Consumentenbond.nl
Beantwoord

Coronavirus: seizoenplaats camping

• 25 maart 2020
  • 10 reacties
  • 243 Bekeken

Hallo iedereen,

Weet iemand hoe het zit met eventueel een vergoeding terug betaling of zo voor een vaste plaats op de camping?

Wij betalen bijna 2400 euro voor onze plaats voor een seizoen omdat hier veel bij zit zoals binnen en buitenzwembad, binnen en buitenspeeltuin, animatie, restaurant en zo maar nu door de corona mogen wij alleen met gezin naar de caravan en dan daar blijven op je eigen plaats leuk maar denk niet dat veel mensen dat gaan doen aangezien je verder er niet af mag geen internet hebt en wie weet hoeveel kinderen.

Dan is vaak het huis toch iets makkelijk en  groter

Wij verheugen ons altijd om vanaf 1 april weer elke weekend en vakantie er heen te gaan maar nu dus iets minder aangezien wij tot in iedere geval 1 juni nergens gebruik van mogen maken.

Is het dan raar dat wij een kleine vergoeding, terug gave, voucher of zo verwachten?

Bedoel wij moeten echt sparen om iedere maand het termijn te kunnen betalen voor de camping en nu betalen we dus zo veel geld om de eerste 3 maanden er alleen te mogen slapen en wie weet hoe lang daarna nog.

icon

Beste antwoord door Pietjeman 26 maart 2020, 21:54

Ook voor mij is het afwachten hoe of wat.

Mijn seizoensplek 28 maart tot 28 oktober kost mij 3000 euro .

Camping is gesloten tot 6 april. Wachten dus de volgende crisis overleg af. Ze zeggen 7 april open te gaan, maar ik denk dat het pas 1 juni word voordat het opengaat want hoe moeten ze de veiligheid garanderen met die toilet gebouwen. Steeds meer veiligheidsregio's sluiten campings. Mijn vraag blijft kan er geld teruggevorderd  worden ? Het gaat mij echt niet om een paar weken te wachten maar maanden wachten is andere koek. Graag advies van deskundigen . Mogelijk van iemand van Consumentenbond.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Helaas, dit is overmacht waar de campinghouder ook niets aan kan doen. Je kan eventueel je plek opzeggen wat per maand moet kunnen maar dan sluit je weer achter aan.

Plek opzeggen dat kan niet is een jaar plaats ik zou dan mijn caravan er moeten afhalen wat dus nu niet mag en ook niet de bedoeling want dan kunnen we helemaal geen vakantie meer houden in de toekomst want geld voor een anderen caravan heb ik niet

Reputatie 7
Badge +6

Als alle bijkomende voorzieningen gesloten zijn , zou ik een kleine korting toch wel verdedigbaar vinden . Er wordt anders betaald voor iets waar je geen gebruik van kunt maken . De vaste kosten voor de campinghouder zijn ook lager als deze voorzieningen gesloten zijn terwijl er via de  huurprijs toch voor betaald wordt . De meningen hierover zullen wel verdeeld zijn . Van beide kanten dient wat begrip te zijn.

Reputatie 3
Badge +3

Sorry ik begrijp deze zin niet

aangezien je verder er niet af mag geen internet hebt en wie weet hoeveel kinderen.

Waarom zou er geen internetverbinding meer zijn en wat bedoelt u met al die minder. Er zullen juist heel weinig kinderen zijn naar mijn idee.

U zegt dat alle voorzieningen nu gesloten zijn maar even serieus, maakt u daar anders echt iedere dag gebruik van, vast niet.

U geeft aan met moeite die 200 euro maandelijks te kunnen sparen maar het toch echt uw eigen keuze  om naast een woning met ongetwijfeld alle voorzieningen een campingplek te willen hebben.

Alle sportscholen, kappers, pedicures, rijscholen, reisbureaus enz enz. Die moeten we helpen en/of redden maar een campingplek om een vergoeding vragen..... misschien wordt het seizoen wel verlengd.

Er is geen internet in de caravans alleen voor bij de speelhallen en die zijn gesloten en je mag op de camping niet van je eigen terrein af dat is wat ik bedoel dus alleen bij je caravan mag je zijn je kan daar niet gaan rond lopen.

En het klopt wij hebben inderdaad zelf voor deze camping gekozen omdat mijn dochter iedere dag zwemt zij gaat normaal van 10 tot 11 naar de knutselclub en om 11.15 uur ligt zij in het water tot 18 uur als ze de kans krijgt gaat ze direct na het avond eten er weer heen.

En ik ben zelf ook een fanatieke zwemmer en lig eigenlijk bijna iedere dag in het zwembad als we daar zijn dus daar word echt wel goed gebruik van gemaakt.

Wij hadden ook voor een camping kunnen kiezen waar geen zwembad en zo was dan betaal je ook maar 1000 euro staangeld dat is het verschil.

En moet sparen dat klopt maar heb dan wel een heel seizoen ik kan geen 3000 euro neerleggen om 2 weken all in naar Turkije te gaan en daarna nog leuk alle pretparken bezoeken in nederland hier ben ik voor 2400 euro l;aar voor de hele vakantie en alle weekenden

Reputatie 3
Badge +3

@dedeetjed, dank voor uw uitgebreide reactie. Die verduidelijkt een hoop. Ik bedoelde mijn reactie ook niet negatief maar vind die soort problemen wel ondergeschikt aan alles wat we nu meemaken.

Ik hoop voor u dat u snel weer gebruik kunt maken van uw plekje.

Dat snap ik hoor maar vraag het mij toch af is gewoon een hoop geld vandaar de wedstrijd zwemlessen gaan niet door voor mijn dochter maar kreeg daar gelijk bericht van dat er dan niet betaald hoeft te worden dat vond ik heel netjes had het ook goed gevonden als ze hadden gezegd we vriezen de bedragen voor later. Maar alles bij elkaar is gewoon een grote domper voor mijn dochter nu geen zwemmen meer, geen school meer en nu heb ik haar moeten vertellen ook nog geen camping terwijl ze al vanaf de kerst vraagt wanneer is het weer Pasen dan mag ik weer naar de camping he mam. Ze zit nu bijna de hele dag binnen want ik ben dan zo moeder die mijn dochter niet naar de speeltuin stuurt.

En is niet alleen moeilijk voor mijn dochter hoor zo bedoel ik het niet is voor iedereen erg naar maar hoor van alles om mijn heen over vergoedingen en abonnementen dus was gewoon benieuwd of hier al wat van bekend was

Badge +2

Ook voor mij is het afwachten hoe of wat.

Mijn seizoensplek 28 maart tot 28 oktober kost mij 3000 euro .

Camping is gesloten tot 6 april. Wachten dus de volgende crisis overleg af. Ze zeggen 7 april open te gaan, maar ik denk dat het pas 1 juni word voordat het opengaat want hoe moeten ze de veiligheid garanderen met die toilet gebouwen. Steeds meer veiligheidsregio's sluiten campings. Mijn vraag blijft kan er geld teruggevorderd  worden ? Het gaat mij echt niet om een paar weken te wachten maar maanden wachten is andere koek. Graag advies van deskundigen . Mogelijk van iemand van Consumentenbond.

Graag advies van deskundigen . Mogelijk van iemand van Consumentenbond.

U bent terecht gekomen op het discussieforum van de Consumentenbond. Voor advies van de bond kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de afdeling advies tijdens kantooruren.

Bij ons is het al bekend dat het zo wie zo tot 1 juni gaat duren voor dat er misschien weer wat open gaat

Reageer