Consumentenbond.nl
oproep

Coronavirus: levertijden en bezorging webshops

  • 20 maart 2020
  • 11 reacties
  • 616 Bekeken

Badge +8
  • Moderator
  • 1213 reacties

Online winkelen bij webshops is op dit moment ongekend populair. We zijn dan ook benieuwd wat jullie recente ervaringen hiermee zijn. Merken jullie veranderingen in de levertijden en verloopt de bezorging nog naar behoren?

We horen het graag!

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Even na het alom bekend worden van het virus heb ik veranderingen gemerkt bij de webshops. De levertijden zijn langer geworden. En als het om de waarheid gaat dat artikelen uit China moeten komen, die door de omstandigheden niet vervoerd kunnen worden c.q. de grens niet over mogen, heb ik er begrip voor. Maar volgens mij slaan velen er een slaatje uit en verzinnen het virus om niet te kunnen leveren, niet direct te hoeven leveren of helemaal niet meer leveren. Maar dat geldt niet alleen voor webshops, in het forum zien we diverse problemen voorbij komen waar het virus de schuld van krijgt. Denk aan diverse hotels. Groet Leo.

Deze de week vwb Nederlandse webwinkels nog geen vertraging bemerkt. 

Reputatie 7
Badge +6

Het is onmogelijk gebleken om online boodschappen te bestellen bij Jumbo . Kennelijk overbelasting van de site . Als dit nu al zo is , dan belooft het wat als men massaal de winkels wil of moet mijden wegens ziekteen de boodschappen thuis bezorgd wil hebben . Zal vermoedelijk bij andere supermarkten ook een probleem zijn of worden. 

Reputatie 5
Badge +4

Deze week wat bij Bol.com gekocht, zoals gewoonlijk volgende dag geleverd. Ook de aangegeven bezorgtijd klopte als een bus. Vandaag wat besteld bij Megekko, wordt morgen geleverd. Kreeg daar zojuist Postnl bericht van.

Valt supermarkt online bestellen hier ook onder? Ik ben zeventiger en laat zware dingen de supermarkt meestal brengen. Maar ik krijg nu niets meer b ezorgd. 

Reputatie 7
Badge +6

Klopt @van den Haak , zoals ik hierboven ook al schreef en inmiddels van iedereen om me heen hoor . Dit dreigt een groot probleem te worden  voor wie hier van afhankelijk is of gaat worden…..

afgelopen dinsdag besteld bij kruidvat. word als het goed is pas a.s. woensdag bezorgd. gelukkig geen spullen die ik meteen nodig heb, maar toch …..  ook geen hamsterdingen besteld, gewoon  normale dingen.

Badge

ik hoop wel dat consumentenbond heel snel met vooral voedselsector kan kijken of je niet via bedrijven die gewend zijn grootschalig te leveren zoals bol e.d om standaard, dat je daar je conserven kan kopen. lange rijen in de winkels is ook geen optie.  dan kunnen ze daar hamsteren en worden de winkels weer wat rustiger.

ik hoop wel dat consumentenbond heel snel met vooral voedselsector kan kijken of je niet via bedrijven die gewend zijn grootschalig te leveren zoals bol e.d om standaard, dat je daar je conserven kan kopen. lange rijen in de winkels is ook geen optie.  dan kunnen ze daar hamsteren en worden de winkels weer wat rustiger.

BOL e.d.? Albert Heijn levert nota bene zelf aan huis wasrom zou je bedrijven zonder distributietak inschakelen bij distributie?

Ik ben nu al ruim een week bezig met bij het Kruidvat te bestellen (zit in een lock-down) maar elke dag wordt de dag dat je online kan bestellen een dag opgeschoven……. Ze hebben wél een mooie reclame, maar “ze staan (helaas) niet voor me klaar", er zijn ook wel heel erg veel artikelen uitverkocht….. zucht, dat moest ik écht ff kwijt. Oh en ik hamster niet…..!!!!!!

Reputatie 7
Badge +7

Volgens mij zijn de levertijden langer geworden. Zeker t.o.v. mijn eerste reactie. Er zijn nu diverse supermarkten die in het geheel niet meer bezorgen. Maar je mag nu ook bij de groothandel bestellen. Dat deed ik al en degenen die ik ken hebben ook langere levertijden. Onlangs nog één die een week later gaat bezorgen omdat de magazijnen leger zijn, de leverancier c.q. fabrikant langzamer levert enz. Bol.com was trouwens ook 3 dagen later, maar dat valt nog wel mee, echt weken gaan vervelender worden. Groet Leo.

Reageer