Consumentenbond.nl

Consequenties coronavirus voor sportschoolabonnement

• 17 maart 2020
  • 6 reacties
  • 455 Bekeken

Mijn sportschool, Bent Sports Zevenaar, heeft nog niet gecommuniceerd over de consequenties voor mijn abonnement. Gaan ze het bevriezen, komt er compensatie of anderszins. Wat zijn mijn rechten in dit geval?

Op de site van Basic Fit staat: meld je nu aan voor een abonnement , het gaat pas in als de sportschool weer open gaat. Over hoe het gaat  lopende abonnementen wordt echter  gezwegen!

6 reacties

Badge +8

Hi @Bertus Bergmans, helaas hebben we hier nog geen informatie over op onze website. Als je lid bent van de Consumentenbond kun je wel bellen met mijn collega's van Advisering. Zij zijn op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur telefonisch bereikbaar via 070 445 45 45. Door de drukte zijn er op dit moment helaas wel wachttijden aan de telefoon. Het kan dus wat langer duren voordat je iemand te spreken krijgt Excuses hiervoor!

Badge +8

Hi @Bertus Bergmans, misschien voor jou ook interessant: zaterdagavond om 19 uur zit mijn collega Gerard Spierenburg in het programma Kassa en praat dan onder andere over allerlei abonnementen ten tijde van het coronavirus.

Mijn sportschool heeft ook niets over de gevolgen voor de abonnementhouders gepubliceerd. Er staat alleen maar dat de groepslessen niet doorgaan. Ja, dat hadden we zo ook wel begrepen ;-) 

Waarom mij dit vooral stoort, is omdat er allerlei maatregelen voor ondernemers opgetuigd worden om de financiële gevolgen te verzachten...dan mag ook wel duidelijk worden of die financiële gevolgen er voor bepaalde ondernemers überhaupt wel zijn. 

Ik hoop dat iemand (hier, op de site of op tv) op korte termijn duidelijk kan maken of je als abonnementhouder in deze situatie het recht heb om je abonnement op te zeggen of dat de ondernemer de incasso's van de abonnementsgelden dient stop te zetten.

Reputatie 4
Badge +4

Wij laten al onze abonnementen gewoon doorlopen en hoeven geen compensatie voor gemiste dienstverlening. We kunnen het gewoon betalen (immers, anders hadden we dat abonnement niet) en ik denk dat als iedereen zijn geld terug wil, dat er veel kleinere dienstverleners en verenigingen gaan omkiepen.

Liever twee maanden doorbetalen, zonder dat we er iets voor terug krijgen, om op die manier te zorgen dat we na deze crisis nog een sportschool, zwemschool, judoclub e.d. hebben!

Reputatie 3
Badge +3

Ik erger me eerlijk gezegd aan mensen die nu al over compensatie voor van alles en nog wat beginnen. Alsof dát nu het belangrijkst is.

Als het om forse bedragen gaat (verre reizen die geboekt zijn oid) kan ik dat nog snappen, maar een sportschoolabonnement?? Ik ben het eens met R. van Weersch hierboven, zorg dat die sportschool gewoon kan voortbestaan straks. Eis niet alles terug wat er maar te eisen valt, ook al heb je er 'recht’ op.

Zelf denk ik dat er geen teruggave zal komen van het geld dat we betaald hebben voor een reis naar Engeland van ons jongste kind, die reis is geannuleerd. En ja dat is heel jammer voor onze bankrekening maar ik vind het erger voor die kinderen en hun docenten die al weken bezig zijn met zich voorbereiden en zich hier allemaal heel erg op hadden verheugd.

Ik hoop dat deze hele toestand zo snel als mogelijk is weer voorbij gaat en alles weer zijn gewone rustige gangetje kan gaan, dat iedereen weer kan gaan en staan waar hij/zij wil, dat iedereen die niet ziek is ook geen corona hoeft te krijgen en dat iedereen die nu doodziek is rap weer mag herstellen. Dat is vele malen belangrijker dan dat geld.

Het is zeker op dit moment niet het belangrijkste om compensatie te vragen of geld terug te vragen. Wij hebben ook een abonnement en betalen € 140,- per maand voor 2 personen. Wij zijn zeer tevreden maar € 140,- is genoeg geld wanneer je er niks voor terug krijgt. Op dit moment zijn het zware tijden voor bijna elke ondernemer. De sportschool ontvangt nu nog geld maar de restauranthouder, kapper, tandarts etc. hebben helemaal geen inkomsten op dit moment. 

Reageer