Consumentenbond.nl

Coronamaatregelen bij tandarts niet aanwezig

• 12 mei 2020
  • 5 reacties
  • 634 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
  • Actieve deelnemer
  • 39 reacties

Vandaag waren we weer eens bij de tandarts. Ventilatie voorzieningen, nee hoor. Schoonmaken cq ontsmetten van deurkrukken, stoelleuningen o.d. , nee hoor. Alleen de tandarts droeg een mondkapje. Verder alles als vóór corona. Een besmette klant kan hier heel, heel veel ellende teweeg brengen. Waar zijn we mee bezig ?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Elders in topics omtrent het coronavirus worden bij alle opsommingen over alle mogelijk besmettingen ook door leden de term bangmakerij genoemd.

Ondanks dat ik steeds gezegd heb dat het een ernstig virus is, dus een ernstige situatie is en we dus alles, in samenwerking en samen zijn we sterk, moeten doen om besmetting tegen te gaan en het virus te overwinnen, blijft men doorgaan met van alles, en heel vaal meer dan dubbelt, erbij te slepen.

Er gebeuren zeer ondeskundige zaken bij verpleeghuizen, maar merendeel toch heel goede dingen. De tandarts lijkt nimmer van het virus gehoord te hebben, het merendeel weet wat te doen is en hebben alle maatregelen getroffen. Volgens mij gaat het in het algemeen goed en als er wat mis is gegaan hoor ik dat wel bij de evaluatie. Maar het is wellicht niet zo'n gek idee alle problematiek, die al op dit forum geweest is nog eens over te doen, en dan alles bij elkaar.

Badge +2

De tandarts heeft zich te houden aan de richtlijnen van het RIVM en KNMT. Ik ben toevallig net bij de tandarts geweest en die heeft allerlei maatregelen getroffen. Niet alleen voor zichzelf, zijn assistente maar ook voor de patiënt.

Reputatie 7
Badge +7

Kennelijk, eindelijk zoals hert hoort. Uiteindelijk is hij/zij ook ondernemer en er zijn nu eenmaal bepaalde ondernemers risico's. Hij houdt zich er kennelijk netjes aan, maar kan wellicht nog een beroep doen op “het noodfonds”. 

Volgende week uitgenodigd voor uitgestelde afspraak mondhygieniste. Daarvoor kon ik opvallenderwijs  al voor controle naar de tandarts.
Verschillende locaties. Tandarts is broer van zus, de mondhygieniste. 
Met vertrouwen ernaar toe. 
Kapper nog geen tijd gehad. 
Fysio alle maatregelen getroffen die er zijn. Chapeau voor Fysiomeer in Landsmeer 

Reputatie 7
Badge +6

Onze tandarts heeft alles gedaan wat in redelijkheid mogelijk is en volgens de richtlijnen . Er is ons drie keer gevraagd of we geen verschijnselen hadden die op Corona kunnen wijzen . Twee keer tevoren en nogmaals in de behandelkamer . Omdat de wachtkamer te krap was moesten we buiten in een tent wachten . Aldaar stond een bord met instructies en ook nog een TV-scherm met daarop instructies . Nog steeds kan dan een klant besmet zijn zonder dat te weten. 

Reageer