Cheaptickets is onbereikbaar voor vragen

  • 23 juni 2020
  • 43 reacties
  • 4973 Bekeken

In november en december 2019 3x verschillende vliegtickets geboekt bij cheap tickets. In maart werd onze vlucht naar Manilla (werk)geannuleerd. we zouden geld terug krijgen. China Southern aitlines zegt ons herhaaldelijk dat Cheap tickets dit moet aanvragen. als we cheaptickets willen bereiken krijgen we alleen een standaard mail. het gaat hiet om 3600 euro. In mei werd onze vlucht naar bordeaux (werk) via KLM geannuleerd. Weer een standaard mail.Van de huurauto die we annuleerden hadden we de volgende dag het geld op onze rekening staan.

Nu is de vlucht in augustus naar LA geannuleerd (vakantie), ook bij Cheap tickets geboekt. het gaat hier in totaal om 6500 euro. Dit hebben we niet zomaar liggen om een andere vlucht te boeken.

 

Cheap tickets doet niets, zijn niet bereikbaar en bij mails krijg je dezelfde standaard mail toegestuurd.

Ik begrijp dat ze het druk hebben maar ik begrijp niet dat iets 3 maanden moet duren.

 

  1. Weeren

 


43 reacties

Ik heb deze maand bij cheaptickets geboekt maar zie hier nu dat 1 jaar later het contact nog steeds problematisch is. 

 

Ik weet het niet meer. Ik heb een annuleringsverzekering bij mijn reis bij Cheaptickets genomen van Unigarant. Mijn reis zou 16 maart 2020 naar USA gaan, maar mijn ESTA werd 14 maart ingetrokken, en dat valt onder de voorwaarden van de verzekering. Unigarant stelt dat Cheaptickets dit moet aanvragen, Cheaptickets reageert met standaard antwoorden die nergens op slaan, en het advies contact op te nemen met Unigarant.

Hoe nu verder? Ik zou graag iemand willen spreken van Cheaptickets maar sinds half maart is dat niet meer mogelijk. 

Ik zou op 2 november vliegen naar Las Vegas. 

Als EU ingezetenen kom je hier alleen niet in en zou de vlucht geannuleerd moeten worden. 

Ik heb zelf al contact opgenomen met United Airlines die mij ook bevestigen dat de restitutie via CheapTickets moet verlopen. 

Ik heb al meermaals contact proberen op te nemen met hun, maar een antwoord heb ik nog niet gehad. 

Ik kan niet zelf annuleren via United, omdat ik via CheapTickets geboekt heb. 

Op de mail antwoorden ze niet, heb ze vandaag maar ook een bericht via messenger gestuurd. Er staat bij dat ze binnen 1 dag reageren. 

Mocht het zo zijn dat ze niet reageren dan ben ik geneigd om mijn rechtsbijstand in te schakelen. 

Heeft iemand daar ervaring mee of dit gaat werken?

Ik heb vandaag de terugbetaling van mijn geannuleerde vluchten gekregen!

Maar wat een teleurstelling… Oorspronkelijk 1563 euro betaald, en maar 722 euro teruggekregen. Niet eens de helft terwijl ik een annuleringsverzekering had afgesloten.

Heeft iemand z’on ervaring?

Nou, ik heb ook via Facebook gereageerd en kreeg bijna dezelfde berichtjes als via de update mails die ze versturen: helaas moeten wij wachten op terugbetaling van de maatschappij.

Op mijn reactie dat dit niet klopt, ik heb immers een koop gesloten met cheaptickets, dus eerst mij terugbetalen en dan zelf het geld terug vorderen op de maatschappij, reageerd men niet meer.

Heb nu Cheaptickets een aangetekende brief gestuurd maar ik verwacht er niet veel van.

Ik gun een bedrijf niet graag narigheid maar van mij mogen ze failliet gaan. Dan zie ik zeker geen geld meer terug maar dan hebben ze wel hun verdiende loon.

Geen of zeer slechte communicatie, geen geld terug geven en ze komen er mee weg.

Dan heb je geen bestaansrecht meer wat mij betreft.

Reputatie 7
Badge +7

Wat fijn om te horen @Jeanette12345

Vandaag eindelijk bericht van Cheaptickets dat geannuleerde tickets worden vergoed, na vijf maanden wachten. 

Echter: er wordt 2 x 50 euro ingehouden (‘annuleringskosten’). En dat terwijl Swiss Air zélf eind maart alle vluchten naar Tel Aviv heeft geannuleerd! Ook de boekingskosten worden ingehouden, maar daar kan ik mee leven. Zijn er meer mensen die al bericht hebben gekregen over restitutie en bij wie annuleringskosten worden ingehouden? Ik weet wel dat ik nooit meer bij Cheaptickets boek...

Update: reageren via Facebook werkt echt! Heb nu al bericht dat er een fout is gemaakt in de berekening en dat ik het volledige bedrag terugkrijg! :-) Dus gelukkig geen annuleringskosten. 

Ik vraag me sterk af of die annuleringskosten wettelijk toegestaan zijn.

Vandaag eindelijk bericht van Cheaptickets dat geannuleerde tickets worden vergoed, na vijf maanden wachten. 

Echter: er wordt 2 x 50 euro ingehouden (‘annuleringskosten’). En dat terwijl Swiss Air zélf eind maart alle vluchten naar Tel Aviv heeft geannuleerd! Ook de boekingskosten worden ingehouden, maar daar kan ik mee leven. Zijn er meer mensen die al bericht hebben gekregen over restitutie en bij wie annuleringskosten worden ingehouden? Ik weet wel dat ik nooit meer bij Cheaptickets boek...

Reputatie 7
Badge +7

Dat is een goede tip @Jan, bedankt voor het delen!

Reputatie 7
Badge +6

Ik lees deze oplossing op nl.trustpilot.com, misschien is dat de weg?

 

Onze oplossing met Cheaptickets

Beste mensen,

We hebben 3 weken geleden een email naar Cheaptickets gestuurd maar nooit een reactie op gehad. Vandaag de moeite genomen om een berichtje naar de facebookpagina van Cheaptickets te sturen. We hadden, tot onze verbazing, al na 5 minuten een berichtje terug en ons geld wordt binnen enkele werkdagen teruggestort. Ik raad jullie dus aan om in plaats van contact op te nemen per email, dit te doen via messenger (Facebook). Ik hoop dat jullie allemaal de problemen opgelost krijgen!

@Monique De opmerking dat de Consumentenbond Cheaptickets in de gaten houdt, is een holle frase. Als de Consumentenbond Cheaptickets namelijk echt in de gaten zou houden zou er allang actie zijn ondernomen. Op bijvoorbeeld nltrustpilot.com regent het Immers klachten over Cheaptickets.

Reputatie 7
Badge +7

Beste @H. Leonard en @W. Hoekstra,

Jammer om te horen dat jullie overwegen het lidmaatschap op te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als zaken niet op een gunstige, of helemaal niet afgehandeld worden. In het laatste bericht lees ik dat het lijkt alsof de Consumentenbond geen actie wil ondernemen. Het spijt me als dit zo is overgekomen. Het is niet altijd een kwestie van onwil. Zoals Imke eerder al aangaf krijgen wij dagelijks vele (lees: soms wel honderden) meldingen op een dag binnen. Het is voor ons, als onafhankelijke organisatie, onmogelijk om op te treden tegen bij alle meldingen die we krijgen. Hoe graag we dat ook zouden willen. :wink:

We blijven CheapTickets uiteraard in de gaten houden. En hopen daarbij dat de situatie zo snel mogelijk verholpen is. 

De Consumentenbond is telefonisch momenteel net als Cheap Tickets: onbereikbaar. Nou ja, je krijgt snel iemand aan de telefoon maar die moet je doorverbinden naar afdeling reizen en ja…..dan sta je een hele lange tijd in de wacht, belminuten tikken voorbij. Geen informatie hoeveel tijd het nog ongeveer gaat duren. Dus na lange tijd geef je het op.

Ik overweeg nu ook serieus om mijn lidmaatschap op te zeggen, scheelt me weer 90 euro op jaarbasis.

En mijn geloof dat men Cheap Tickets in de gaten houd is al lang weg…..met in de gaten houden doet Cheap Tickets niets behalve lachen. En actie ondernemen lijkt de CB niet te willen of te gaan doen.

 

@W. Hoekstra Ik ben het volledig me u eens. De Consumentenbond kijkt niet goed is mij wel gebleken uit het bericht van @Imke. Op Trustpilot is een enorme grote hoeveelheid klachten te zien. Onbegrijpelijk dat de Consumentenbond dan verbetering ziet door enkel naar de website van Cheaptickets te kijken.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niets aan de Consumentenbond heb als er echte problemen zijn. Opzegging van mijn lidmaatschap van de Consumentenbond levert in ieder geval een eerste bijdrage ter compensatie van het geld dat ik kwijt ben aan Cheaptickets.

Onbegrijpelijk dat de consumentenbond het volgt maar niets onderneemt.

Verbetering communicatie door Cheap Tickets???? Nou, daar merk ik niks van hoor.

Het blijft bij algemene mededelingen en een persoonlijk antwoord op je vragen krijg je niet van ze.

Ik heb zelfs geen idee of Cheap Tickets wel verzoek tot terugbetaling heeft gedaan, ook daar krijg je geen antwoord op.

Ik begrijp dat men overvallen is door drukte maar na 5 maanden had men klantenservice toch wel op orde kunnen en moeten hebben.

Het lijkt er toch echt op dat men gewoon geen haast maakt en weinig onderneemt.

Het tegendeel is in ieder geval aan niets te merken en daar zou de consumentenbond toch wel in mogen springen. Dit gaat te lang duren en dan voel je aan je water dat het mis gaat.

@Imke, het actueel houden van de website is geen enkele indicatie voor het reageren op vragen van hun klanten. Dit is er alleen maar op gericht om de verkoop te bevorderen om dan vervolgens bij een annulering zich weer te hullen in stilzwijgen als er terugbetaald moet worden.

Mijns inziens ligt hier een belangrijke voorlichtende taak voor de Consumentenbond, namelijk mensen die bij Cheaptickets willen boeken waarschuwen dat ze hun geld gewoonweg kwijt zijn als de reis niet doorgaat. 

Badge +8

Dank je voor de reactie, @Imke.

Ik ben benieuwd waaruit je collega’s opmaken dat er een verbeterslag in de communicatie van Cheaptickets optreedt. Ik kan dat in ieder geval niet zien op de website.

Ik heb nog geen contact gehad met je collega’s van Advisering. Hoe bereik ik deze?

Graag gedaan, @H. Leonard! Mijn collega's gaven aan te zien dat de informatie die nu op hun website staat actueel is en regelmatig wordt bijgewerkt.

Je bereikt mijn collega's van Advisering op werkdagen tussen 9 en 17 uur via 070 445 45 45. 

Dank je voor de reactie, @Imke.

Ik ben benieuwd waaruit je collega’s opmaken dat er een verbeterslag in de communicatie van Cheaptickets optreedt. Ik kan dat in ieder geval niet zien op de website.

Ik heb nog geen contact gehad met je collega’s van Advisering. Hoe bereik ik deze?

Badge +8

Gelukkig, de Consumentenbond is er als vriend nog, maar onderneemt nog geen actie. Gezien de stroom aan klachten lijkt me dit wel nodig. @Imke  mag ik gezien uw reactie hieruit opmaken dat het voor de Consumentenbond niet mogelijk is actie te ondernemen? Graag een oprecht antwoord alstublieft.

Hi @H. Leonard, zoals beloofd zou ik nog navraag doen bij mijn collega's. Zij zijn in ieder geval op de hoogte van de situatie rondom Cheaptickets. Omdat wij dagelijks veel meldingen over allerlei onderwerpen ontvangen, kunnen we helaas niet garanderen dat er een onderzoek/actie volgt. Mijn collega's gaven gelukkig wel aan een verbeterslag te zien in de communicatie van Cheaptickets, al blijft het natuurlijk een vervelende situatie. Heb je zelf recent ook op hun website gekeken?

Verder maak ik uit je eerdere bericht op dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's van Advisering. Voor verdere vragen over welke stappen je eventueel zou kunnen ondernemen kun je bij hen terecht. 

Badge +8

Verzoek om zelf terug te bellen, nou, dat heb ik geprobeerd maar na 15 minuten wachttijd opgegeven.

Ik werd doorverbonden naar iemand van afdeling reizen en kennelijk is het daar bij CB dus ook heel erg druk.

Nou, ik weet nu dus niet meer bij wie ik nog wel terecht kan.

Hi @W. Hoekstra, vervelend om te horen dat je nog niemand hebt kunnen spreken. Mocht het vandaag niet lukken om zelf te bellen (tussen 9 en 17 uur via 070 445 45 45) dan kan ik eventueel vragen of een collega contact met je opneemt? Je kunt me via een privéberichtje je telefoonnummer sturen, dan zorg ik dat er een terugbelafspraak wordt aangemaakt.

Vrees dat ik mijn geld voorlopig niet terug zal zien van Cheap Tickets, als het ooit al gebeurd.

Ik denk dat u dat helemaal correct ziet en dat niemand daar op dit moment iets aan kan veranderen. 

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

We houden Cheaptickets zeker goed in de gaten, @H. Leonard

Nou, dat hoop ik dan maar.

Ik heb een vraag gestuurd naar consumentenbond, die hebben mij terug gebeld maar ik was niet bereikbaar (vanwege werk)

Verzoek om zelf terug te bellen, nou, dat heb ik geprobeerd maar na 15 minuten wachttijd opgegeven.

Ik werd doorverbonden naar iemand van afdeling reizen en kennelijk is het daar bij CB dus ook heel erg druk.

Nou, ik weet nu dus niet meer bij wie ik nog wel terecht kan.

Vrees dat ik mijn geld voorlopig niet terug zal zien van Cheap Tickets, als het ooit al gebeurd.

Badge +8

Ik ga dit voor de zekerheid nog even navragen bij de verantwoordelijke collega's, @H. Leonard. Ik hoop je na het weekend te kunnen voorzien van een reactie.

Gelukkig, de Consumentenbond is er als vriend nog, maar onderneemt nog geen actie. Gezien de stroom aan klachten lijkt me dit wel nodig. @Imke  mag ik gezien uw reactie hieruit opmaken dat het voor de Consumentenbond niet mogelijk is actie te ondernemen? Graag een oprecht antwoord alstublieft.

Reageer