Consumentenbond.nl

Coronavoucher Ajax

• 14 juli 2020
  • 20 reacties
  • 1908 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zit namelijk met het volgende probleem:

Als trouwe supporter van Ajax (jarenlang seizoenkaarthouder) kreeg ook ik de mogelijkheid om een keuze te maken tussen een donatie voor de club of een compensatie. Ik heb voor de compensatie gekozen: echter is er blijkbaar in de afwikkeling iets misgegaan waardoor ik geen bevestiging heb gekregen en de compensatie door mijn neus is geboord.
Ik was in de veronderstelling dat ik alles goed had afgerond, er stond ook in mijn account 2 vouchers twv in totaal 300 euro als actief (geldig t/m 31-03-2021). Dus ik had alvast de 2 nieuwe uittenues voor mijn zoontjes aangeschaft in de veronderstelling dat ik hiermee mijn coronavoucher kon verzilveren. Toen ik een paar dagen later keek was de coronavoucer verdwenen, maar had nog geen geld op mijn rekening ontvangen.

Echter volgens de klantenservice heb ik geen keuze gemaakt en heb ik dus geen recht meer op de compensatie, aangezien ik voor 12 juni een keuze moest maken. Ze kunnen niets meer voor me doen. Daar sta je dan als supporter in de kou. Ik heb het gevoel dat ik niet wordt gehoord of serieus wordt genomen.

Bij de klantenservice verschuilen ze zich dus achter het feit dat ik volgens hen de afwikkeling van de aanmelden voor de coronavoucher niet zou hebben afgerond, maar dit is volgens mij niet zo. (plus: dit is toch de omgekeerde wereld?)

De kwaliteit van de klantenservice is ook uitermate slecht te noemen. Ze blijven gewoon bij hun standpunt dat ik nergens recht op heb en verwijzen me door voor klachten naar de klantenservice. (waar ik dus weer nul op rekest krijg).

Ik vestig nu mijn hoop op jullie en hopelijk kunnen we dit op één of andere manier aankaarten. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Volgens mij sta ik gewoon in mijn recht en heb ik recht op die 300 euro.

20 reacties

Reputatie 1
Badge

Hier exact hetzelfde verhaal, hier gaat het om 270 euro. Ik heb gekozen voor donatie, heb hier daarna door het geautomatiseerde systeem netjes een bevestiging van gehad op 16 mei. 

Een maand later was het geld nog niet binnen, heb ik meerdere malen contact gezocht. Medewerkers gaven aan dat er een storing in het systeem zat maar dat het geld er toch wel echt aan komt. 

Wat schetst mijn verbazing, gisteren kreeg ik een mail dat ik kan fluiten naar mijn centen. Er is iets mis gegaan in het systeem waarvoor er voor tegemoetkoming is gekozen? Onzin. 

Ik ga onderzoeken en contact zoeken met mijn rechtsbijstandsverzekering. 

Badge

Helaas hebben wij hier precies hetzelfde verhaal als @pabu en @MS1807. Overigens haalt @pabu volgens mij de termen ‘donatie’ en ‘tegemoetkoming’ door elkaar, maar verder is ons verhaal identiek:

Wij hebben voor onze twee seizoenkaarten 100% zeker gekozen voor een volledige tegemoetkoming. Snel na deze keuze deden we een aankoop bij Ajax en zijn we nadat de tien werkdagen verstreken waren achter de klantenservice aangegaan om te horen wanneer wij onze voucher terug zouden krijgen. Al snel bleek dat er binnen de systemen van Ajax zelf iets mis was en het even ging duren. Dat was natuurlijk helemaal prima en ook gaven de mensen van Fancare aan dat het om interne problemen ging en we het geld dus terug zouden krijgen (hiervan hebben we overigens bewijs aan de hand van screenshots). 

Na maanden Ajax om de twee weken te hebben gebeld/gechat kregen we uiteindelijk vrij onverwachts een mail. Hierin werd aangegeven dat er onderzoek is gedaan en dat het onze fout was. Wij zouden namelijk hebben ingevuld dat wij al het geld aan de club wilden geven, terwijl zowel onze eerdere chat gesprekken, de gegevens in ‘Mijn Ajax’ en onze eigen vier ogen bewijzen dat dit niet zo is. Ondanks dat we via screenshots volop bewijs bezitten, lijken we vrij machteloos tegenover Ajax te staan. 

We voelen ons best wel bestolen, zeker aangezien het vanaf begin af aan om een interne fout binnen Ajax ging en er vervolgens opeens heel makkelijk naar ons werd gewezen. Dit terwijl het zwart op wit staat dat we tegemoetkoming zouden moeten krijgen. Online hebben we al diverse andere mensen met hetzelfde probleem langs zien komen, dus ik hoop dat we samen sterker staan. 

Reputatie 1
Badge

Inderdaad, excuus verkeerd hierop gereageerd. Ik heb 100000% zeker gekozen voor tegemoetkoming plus ik heb zwart op wit een email. Na 10 werkdagen ben ik erachteraan gegaan. Ik kreeg steeds te horen, geld komt eraan alleen een storing in systeem. Plotseling een email dat ik voor donatie heb gekozen? Oplichting.

Ik heb de Ajax supportersvereniging om hulp gevraagd. Als dit niets opleverd zoek ik contact bij de rechtsbijstandsverzekering, ga ik een incassobureau erop afsturen en aangifte doen van oplichting. 

Is het een idee de zaken te bundelen? Zo staan we sterker bij een rechter.

Iets als #Ajax/@AFCAjax besteelt fans doet het ook aardig op Twitter. Wat een boevenbende daar in 020.

Hier hetzelfde! Zeiden ze bij de klantenservice ook ineens dat ik het bedrag gedoneerd had terwijl ik al maanden zat te wachten op de vergoeding. Alsof ze nog niet genoeg geld hebben!

Goedemorgen. Hier precies het zelfde verhaal als Pabu.

Ik zit ook al maanden te wachten op mijn geld dat ik terug zou krijgen binnen 10 werkdagen. En nu hoor ik ineens dat wij een donatie gedaan zouden hebben.

Klopt helemaal niks van.. 

Zoek de publiciteit, zet het op Facebook en Twitter en dwing een reactie af. Het wordt steeds onwaarschijnlijker dat zoveel mensen zich vergist zouden hebben.

Reputatie 1
Badge

Zoek de publiciteit, zet het op Facebook en Twitter en dwing een reactie af. Het wordt steeds onwaarschijnlijker dat zoveel mensen zich vergist zouden hebben.

Ga ik doen! Via Twitter begonnen, ik moet nog even Facebook aanmaken. 

Ik heb overigens contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering, daar heb ik een case aangemeld. Die geven aan dat Ajax geen poot heeft om op te staan. We hebben immers zwart op wit onze keuze (tegemoetkoming) ontvangen. Het advies van mijn contactpersoon daar voor jullie, is het ook aan te melden bij jullie rechtsbijstandverzekering. Ze adviseren nog niet gelijk een incassobureau erop af te sturen, eerst kijken of het zo geregeld wordt. Incassobureau kost weer geld. Dat is wel een plan B.

Ik heb ook precies hetzelfde!

Vreselijk irritant! Gekozen voor tegemoetkoming. Bevestiging op 12 mei via de mail. Seizoenskaart verlengd dus hak ik verwacht het tegoed van 188 euro binnen 10 dagen (zoals was aangegeven) op mijn rekening te krijgen. 

Maar tot op heden niks. 

4x gechat, telkens een ander antwoord:

1e keer: vreemd maar komt snel in orde

2e keer: u krijgt hier eerdaags een mail over maar komt vast in orde

3e keer: ja, we weten het, het is een fout in het automatiseringssysteem en wij vinden het zelf ook heel vervelend dit telkens te moeten melden. Maar het komt goed

4e keer: ik ga het uitzoeken maar komt goed.

Toen maar eens gaan mailen. Antwoord: ik schijn plotsklaps het bedrag gedoneerd te hebben. ??!??!?!

Toen werd het een beetje principieel bij mij. Geïrriteerde mail teruggezonden met verzoek om enig bewijs dat ik gedoneerd zou hebben. Antwoord: erg druk bij Ajax, kijk nog eens of het antwoord te vinden is bij ‘veelgestelde vragen’ op de site. Indien niet, stel uw vraag dan opnieuw via de mail.

nou ja….….?!?!?

Badge +1

Ik heb met verbijstering jullie verhalen zitten lezen. Dit is te gek voor woorden. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets de bedoeling kan zijn van een directie van Ajax. Het klinkt als een typische communicatiefout binnen een grote organisatie. Als klantenservice moet je hier bovendien veel serieuzer mee omspringen. Het gaat hier wel om honderden euro’s en bovendien het clubimago.

Ik zou me inderdaad verenigen en op die manier druk proberen te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax dit niet recht gaat zetten.

Wij hebben inmiddels een e-mail gestuurd met ons eigen verhaal, en een kopie van al deze verhalen als bijlagebijgevoegd( naar de juiste persoon binnen ajax ) dit e-mail adres hebben wij via via kunnen krijgen.

Hoop dat er nu wel iets mee wordt gedaan..

In afwachting van een reactie op mijn e-mail zal ik jullie op de hoogte houden.

Kan toch niet zo zijn dat dit zomaar voorbij gaat.

Reputatie 1
Badge

Wij hebben inmiddels een e-mail gestuurd met ons eigen verhaal, en een kopie van al deze verhalen als bijlagebijgevoegd( naar de juiste persoon binnen ajax ) dit e-mail adres hebben wij via via kunnen krijgen.

Hoop dat er nu wel iets mee wordt gedaan..

In afwachting van een reactie op mijn e-mail zal ik jullie op de hoogte houden.

Kan toch niet zo zijn dat dit zomaar voorbij gaat.

De supportersvereniging heb ik na 3 keer proberen ook aangeschreven en uiteindelijk reactie gekregen. Ze hebben van de week contact gezocht met Ajax Fancare. Hier heb ik alleen geen hoop op, de Ajax Fancare gaat schandalig om met fans. Wat een droeftoeters daar….. Ik wacht nu verder mijn rechtsbijstandverzekering af.

Reputatie 1
Badge

Reactie van de Ajax Supporters Vereniging, die wijzen naar de Ajax Fancare. Juist ja, de partij die:

• Zich zo schandalig opstelt
  • Niet reageren
  • Slecht bereikbaar zijn

Zijn jullie ondertussen al wat verder? Hier nog niet.

Helaas nog niets opgeschoten. Nogmaals een mail gestuurd. Niks op gehoord. Ook nog ‘n keer gechat. Antwoord: had inderdaad al lang op orde moeten zijn. Er zal contact opgenomen worden met de financiële afdeling. Maar het zal zeker goed komen.

tsja, dus niks nieuws. Ergerlijk!!

Reputatie 1
Badge

Van de week onderstaande e-mail gehad van Ajax. Reactie gevraagd op wat voor termijn ze dan gaan overmaken. Helaas weer muisstil… Lijkt erop dat ze tijd aan het rekken zijn, trucje afgekeken van Onana. 

Gr Pabu

Bedankt voor jouw e-mail en reactie, het is voor ons belangrijk om te weten wat er speelt bij onze supporters. Wij kunnen ons jouw frustratie goed voorstellen.

Uit jouw e-mail begrijpen wij dat de coronavoucher van losse tickets niet is uitbetaald. Je geeft aan dat je meerdere keren contact met ons hebt gehad en dat je een mail betreft donatie half september hebt ontvangen.

Helaas is er iets misgegaan aan onze kant. We doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen en zullen direct contact opnemen als dit het geval is.

Namens AFC Ajax bieden we hierbij onze welgemeende excuses aan voor het ontstane ongemak.
Met vriendelijke groet, 

AFC Ajax

Dag iedereen! Ik heb met verbazing jullie verhalen gelezen en hier moet zonder twijfel wat aan gedaan worden. Bij Ajax lijkt het niet te lukken, maar ik ben ervan overtuigd dat Kassa of #boos dit een enorm interessante case vindt om in te duiken. Ik durf zelfs te zeggen dat zij (de media) voor jullie allen een oplossingen kan vinden. Als ik jullie was zou ik gewoon even in een mailtje deze informatie sturen en vervolgens kijken hoe zij daarin staan. Wellicht dat ze dan net als hier even bij Ajax een voetje tussen de deur kunnen zetten.

E-mail #Boos: *

E-mail Kassa: Kom je er niet uit met een bedrijf en wil je contact met de Belbus? Mail dan je verhaal inclusief correspondentie naar *

Laat vooral even weten wat hieruit is gekomen.

@pabu @MS1807 @LuukR @Gebruiker1600767471 @Gebruiker1600185557 

*[Gegevens verwijderd door beheerder]

Badge

Dit is dan je antwoord na 2 weken wachten: 

Wederom hetzelfde liedje. Ze willen het niet begrijpen:

Bedankt voor jouw mail. Wij vinden het vervelend dat je niet al eerder een antwoord hebt mogen ontvangen.

Wij kunnen ons jouw frustratie voorstellen. Wij begrijpen uit jouw mail dat je in de veronderstelling was dat er voor tegemoetkoming is gekozen maar hier geen bevestiging van hebt ontvangen. Na contact te hebben gehad met Ajax Fancare bleek dat er geen keuze is gemaakt waardoor de tegemoetkoming automatisch is gedoneerd.

Wij hebben alle processen nogmaals nagelopen. Hieruit is gebleken dat er geen keuze is gemaakt voor 12 juli 2020 en we verder geen bijzonderheden terugzien zoals een foutmelding. 

Helaas moeten we je teleurstellen en op jouw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet, 

AFC Ajax

Tijd om mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. Of iemand moet nog een suggestie hebben?

Reputatie 1
Badge

Dag iedereen! Ik heb met verbazing jullie verhalen gelezen en hier moet zonder twijfel wat aan gedaan worden. Bij Ajax lijkt het niet te lukken, maar ik ben ervan overtuigd dat Kassa of #boos dit een enorm interessante case vindt om in te duiken. Ik durf zelfs te zeggen dat zij (de media) voor jullie allen een oplossingen kan vinden. Als ik jullie was zou ik gewoon even in een mailtje deze informatie sturen en vervolgens kijken hoe zij daarin staan. Wellicht dat ze dan net als hier even bij Ajax een voetje tussen de deur kunnen zetten.

E-mail #Boos: *

E-mail Kassa: Kom je er niet uit met een bedrijf en wil je contact met de Belbus? Mail dan je verhaal inclusief correspondentie naar *

Laat vooral even weten wat hieruit is gekomen.

@pabu @MS1807 @LuukR @Gebruiker1600767471 @Gebruiker1600185557 

*[Gegevens verwijderd door beheerder]

Ik heb zojuist via de Belbus (kassa@bnnvara.nl) een klacht ingediend.

Ajax blijft vasthouden dat ik wel heb gekozen voor tegemoetkoming, maar dat ik de schuif voor deel donatie heb gevuld. Onzin! Buiten dat, wie is Ajax om spelregels op te stellen voor geld waar ik recht op heb….?

Ajax supportersvereniging ook benadert maar die houden zich op de vlakte. Zijn persoonlijke losse cases. “Ajax supportersvereniging komt op voor de belangen van supporters!”. Ondertussen laten ze ons gewoon in de kou staan. 

@pabu - Ik ben benieuwd welke reactie er vanuit de belbus komt. Blijft een schande.

Ik heb inmiddels een bericht gehad van de belbus of ze contact met mij mogen opnemen. ( nog geen idee of hier verder iets uitkomt) maar ik heb mijn gegevens doorgegeven aangezien Ajax deze case zelf nog steeds niet heeft opgelost. 

Hou jullie op de hoogte..  

Reageer