge +8

Hi @LisanneBugt, welkom op de Community! Omdat er al een vergelijkbaar topic bestond heb ik jouw vraag hiernaartoe verplaatst. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +6

Op de website van Cheaptickets zie ik in rood naast een logo van een hoorn deze tekst:

Kijk voor meer informatie op de Update Coronavirus (FAQ). We zijn tijdelijk alleen per e-mail bereikbaar.

Als ik daar op klik gebeurt er niks. Maar bovenaan de pagina staat in blauw deze tekst eveneens naast zo'n logo van een hoorntje :

Informatie over Coronavirus

Daar kan ik wel op klikken en kom dan op deze pagina waar deze tekst met links staat:

Ben jij op zoek naar een specifiek antwoord? Ga dan direct naar:
Reisadvies en reisbeperkingen
Check vluchtstatus
Mijn vlucht is geannuleerd
Ik wil wijzigen of annuleren
Terugbetaling aanvullende producten
Contact & service

Bekijk onze COVID-19 timeline voor meer informatie over onze klantcommunicatie en de belangrijkste updates rondom boekingen die beinvloed zijn door de gevolgen van COVID-19.

Ik probeer de vraag te begrijpen. Is deze weg gevolgd en is er dan toch geen contactmogelijkheid met Cheaptickets en worden de mails niet beantwoord. Dat is dan erg. Wat mij betreft mag er dan een Europese regel komen dat deze bedrijven alleen in Europa mogen opereren als ze te allen tijde contact mogelijk houden en vragen beantwoorden.

Maar het lijkt er misschien op dat Cheaptickets tegen een faillissement aan zit? Dan gaat het ook zo wat contact betreft. De lucht boven mijn tuintje is straalblauw zonder één spoorstreep van een vliegtuig. Er vliegt blijkbaar niks. Heel vervelend als dit jullie overkomt. Er is nog een SGR, de naam zegt het al, Stichting Garantiefonds Reizen, maar dan moet je vliegreis wel onder die voorwaarden zijn geboekt. Val je onder de ANVR? Dan kan je het ook voorleggen aan de Geschillenxommissie Reizen. Maar ja Cheaptickets is misschien cheap omdat dit er niet aan zit? Ik weet dit allemaal niet, ik heb er zelf nog niet geboekt.

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Ik lees onder het knopje Contact & Service hierboven van Cheaptickets dat ze normaal 50 tot 100 complexe vragen hadden per dag en dat het nu opgelopen is tot 5000 complexe vragen per dag. Ze hebben zelfs 100 extra mensen aangenomen om dat te tackelen. Stel je doet 20 minuten over een vraag, dat is drie per uur en dus 24 per dag. Maar het is erg saai, er is ook nog de plee en wat bijkomen bij de koffieautomaat, dus 20 per dag. Die 100 mensen doen dan 2000 vragen per dag en de rest moet dan nog die 3000 doen. Meeste mensen mailen drie of vier keer want er komt maar geen antwoord, dus heel veel rompslomp voor de medewerkers.

Het zijn uitzonderlijke tijden, 100 jaar geleden waren bij de Spaanse Griep al 20 miljoen doden. Dankzij de wetenschap nu pas iets van 350 duizend. Ik denk het beste is nu zo vriendelijk mogelijk blijven tegen Cheaptickets. En stuur geen dubbele of drievoudige emails.

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Losse tickets vallen daar nooit onder, alleen reizen.

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

 

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?

Ik weet niet beter dan dat u zich bij Cheaptickets moet melden en dat Vueling niets voor u kan betekenen. U heeft zaken gedaan met Cheaptickets en daar moet u claimen.

Reputatie 3
Badge +3

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Losse tickets vallen daar nooit onder, alleen reizen.


Losse tickets kunnen wel degelijk gekocht zijn bij een reisbureau, waarop de ANVR-boekingsvoorwaarden van toepassing zijn.

Het kan natuurlijk zijn dat Frits Bom het had over SGR-voorwaarden in plaats van ANVR-voorwaarden...

Reputatie 3
Badge +3

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

 

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?


In principe via Cheaptickets, maar ik zou beiden (blijven) proberen. De vraag is natuurlijk wel of (en zo ja wat) u iets terugkrijgt omdat u er zelf voor gekozen heeft te annuleren.

Wat een waardeloze club dat Cheaptickets.nl. Ik zit ook al maanden te wachten op restitutie van geld in verband met een door Ryanair geannuleerde vliegreis op 24 mei en 2 juni jl. Ik krijg geen enkele reactie meer. Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

Werkt dat dan bij Transavia?

Ik weet niet of dat daar werkt, maar ik vernam gisteren wel dat de Consumentenbond bezig is met het voorbereiden van juridische actie.

Badge +8

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

We houden Cheaptickets zeker goed in de gaten, @H. Leonard

Ik heb eens rond gekeken op internet, maar Cheaptickets lijkt gewoon niet meer te bestaan. @Imke, wat houdt het in de gaten houden door Consumentenbond in?

Ook de Consumentenbond reageert niet meer. In slechte tijden leer je je vrienden kennen ...

Badge +8

Wij reageren zeker wel hoor, @H. Leonard. Geen zorgen. Met in de gaten houden bedoel ik dat we signalen noteren en wanneer nodig/wanneer het mogelijk is actie ondernemen.

Gelukkig, de Consumentenbond is er als vriend nog, maar onderneemt nog geen actie. Gezien de stroom aan klachten lijkt me dit wel nodig. @Imke  mag ik gezien uw reactie hieruit opmaken dat het voor de Consumentenbond niet mogelijk is actie te ondernemen? Graag een oprecht antwoord alstublieft.

Badge +8

Ik ga dit voor de zekerheid nog even navragen bij de verantwoordelijke collega's, @H. Leonard. Ik hoop je na het weekend te kunnen voorzien van een reactie.

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

We houden Cheaptickets zeker goed in de gaten, @H. Leonard

Nou, dat hoop ik dan maar.

Ik heb een vraag gestuurd naar consumentenbond, die hebben mij terug gebeld maar ik was niet bereikbaar (vanwege werk)

Verzoek om zelf terug te bellen, nou, dat heb ik geprobeerd maar na 15 minuten wachttijd opgegeven.

Ik werd doorverbonden naar iemand van afdeling reizen en kennelijk is het daar bij CB dus ook heel erg druk.

Nou, ik weet nu dus niet meer bij wie ik nog wel terecht kan.

Vrees dat ik mijn geld voorlopig niet terug zal zien van Cheap Tickets, als het ooit al gebeurd.

Vrees dat ik mijn geld voorlopig niet terug zal zien van Cheap Tickets, als het ooit al gebeurd.

Ik denk dat u dat helemaal correct ziet en dat niemand daar op dit moment iets aan kan veranderen. 

Badge +8

Verzoek om zelf terug te bellen, nou, dat heb ik geprobeerd maar na 15 minuten wachttijd opgegeven.

Ik werd doorverbonden naar iemand van afdeling reizen en kennelijk is het daar bij CB dus ook heel erg druk.

Nou, ik weet nu dus niet meer bij wie ik nog wel terecht kan.

Hi @W. Hoekstra, vervelend om te horen dat je nog niemand hebt kunnen spreken. Mocht het vandaag niet lukken om zelf te bellen (tussen 9 en 17 uur via 070 445 45 45) dan kan ik eventueel vragen of een collega contact met je opneemt? Je kunt me via een privéberichtje je telefoonnummer sturen, dan zorg ik dat er een terugbelafspraak wordt aangemaakt.

Badge +8

Gelukkig, de Consumentenbond is er als vriend nog, maar onderneemt nog geen actie. Gezien de stroom aan klachten lijkt me dit wel nodig. @Imke  mag ik gezien uw reactie hieruit opmaken dat het voor de Consumentenbond niet mogelijk is actie te ondernemen? Graag een oprecht antwoord alstublieft.

Hi @H. Leonard, zoals beloofd zou ik nog navraag doen bij mijn collega's. Zij zijn in ieder geval op de hoogte van de situatie rondom Cheaptickets. Omdat wij dagelijks veel meldingen over allerlei onderwerpen ontvangen, kunnen we helaas niet garanderen dat er een onderzoek/actie volgt. Mijn collega's gaven gelukkig wel aan een verbeterslag te zien in de communicatie van Cheaptickets, al blijft het natuurlijk een vervelende situatie. Heb je zelf recent ook op hun website gekeken?

Verder maak ik uit je eerdere bericht op dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's van Advisering. Voor verdere vragen over welke stappen je eventueel zou kunnen ondernemen kun je bij hen terecht. 

Dank je voor de reactie, @Imke.

Ik ben benieuwd waaruit je collega’s opmaken dat er een verbeterslag in de communicatie van Cheaptickets optreedt. Ik kan dat in ieder geval niet zien op de website.

Ik heb nog geen contact gehad met je collega’s van Advisering. Hoe bereik ik deze?

Reageer