Corona booster priklocaties ver weg

• 17 December 2021
  • 51 reacties
  • 891 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
  • Bondscoach
  • 105 reacties

Ben uitgenodigd voor de boosterprik. Ik ging vervolgens online om een afspraak te maken. Maar geen van de priklocaties staan in Amsterdam!

Ik kan me niet voorstellen dat de GGD denkt dat het normaal zou zijn dat je zover buiten de stad moet reizen om slechts een vaccinatie te krijgen. Hierbij een afbeelding van de aangeboden priklocaties.

Heeft iemand anders ook zo’n gekke uitnodiging ontvangen?

51 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Log eens opnieuw in voor een boosterafspraak. Waarschijnlijk krijg je nu andere priklocaties aangeboden.

Reputatie 7
Badge +8

Geachte @TelV , zie mijn topic over de Boostervaccinatie omtrent geen uitnodiging corona vaccinatie. Daar zijn ook diverse reacties op gekomen. Zelf heb ik ook vaccinatie afspraken belachelijk ver weg van waar ik woon. En erger is dat mijn vrouw afspraken krijgt op een andere datum (in januari) en nog verder  weg, afstanden enkele reis van 60 km. Algemene tendens in die topic: het is een rommeltje, slecht georganiseerd, een blunder voor Nederland. En dat terwijl het virus versneld rondwaart en rampen worden voorspeld. Dat kan dan doemdenken zijn, neemt niet weg dat het hier in ons land heel slecht geregeld is.

Reputatie 2
Badge +4

Log eens opnieuw in voor een boosterafspraak. Waarschijnlijk krijg je nu andere priklocaties aangeboden.

Goed idee maar het lost het probleem niet op helaas. De nieuwe priklocaties zijn nog steeds ver weg van waar ik woon.

Reputatie 2
Badge +4

Geachte @TelV , zie mijn topic over de Boostervaccinatie omtrent geen uitnodiging corona vaccinatie. Daar zijn ook diverse reacties op gekomen. Zelf heb ik ook vaccinatie afspraken belachelijk ver weg van waar ik woon. En erger is dat mijn vrouw afspraken krijgt op een andere datum (in januari) en nog verder  weg, afstanden enkele reis van 60 km. Algemene tendens in die topic: het is een rommeltje, slecht georganiseerd, een blunder voor Nederland. En dat terwijl het virus versneld rondwaart en rampen worden voorspeld. Dat kan dan doemdenken zijn, neemt niet weg dat het hier in ons land heel slecht geregeld is.

Het is inderdaad een absoluut ramp. Ik denk erover contact op te nemen met mijn huisarts. Misschien kan hij de vaccin bemachtigen.

Ik heb in ieder geval een klacht ingediend bij de servicedesk waarna een bevestiging naar mij is toegestuurd.

Bellen naar het algemeen telefoonnummer 0800 7070 heeft geen zin omdat je krijgt te maken met de sprekende computer die zei dat het niet mogelijk is de telefoon te beantwoorden op dit moment.

En wat te denken van de vele demonstraties tegen vaccinatie? Als ze door hoepels als deze moeten springen, zal het ze niet aanmoedigen om gevaccineerd te worden.

Reputatie 6
Badge +4

@TelV Aanhouder wint. Net zolang opnieuw inloggen totdat je lokaties krijgt die dichterbij liggen. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb tig tig keer geprobeerd via de geëigende sites een afspraak te maken. Het is mij niet gelukt een normale plaats, tijd, datum te verkrijgen. Maar het is best mogelijk dat @Mazzel  gelijk heeft, alleen ben je dan dag en nacht bezig? En wat doet het af van die blamerende organisatie. Er komt vandaag waarschijnlijk weer een persconferentie met nog strengere regels, dat was niet nodig geweest bij adequaat handelen, snellere boostervaccinaties, voldoende vaccinatie middel, voldoende vaccinatieplaatsen en mensen die kunnen vaccineren,  alles in het werk stellen dat het nu, dit jaar nog, gebeurt. geen woorden maar daden, weg met die loze beloftes. Het is nu 2 jaar en er is nog niets geleerd.

@L.J.F. de Ruiter de overheid doet het uiterste wat zij kan. Help hen ook een handje alsjeblieft. Alles is zo goed en soepel georganiseerd. Hou op met klagen. Er zijn militairen opgeroepem, medische studenten zijn opgeroepen om te komen helpen vaccineren, vrijwilligers zijn gevraagd, oud verpleegkundigen zijn gevraagd om weer even de injectienaald te komen hanteren. Je kan geen plek krijgen waar jij wil, omdat het zo druk is dat je het beste krijgt wat er nog is. Laat de mooiste meisjes in de klas niet staan gniffelen om jou.

Digid bestaat al meer dan tien jaar. Als je ook voor je partner een afspraak wil maken dan moet die naast je komen zitten met haar eigen apparaat en eigen Digid code. Kind kan de was doen. Dat is al 10 jaar zo. Als de Digid code van je vrouw het niet deed op dat moment, dan heb je je huwelijksgelofte verzaakt, want dan heb je niet goed voor haar gezorgd. Dat komt niet meer voor in Nederland dat de Digid code het niet doet, behalve laatst die storing over Nederland behalve waar @Mazzel woont. Maar als jou Digid het deed, dan moet die van je partner het ook doen. Dus ga dan niet alvast een afspraak voor jezelf maken en voor je vrouw niet want dan sluit Digid die sessie en kan je er niet meer in. Dat heb je blijkbaar wel gedaan en nou is alles van de overheid verkeerd. Maar zo is het niet, Digid van de partner moet de partner altijd zelf doen. Astra Zeneca beschermt niet tegen omikron, zegt Jaap van Dissel/RIVM op tv, dus zorg dat je ten koste van alles die booster krijgt voor de Kerst. Het is je enige redmiddel als je al 75+ bent!

Ga er alsjeblieft van uit dat de overheid de zaakjes perfect doet, het is alleen hoe je er gebruik van maakt. Als je als 65+er met Astra Zeneca vaccin van corona niet op de 10e dag na de positieve zelftest weer omhoog kan komen van je bed, dan moet je je serieus zorgen gaan maken. Vanaf dag 8 mag je naar buiten, vanaf dag 12 mag je weer onder de mensen.

Reputatie 6
Badge +4

Dat komt niet meer voor in Nederland dat de Digid code het niet doet, behalve laatst die storing over Nederland behalve waar @Mazzel woont.

Storing duurde bij jou 3 dagen. Een 3 dagen durende storing staat met grote headlines op alle serieuze nieuwsmedia. Gut, niks te vinden...

Oh, binnenkort vindt er onderhoud plaats aan DigiD, dan is Digid inderdaad niet bereikbaar. Weet je het alvast.

Reputatie 2
Badge +4

Inmiddels moeten mensen die in Bussum, Almere, Utrecht en Eindhoven wonen naar Amsterdam komen om hun boosterprik te krijgen. :D

@Mazzel uw waarneming is niet juist. U heeft niet op de daartoe aangewezen plek gekeken. Mogelijk is uw computer gehackt en krijgt u andere dingen te zien dan de rest van Nederland. De storing heeft wel degelijk in de media gestaan, alleen kon u dat niet vinden. De storing was pas na drie dagen opgeheven. De getroffen mensen hebben zelfs excuses aangeboden gekregen. Maar dat is u allemaal ontgaan.

Reputatie 7
Badge +6

Geachte medeleden . Leo schreef helemaal niet dat Digid van zijn vrouw het niet deed . De site voor de afspraak werd afgebroken doordat het te druk was . Dat is heel iets anders . Een dag later lukte het wel , maar pas op 2 januari en erg ver weg . Bellen was helemaal onmogelijk . Natuurlijk is het een gigantische opgave waar de GGD duidelijk niet op berekend is . Ik raad Leo aan om de huisarts vragen om zijn vrouw te vaccineren als dat kan en mag  . Eventueel jullie beiden als dat kan en de afspraak die al staat gecanceld kan worden . Mijn vrouw ( van 1945 ) had gisteren eindelijk de brief en ik nog steeds niet . Voor ons niet belangrijk omdat we het digitaal doen en de afstand geen probleem is . Degenen die door omstandigheden op die brief moeten of willen wachten , komen op deze manier wel heel erg laat aan de beurt . 

geen van de priklocaties staan in Amsterdam!

Goed zo, dat moeten ze vaker doen.

Gewoon met z’n allen voor een prik naar Utrecht.
In heel veel delen van het land is dat heel gewoon.

Ook als er een van ziekenhuizen dicht gaat, piepen de Amsterdammers.
In heel veel steden hebben ze helemaal geen normaal ziekenhuis meer.
Ook geen SEH post meer.

Bij de vorige prikronde moesten de 60+ ook hier 70 minuten met de auto.
En 70 minuten terug. Vervoer regel je zelf maar.
En het OV is hier diep triest.

Reputatie 7
Badge +8

Wat ik wellicht wat kan minderen is veralgemeniseren. Maar dat is met vele zaken en onderwerpen zo, waar en bij wie dan ook het zal best ook goed gaan. Maar dat is een schrale troost voor ieder die het ‘grote gevaar’ op zich af ziet komen en niet gevaccineerd kan worden. Die aantallen zullen enorm zijn en ontstaan ook door wat de actualiteit ons meldt over rijen wachtenden, niet meer kunnen bellen , digitaal melden problemen geeft door allerlei omstandigheden enz. Ik kan het moeilijk met je eens zijn @Jan dat het ‘soepel’ loopt. Het inschakelen van meer manschappen zal wel gebeurd zijn, maar, zonder te klagen, is dat niet te laat. En fanatiek klagen of protestactes organiseren dat doe ik niet, maar kenbaar maken dat het op z'n minst niet goed geregeld is, dat mag toch wel. En ik vind dit ook van een ander gehalte dan een miskoop e.d., dit is een ernstige zaak, ervan ziek worden is niet kleuk er door dood gaan helemaal niet. En digid is me bekend en gebruik het ook al 10 jaar , maar fouten of storingen kunnen altijd voorkomen. Ik hoop echter dat we nog op tijd gevaccineerd kunnen worden wens dat ieder toe die toch met  ‘enige angst’ zit te wachten.

@L.J.F. de Ruiter je gaf niet aan wat er precies mis is gegaan met de Digid waardoor je geen afspraak kon maken en ik moet gissen. Het is wel zo dat na 15 minuten inactiviteit de sessie vwrloopt en je opnieuw moet inloggen. Maar dan kom je weer terug op dezelfde pagina waar je was gebleven. Alles gaat daar soepel, volg gewoon de stappen die ze op het scherm geven. Als Digid eenmaal op je scherm staat valt die toch niet ineens weer weg, dan blijft die toch eindeloos staan tot je op iets klikt? Wij maken die dingen hier helemaal niwt mee, alles gaat vlotjes, gewoon precies doen wat op het scherm komt. We werden zelfs gebeld doir de GGD voor een persoonlijk gesprek ondanks al die drukte. Ik snap het daarom niet meer.

Reputatie 7
Badge +8

Beste Jan, maar dat is prima, en ik zou zeggen tel je zegeningen. Als het bij jou prima verloopt is er geen reden om aan- of opmerkingen te maken, en zeker niet te klagen. En dat zal bij velen zo zijn, daar ben ik van overtuigd. Maar de problematiek zoals die zich de laatste weken aandient verdient toch geen schoonheidsprijs bij het oplossen ervan. Alleen al het feit hoe negatief we afsteken tegen de andere landen van de EU. Maar in alle gevallen dat het goed gaat kan ik alleen maar blij om zijn, en met je eens zijn. Maar dat geldt ook voor het verschil in behandeling die voor jou positief is.  Ik kan me niet voorstellen dat het regionaal is. Als ik nu wederom de juiste afspraakpagina in toets krijg ik na alle vraag beantwoording het adres/postcode verzoek en dan geeft de pagina de plaats, datum en tijd aan. Dat moet toch bij ieder zo zijn. En de Digid gaf aan het niet te kunnen verwerken. Was het een storing, was het mijn fout, was het mijn computer, was het te druk ???? In elk geval daarna lukte het niet meer dezelfde plaats, datum, tijd e.d. te verkrijgen Maar zoals al gezegd we gaan gewoon  24 december naar Puttershoek en proberen het. Groet Leo.

Door het prutswerk met de vaccinaties gaat nu het hele land weer op slot.

Reputatie 7
Badge +5

kleine nuance: door het prutswerk met de besluitvorming ….. enz

Ik zou twee jaar geleden niet gedacht hebben dat zo veel mensen voor hun eigen gedrag in een pandemie zo afhankelijk zouden zijn van regels en besluiten die de overheid voor dat gedrag opstelt.

LJF Ik hoop dat jullie snel je booster hebben want het kan inderdaad soms erg weerbarstig zijn dat afspraken maken.

Ik vraag mij wel af hoe nuttig het is dat iedereen bezig lijkt met de vraag met hoe boos je nu precies mag zijn op de missers van de overheid dus wat allemaal verkeerd is en wat onterechte kritiek. All die emotie voegt weinig tot niets toe aan de beheersing van de crisis, in tegenstelling tot initiatieven om mensen daadwerkelijk te helpen met boodschappen, vervoer etc. Als je je zo graag druk over maakt en het allemaal beter weet ga dan in de politiek en steek de handen uit de mouwen in plaats van al die stuurlui aan de wal.

Reputatie 7
Badge +8

Beste Harry, dank voor je bericht.

Ik denk dat er velen zijn die dit alles niet verwacht hadden. Dat een virus zoveel te weeg kan brengen en de pandemie zo door de overheid afgehandeld en opgelost zou worden. En dat geldt voor elk land want het is nagenoeg overal verschillend. Nederland is over het algemeen het beste jongetje van de klas. Was dat hier ook maar mee. Ik weet niet de exacte cijfers hoe Nederland er in de vergelijkingen uitkomt, dus praat maar de media na. Maar de cijfers die er zijn over vaccinaties, en ook over de ziekenhuis en IC plekken  e.d. zijn niet geweldig te noemen. Maar wat is waar?

Er is zelfs een actiegroep ontstaan: Viruswaarheid is een Nederlandse actiegroep die het coronabeleid van de Nederlandse overheid bekritiseert. De beweging begon het in voorjaar van 2020 tijdens de eerste coronagolf. De organisatie was in handen van de stichting Viruswaarheid, aanvankelijk actief onder de naam Viruswaanzin.

Maar ook daar zijn bedenkingen tegen, er zijn zelfs rechtszaken gevoerd. De beste stuurlui staan dus ook niet aan wal.

Ik heb heel vaak gedacht, laat je niet bang maken, doe niet mee aan die hysterie. Maar het virus, en nu het omicron, is te gevaarlijk. Ernstige ziektes zijn bekend en nog ergere afloop. Daar moet toch adequaat naar gehandeld worden. Ik hoop dat iedereen op tijd de boostervaccinatie kan krijgen. Ik hoop ook dat de topic auteur voldoende geantwoord is.

Mijn vrouw wees me er op, maar de bibliotheken krijgen inderdaad een aardig centje erbij om mensen digitale hulp te verschaffen met allerlei dingen. Ik kom nu dit artikel in de krant tegen. Dus als iets niet lukt of er zijn problemen @Leo ga dan naar de bieb en vraag of ze je kunnen helpen. 

Reputatie 7
Badge +8

Dank @Jan gaan we doen. Hopelijk hebben ze hier een bieb met deskundigen. Groet Leo. 

PS de persconferentie heeft het er niet makkelijker opgemaakt.                                                         

Reputatie 2
Badge +4

Yippeeeee! Gelukt vandaag een afspraak te maken op locatie Amsterdam RAI.

Ik wil je reaktie als Beste Antwoord kiezen maar het knopje om dat te doen ontbreekt (?)

Reputatie 7
Badge +8

Ja je moet kennelijk blijven proberen. Maar hier regio Rotterdam en platteland valt het nog niet mee. Blijven  proberen dan maar , iedereen doet dat naar  aanleiding van de persconferentie. Hopen dat het een keer lukt, dank wederom.

Reputatie 6
Badge +4

@TelV Fijn dat het je uiteindelijk gelukt is om een afspraak voor elkaar te krijgen in Amsterdam. 

@L.J.F. de Ruiter Ook jou wil ik het advies geven om toch iedere keer opnieuw in te loggen om een andere priklocatie voor elkaar te krijgen, zeker ook omdat ik lees dat er een paar dagen geleden een nieuwe priklocatie in Puttershoek (las ergens dat die gemeente in jouw buurt ligt) is geopend, zie link https://www.gemeentehw.nl/actueel/priklocatie-puttershoek-geopend/

Reageer