Consumentenbond.nl
Vraag

Cheaptickets is onbereikbaar voor vragen

  • 23 juni 2020
  • 31 reacties
  • 2307 Bekeken

In november en december 2019 3x verschillende vliegtickets geboekt bij cheap tickets. In maart werd onze vlucht naar Manilla (werk)geannuleerd. we zouden geld terug krijgen. China Southern aitlines zegt ons herhaaldelijk dat Cheap tickets dit moet aanvragen. als we cheaptickets willen bereiken krijgen we alleen een standaard mail. het gaat hiet om 3600 euro. In mei werd onze vlucht naar bordeaux (werk) via KLM geannuleerd. Weer een standaard mail.Van de huurauto die we annuleerden hadden we de volgende dag het geld op onze rekening staan.

Nu is de vlucht in augustus naar LA geannuleerd (vakantie), ook bij Cheap tickets geboekt. het gaat hier in totaal om 6500 euro. Dit hebben we niet zomaar liggen om een andere vlucht te boeken.

 

Cheap tickets doet niets, zijn niet bereikbaar en bij mails krijg je dezelfde standaard mail toegestuurd.

Ik begrijp dat ze het druk hebben maar ik begrijp niet dat iets 3 maanden moet duren.

 

  1. Weeren

 


31 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Beste @H. Leonard en @W. Hoekstra,

Jammer om te horen dat jullie overwegen het lidmaatschap op te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als zaken niet op een gunstige, of helemaal niet afgehandeld worden. In het laatste bericht lees ik dat het lijkt alsof de Consumentenbond geen actie wil ondernemen. Het spijt me als dit zo is overgekomen. Het is niet altijd een kwestie van onwil. Zoals Imke eerder al aangaf krijgen wij dagelijks vele (lees: soms wel honderden) meldingen op een dag binnen. Het is voor ons, als onafhankelijke organisatie, onmogelijk om op te treden tegen bij alle meldingen die we krijgen. Hoe graag we dat ook zouden willen. :wink:

We blijven CheapTickets uiteraard in de gaten houden. En hopen daarbij dat de situatie zo snel mogelijk verholpen is. 

De Consumentenbond is telefonisch momenteel net als Cheap Tickets: onbereikbaar. Nou ja, je krijgt snel iemand aan de telefoon maar die moet je doorverbinden naar afdeling reizen en ja…..dan sta je een hele lange tijd in de wacht, belminuten tikken voorbij. Geen informatie hoeveel tijd het nog ongeveer gaat duren. Dus na lange tijd geef je het op.

Ik overweeg nu ook serieus om mijn lidmaatschap op te zeggen, scheelt me weer 90 euro op jaarbasis.

En mijn geloof dat men Cheap Tickets in de gaten houd is al lang weg…..met in de gaten houden doet Cheap Tickets niets behalve lachen. En actie ondernemen lijkt de CB niet te willen of te gaan doen.

 

@W. Hoekstra Ik ben het volledig me u eens. De Consumentenbond kijkt niet goed is mij wel gebleken uit het bericht van @Imke. Op Trustpilot is een enorme grote hoeveelheid klachten te zien. Onbegrijpelijk dat de Consumentenbond dan verbetering ziet door enkel naar de website van Cheaptickets te kijken.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niets aan de Consumentenbond heb als er echte problemen zijn. Opzegging van mijn lidmaatschap van de Consumentenbond levert in ieder geval een eerste bijdrage ter compensatie van het geld dat ik kwijt ben aan Cheaptickets.

Onbegrijpelijk dat de consumentenbond het volgt maar niets onderneemt.

Verbetering communicatie door Cheap Tickets???? Nou, daar merk ik niks van hoor.

Het blijft bij algemene mededelingen en een persoonlijk antwoord op je vragen krijg je niet van ze.

Ik heb zelfs geen idee of Cheap Tickets wel verzoek tot terugbetaling heeft gedaan, ook daar krijg je geen antwoord op.

Ik begrijp dat men overvallen is door drukte maar na 5 maanden had men klantenservice toch wel op orde kunnen en moeten hebben.

Het lijkt er toch echt op dat men gewoon geen haast maakt en weinig onderneemt.

Het tegendeel is in ieder geval aan niets te merken en daar zou de consumentenbond toch wel in mogen springen. Dit gaat te lang duren en dan voel je aan je water dat het mis gaat.

@Imke, het actueel houden van de website is geen enkele indicatie voor het reageren op vragen van hun klanten. Dit is er alleen maar op gericht om de verkoop te bevorderen om dan vervolgens bij een annulering zich weer te hullen in stilzwijgen als er terugbetaald moet worden.

Mijns inziens ligt hier een belangrijke voorlichtende taak voor de Consumentenbond, namelijk mensen die bij Cheaptickets willen boeken waarschuwen dat ze hun geld gewoonweg kwijt zijn als de reis niet doorgaat. 

Badge +8

Dank je voor de reactie, @Imke.

Ik ben benieuwd waaruit je collega’s opmaken dat er een verbeterslag in de communicatie van Cheaptickets optreedt. Ik kan dat in ieder geval niet zien op de website.

Ik heb nog geen contact gehad met je collega’s van Advisering. Hoe bereik ik deze?

Graag gedaan, @H. Leonard! Mijn collega's gaven aan te zien dat de informatie die nu op hun website staat actueel is en regelmatig wordt bijgewerkt.

Je bereikt mijn collega's van Advisering op werkdagen tussen 9 en 17 uur via 070 445 45 45. 

Dank je voor de reactie, @Imke.

Ik ben benieuwd waaruit je collega’s opmaken dat er een verbeterslag in de communicatie van Cheaptickets optreedt. Ik kan dat in ieder geval niet zien op de website.

Ik heb nog geen contact gehad met je collega’s van Advisering. Hoe bereik ik deze?

Badge +8

Gelukkig, de Consumentenbond is er als vriend nog, maar onderneemt nog geen actie. Gezien de stroom aan klachten lijkt me dit wel nodig. @Imke  mag ik gezien uw reactie hieruit opmaken dat het voor de Consumentenbond niet mogelijk is actie te ondernemen? Graag een oprecht antwoord alstublieft.

Hi @H. Leonard, zoals beloofd zou ik nog navraag doen bij mijn collega's. Zij zijn in ieder geval op de hoogte van de situatie rondom Cheaptickets. Omdat wij dagelijks veel meldingen over allerlei onderwerpen ontvangen, kunnen we helaas niet garanderen dat er een onderzoek/actie volgt. Mijn collega's gaven gelukkig wel aan een verbeterslag te zien in de communicatie van Cheaptickets, al blijft het natuurlijk een vervelende situatie. Heb je zelf recent ook op hun website gekeken?

Verder maak ik uit je eerdere bericht op dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's van Advisering. Voor verdere vragen over welke stappen je eventueel zou kunnen ondernemen kun je bij hen terecht. 

Badge +8

Verzoek om zelf terug te bellen, nou, dat heb ik geprobeerd maar na 15 minuten wachttijd opgegeven.

Ik werd doorverbonden naar iemand van afdeling reizen en kennelijk is het daar bij CB dus ook heel erg druk.

Nou, ik weet nu dus niet meer bij wie ik nog wel terecht kan.

Hi @W. Hoekstra, vervelend om te horen dat je nog niemand hebt kunnen spreken. Mocht het vandaag niet lukken om zelf te bellen (tussen 9 en 17 uur via 070 445 45 45) dan kan ik eventueel vragen of een collega contact met je opneemt? Je kunt me via een privéberichtje je telefoonnummer sturen, dan zorg ik dat er een terugbelafspraak wordt aangemaakt.

Vrees dat ik mijn geld voorlopig niet terug zal zien van Cheap Tickets, als het ooit al gebeurd.

Ik denk dat u dat helemaal correct ziet en dat niemand daar op dit moment iets aan kan veranderen. 

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

We houden Cheaptickets zeker goed in de gaten, @H. Leonard

Nou, dat hoop ik dan maar.

Ik heb een vraag gestuurd naar consumentenbond, die hebben mij terug gebeld maar ik was niet bereikbaar (vanwege werk)

Verzoek om zelf terug te bellen, nou, dat heb ik geprobeerd maar na 15 minuten wachttijd opgegeven.

Ik werd doorverbonden naar iemand van afdeling reizen en kennelijk is het daar bij CB dus ook heel erg druk.

Nou, ik weet nu dus niet meer bij wie ik nog wel terecht kan.

Vrees dat ik mijn geld voorlopig niet terug zal zien van Cheap Tickets, als het ooit al gebeurd.

Badge +8

Ik ga dit voor de zekerheid nog even navragen bij de verantwoordelijke collega's, @H. Leonard. Ik hoop je na het weekend te kunnen voorzien van een reactie.

Gelukkig, de Consumentenbond is er als vriend nog, maar onderneemt nog geen actie. Gezien de stroom aan klachten lijkt me dit wel nodig. @Imke  mag ik gezien uw reactie hieruit opmaken dat het voor de Consumentenbond niet mogelijk is actie te ondernemen? Graag een oprecht antwoord alstublieft.

Badge +8

Wij reageren zeker wel hoor, @H. Leonard. Geen zorgen. Met in de gaten houden bedoel ik dat we signalen noteren en wanneer nodig/wanneer het mogelijk is actie ondernemen.

Ook de Consumentenbond reageert niet meer. In slechte tijden leer je je vrienden kennen ...

Ik heb eens rond gekeken op internet, maar Cheaptickets lijkt gewoon niet meer te bestaan. @Imke, wat houdt het in de gaten houden door Consumentenbond in?

Badge +8

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

We houden Cheaptickets zeker goed in de gaten, @H. Leonard

Ik weet niet of dat daar werkt, maar ik vernam gisteren wel dat de Consumentenbond bezig is met het voorbereiden van juridische actie.

Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

Werkt dat dan bij Transavia?

Wat een waardeloze club dat Cheaptickets.nl. Ik zit ook al maanden te wachten op restitutie van geld in verband met een door Ryanair geannuleerde vliegreis op 24 mei en 2 juni jl. Ik krijg geen enkele reactie meer. Kan de Consumentenbond hier niet iets vergelijkbaar als met Transavia aan doen.

Reputatie 2
Badge +3

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

 

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?


In principe via Cheaptickets, maar ik zou beiden (blijven) proberen. De vraag is natuurlijk wel of (en zo ja wat) u iets terugkrijgt omdat u er zelf voor gekozen heeft te annuleren.

Reputatie 2
Badge +3

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Losse tickets vallen daar nooit onder, alleen reizen.


Losse tickets kunnen wel degelijk gekocht zijn bij een reisbureau, waarop de ANVR-boekingsvoorwaarden van toepassing zijn.

Het kan natuurlijk zijn dat Frits Bom het had over SGR-voorwaarden in plaats van ANVR-voorwaarden...

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?

Ik weet niet beter dan dat u zich bij Cheaptickets moet melden en dat Vueling niets voor u kan betekenen. U heeft zaken gedaan met Cheaptickets en daar moet u claimen.

Het wordt zo langzamerhand wel super irritant - ze reageren nu zelfs helemaal niet meer.
 

Ik wil graag stappen ondernemen maar ik zou niet weten hoe. Ik wil mijn geld terug van een vlucht die op 30 april zou plaatsvinden maar om Covid-19 redenen werd geannuleerd. Via web bij Vueling geannuleerd maar CheapTickets reageert gewoon nergens meer op. Schande!

 

De vraag is of ik me moet richten tot CheapTickets of toch tot Vueling?

Maar kijk je papieren even na of dit er wel of niet onder valt. Vakantieman Frits Bom riep dat al vanaf de jaren '80, zorg dat je onder ANVR voorwaarden boekt. 

Losse tickets vallen daar nooit onder, alleen reizen.

Reageer