Consumentenbond.nl
Vraag

CheapTickets, KLM en Corona


Reputatie 1

Mijn vlucht naar Sint-Petersburg/Moskou van 15 april (geboekt via CheapTickets) is op 31 maart door de KLM gecanceld i.v.m. corona. Op 6 april heb vouchers aangevraagd en de melding van KLM gekregen dat het "multiple weeks” kan duren voor ik de vouchers heb.

Op 2 mei kreeg ik een melding van CheapTickets dat de aanvraag nog in behandeling is, het heeft geen zin om nog contact op te nemen, dat doen zij. Nu zijn we weer 4 weken verder en ik heb nog niets gehoord of gezien. Contact opnemen met CheapTickets en/of KLM is zinloos, als het je al lukt om uit te vogelen waar je iets naar toe moet sturen.

Hoe doorbreken we deze impasse? 

Ik was nog van plan de KLM te steunen door een voucher te accepteren maar die lust is me nu wel vergaan. Geld terug en wel onmiddellijk!

 


13 reacties

Hoe doorbreken we deze impasse? 

Niet, je zult moeten wachten, er is volgens mij weinig tot niets dat je nu kunt doen om de zaak te versnellen.

Reputatie 7
Badge +7

Veel succes met uw eis. Nooit alle andere topic over “reizen en geld terug” gelezen?? Houd het spreekwoord voor ogen, gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. Succes verder.

Heb hetzelfde met Gate1/Tix.nl. Schrijven in een email dat mijn vlucht met Cathay is gecancelled, maar verder geen uitleg wat er gaat gebeuren: voucher of geld terug. Ik wil wel geld terug, of een langdurig geldend voucher (2 jaar), maar helemaal geen reactie. 

Nog een maand te gaan voor originele vertrekdag. Iemand ervaring met hen?

Reputatie 7
Badge +7

Helpt dit niet: https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/75000000255

of dit: https://www.cheaptickets.nl/updates

Succes Leo, het is natuurlijk overal druk, druk, druk.

Badge +8

Is de impasse inmiddels al doorbroken, @F. Visser? Ik ben benieuwd!

Over GATE1: ik heb inmiddels bericht dat de tickets zijn geannuleerd, en er is een voucher beschikbaar (verzilveren uiterlijk juni 2021). 

Volgens mij horen ze het tegoed terug te storten toch??

Reputatie 1

@Imke Imke - Nee, nog geen enkele reactie

Badge +8

@Imke Imke - Nee, nog geen enkele reactie

@F. Visser Vervelend! Als je lid bent van de Consumentenbond kun je ook eens contact opnemen met mijn collega's van Advisering. Zij denken graag met je mee. Je bereikt hen op werkdagen van 9 tot 17 uur via 070 445 45 45.

Heel herkenbaar. Vlucht geboekt naar Oslo. Omdat Noorwegen nog niemand toelaat, geannuleerd op 23 mei. Nog niets gehoord en vertrek is donderdag a.s. Vriendin die meegaat heeft bericht dat de vlucht geannuleerd is, terwijl klm aangeeft dat ik kan inchecken. De terugticket is wel geannuleerd door klm. Cheaptickets niet te bereiken. Ik begrijp het ondertussen niet meer en vrees dat ik naar het geld kan fluiten.

Reputatie 1

Ruim 5 weken verder, CheapTickets stuur in ieder geval een persoonlijke reactie, maar meldt dat ze niets anders kunnen dan afwachten op de KLM. Contact gezocht met de KLM via een voucher status update op de site (2x), via Whatsapp (2x) en via Twitter. Geen enkele reactie.

Wij hadden tickets geboekt bij KLM en ook die reis is door KLM gecancelled. ik heb de benodigde stappen genomen om mijn geld terug te krijgen maar hoor sinds 29 april helemaal niets vanuit KLM.

Op hun site staat dat het 90 dagen kan duren voor er een besluit is.

is dat wel wettelijk toegestaan dat KLM er zo lang over doet?

is dat wel wettelijk toegestaan dat KLM er zo lang over doet?

Nee, dar is het niet.

Reputatie 7
Badge +7

De door het coronavirus ontstane problematiek bij het reizen, de annuleringen, de vouchers, de terugbetalingen enz. is hier uitgebreid aan de orde geweest en ook hoe het zou verlopen is door diverse leden voorspeld. Dit omdat het te lezen was uit alle opmerkingen en commentaren van de bewuste organisaties.  Ze staan niet te trappelen om het geld terug te betalen, ze houden vooral vast aan het voucher. En ondanks dat de Europese commissie uitspraak heeft gedaan en dit (verplicht) door andere landen is overgenomen, zullen de organisaties alles gebruiken (ook onwettig) om te traineren. het geld zal uiteindelijk wel terugkomen (als ze niet failliet gaan), maar u allen zult een lange adem moeten hebben.. En uiteraard is dit niet toegestaan en zeker niet netjes……. maar sommige mensen staan nu eenmaal boven de wet,

Reageer