Consumentenbond.nl
Vraag

Corona voucher terugwisselen

• 2 april 2020
  • 5 reacties
  • 340 Bekeken

Heeft iemand de gemelde periode van twaalf maanden waarna je een corona voucher weer terug zou mogen wisselen tegen geld ergens bevestigd gezien? Ik kan er op de site van de ANVR en SGR helemaal niets over vinden.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @A. Deen ik las het vanmorgen op de Google Nieuws app, probeerde het nu terug te vinden, overal staat wel dat je de voucher mag weigeren, maar alleen deze heeft wat je vraagt, na een jaar weer terugwisselen voor geld. Het is zoals ik het lees nog een voorstel, ik weet niet of het al van kracht is.

@Jan 

Ik kan mij niet onttrekken dat mensen feitelijk twee soorten antwoorden krijgen, principieel en praktisch. Principieel zou je moeten kunnen weigeren, en er zijn mensen die dat wenselijk vinden en hun media uitingen gebruiken om de werkelijkheid in de door hun gewenste richting te buigen,  maar praktisch kan niemand je vertellen hoe je dat dan zou moeten doen en al helemaal niet of dat ook succes zal hebben.

Reputatie 7
Badge +6

Ja lijkt me ook verwarrend voor de mensen. Ik zou ook niet weten waar ze nou recht op hebben. Voucher is mooi maar als die na een jaar vervalt zonder vergoeding zit je. Ik zou ook liever m’n geld terug willen hebben. 

Gevonden en nu wel "from the horses mouth"

https://www.anvr.nl/lists/anvrnieuws/artikel.aspx?ID=563

Reputatie 7
Badge +6

Kijk, da’s mooi. Als je een voucher neemt steun je het bedrijf nog, maar als het je niet gebruikt kun je na een jaar nog je geld terugkrijgen. Lijkt me een soepele oplossing. Ik ben altijd huiverig voor die dingen want ik krijg bijna nooit gelijk. 

Reageer