Beste leden,
Mijn zus uit Duitsland heeft van 27 juni tot 10 juli 2020 een vakantiehuisje bij Strandpark Zeeuwse Kust geboekt.
Door de Coronapandemie werd mijn zus gedwongen om haar vakantieplannen te veranderen. Gedurende de laatste 10 dagen hebben we alles geprobeerd om de boeking ter verplaatsen tot juli 2021 (bedrijf mag de aanbetaling bewaren!); helaas zonder succes. Het park is volledig inflexibel en weigert een omboeking / reisvoucher, met als argument dat het park vanaf 1 juli weer volledig kan worden gebruikt. De enige optie die het park biedt is een annulering, wat betekent dat mijn zus de volledige aanbetaling van EUR 900 zou kwijt raken…
Voor zover we het begrijpen, hebben wij geen juridische middelen. Maar wat ik echt niet begrijp is waarom het park niet meer coulant is onder deze uitzonderlijke omstandigheden.
Sinds het begin van de Coronacrisis eist de reisbranche dat de consument flexibel is en in geval van een annulering door de reisbedrijf een omboeking of een reisvoucher accepteert in plaats van een terugbetaling. Omgekeerd toont de reisindustrie verrassend weinig flexibiliteit en dringt ze aan op pre-coronacrisis algemeene voorwaarden.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw aanbevelingen of ideen over hoe we dit probleem kunnen blijven aanpakken.