Consumentenbond.nl

Coronatoeslag kapper

• 7 mei 2020
  • 64 reacties
  • 2798 Bekeken

Toon eerste bericht

64 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Léonz oprecht verontschuldiging maar weet dat het niet om jouw accent egume gaat maar dat het Dictee der Nederlandse Taal ernstig verschraalt is als het voor een dik deel slechts gaat over wanneer wel en wanneer niet die streepjes als accent egume. Want ze gaan dan voorbij aan de schoonheid van de taal waar die van jou vandaan komt bijvoorbeeld. Jouw accent egume is van voor het spellingtijdperk, dus niet uit een boekje maar door de mensen zelf. Léon, hoe hoger de klank van de e hoe krachtiger de o eruit komt. Ik voorzie een Sephardische generaal (schiereiland Espagne) aanvoerder van de reconquistadores, van Leeuwen of van der Leeuw of zo? Uit een naam is veel te halen!

Volgens mij dwalen we van het onderwerp af.

Begrijp dat de corona tijd zwaar is maar prijzen verhogen kost ze waarschijnlijk klanten .

Beter gelijk blijven of blij zijn met de klanten die je niet vergeten zijn .

Of zet een fooienpot neer voor corona kosten 

Kunnen ze vrijwillig extra bijdragen .

Reputatie 7
Badge +7

Beter maar niet afdwalen dan,  en op onze deskundigen en geleerden afgaan en doen wat de overheid zegt.

Verplicht ondeuglijke kapjes gaan dragen, kapjes waarvan al die hotemetoten  zelf zeggen dat ze niet goed zijn. Maar voor gebruik door de ‘gewone man’zijn ze prima, in bus, taxi, zieken- en andere tehuizen. De flauwe kul kapjes zijn in elk geval goed in besmetten. Maar dat doet er allemaal niet toe, het is een verplicht advies van onze overheid, onze geleerde deskundigen. En dat terwijl een week geleden de kapjes nog not down waren. Duidelijk en transparant;.

Reputatie 7
Badge +7

Oké, de Limburgers dus thuis gebleven, maar de Nijmegenaren?

Reputatie 7
Badge +6

@Janvanmiddelkoop1 . Best wel een goed idee vind ik , die fooienpot . Als we weten of denken dat de kapper het moeilijk heeft of als we zeer tevreden zijn , kunnen we daar naar eigen inzicht wat in doen . Dat zou ook ingevoerd kunnen worden bij alle andere bedrijven waar we komen . Raar dat die fooienpot in de Horeca gebruikelijk is en in de meeste andere branches niet. 

Reputatie 7
Badge +7

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niet tegen een fooienpot ben. Ik ben totaal niet tegen fooien, indien dat ook verdiend wordt. En ik zal niet zeggen dat ik de enige ben, maar de reacties van mensen waar ik dan wat aan geef, spreken boekdelen. Als de postman, de pakketbezorger e.d. vaak wat komt brengen, geef ik altijd wat. Nou dat schijnt zelden voor te komen aan zijn gezicht te zien. Bij warm weer kan dat ook  ……..      een ijsje, een magnum, zijn, wordt ook zeer op prijs gesteld., En in de horeca doe ik dat ook, al is het uitstervend.

Alleen bij het coronavinus is al heel vroeg in het begin en al heel vaak beloofd dat er een compensatie zou komen.  Ik wil eerst zien of dat zo is, beloofd is beloofd. En door de overheid, dus die moet het maar regelen….. en dat uiteindelijk wij dat via de belastingen gaan betalen, prima. 

Een fooienpot is niet de oplossing.
We leven in een tijd van, we kunnen het niet meer betalen.
Even later rijden ze door de drive-in om een hamburger en een milkshake onder de neus te proppen.

De kapper werkt op afspraak en heeft meer tijd en materiaal nodig.
Als dit zo door gaat zal het ov ook 300% duurder moeten worden.
Van vliegen hebben ze het al laten doorschemeren dat het veel duurder word.

Reputatie 7
Badge +6

Of je nu rijk of arm bent , wat in de pot stoppen is meer een mentaliteitskwestie volgens mij . Of het DE oplossing is ? Het zal in ieder geval helpen . Er komen steeds meer signalen dat besmettingen hoofdzakelijk ontstaan in ruimten met veel mensen waar de lucht onvoldoende ververst wordt. Als dat waar is dan kan die anderhalve meter wel eens onzin blijken te zijn . Ook het RIVM stelt de inzichten regelmatig bij . Mogelijk blijken al die aanpassingen of een deel ervan later helemaal niet nodig geweest te zijn . We wachten het maar af. 

Er komen steeds meer signalen dat besmettingen hoofdzakelijk ontstaan in ruimten met veel mensen waar de lucht onvoldoende ververst wordt. 

Ik ben er van overtuigd dat lallen en zingen in een krappe ruimte het grootste risico is.
Zing maar eens in je hand, dan voel je het vocht. Veel minder als bij praten.

Vraag me ook af als straks de horeca weer open gaat, de spoelbak zo blijft als hij was?
Een glas even door het water halen en naar een andere klant, lijkt me een risico.

Reputatie 7
Badge +7

Het is natuurlijk vreselijk dat zo'n ernstig virus ons toch tot ‘ veranderen’  moet brengen. Een aantal ondernemingen kan niet meer zo blijven werken als vroeger was.  Het MKB zal daarvan moeten leren en nieuwe regels moeten maken voor o.a. de kapper, de gehele horeca, de entertainment industrie, maar ook de taxi's, het OV enz.. Natuurlijk mogen we hopen dat er snel een medicijn of vaccin gevonden wordt, zodat alles weer enigszins normaal wordt., Niettemin geldt dat als er weer zoiets voorvalt we niet op dezelfde weg door kunnen gaan. Er zullen voorzieningen moeten komen, die uiteraard geld kosten en dat zal doorberekend moeten worden. En uiteraard blijvend, al het andere zijn noodoplossingen. Groet Leo.

mijn kapper was 30€ en heeft nu de coronaprijs van €35 en ik geef 50€. zoals het hoort. 

Nu weten wij eindelijk hoe het hoort. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +7

En daarbij is het oordeel ook geveld. Ieder die om wat voor oorzaak ook getroffen is in zijn/haar portemonnee moeten wij persoonlijk aanvullen. Dat de overheid in eerste instantie een zorgplicht heeft, dat zetten we aan de kant. Dat al  die ondernemers al dan niet via hun organisaties terecht van hun noodfondsen gebruik maken en bij wijze van spreke in de rij staan om  hun gelden te innen. Alsofr het niet bestaat. Ik stop er ook maar mee..

Reageer