Consumentenbond.nl
Vraag

Coronavoucher Ajax

  • 14 juli 2020
  • 11 reacties
  • 856 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zit namelijk met het volgende probleem:

Als trouwe supporter van Ajax (jarenlang seizoenkaarthouder) kreeg ook ik de mogelijkheid om een keuze te maken tussen een donatie voor de club of een compensatie. Ik heb voor de compensatie gekozen: echter is er blijkbaar in de afwikkeling iets misgegaan waardoor ik geen bevestiging heb gekregen en de compensatie door mijn neus is geboord.
Ik was in de veronderstelling dat ik alles goed had afgerond, er stond ook in mijn account 2 vouchers twv in totaal 300 euro als actief (geldig t/m 31-03-2021). Dus ik had alvast de 2 nieuwe uittenues voor mijn zoontjes aangeschaft in de veronderstelling dat ik hiermee mijn coronavoucher kon verzilveren. Toen ik een paar dagen later keek was de coronavoucer verdwenen, maar had nog geen geld op mijn rekening ontvangen.

Echter volgens de klantenservice heb ik geen keuze gemaakt en heb ik dus geen recht meer op de compensatie, aangezien ik voor 12 juni een keuze moest maken. Ze kunnen niets meer voor me doen. Daar sta je dan als supporter in de kou. Ik heb het gevoel dat ik niet wordt gehoord of serieus wordt genomen.

Bij de klantenservice verschuilen ze zich dus achter het feit dat ik volgens hen de afwikkeling van de aanmelden voor de coronavoucher niet zou hebben afgerond, maar dit is volgens mij niet zo. (plus: dit is toch de omgekeerde wereld?)

De kwaliteit van de klantenservice is ook uitermate slecht te noemen. Ze blijven gewoon bij hun standpunt dat ik nergens recht op heb en verwijzen me door voor klachten naar de klantenservice. (waar ik dus weer nul op rekest krijg).

Ik vestig nu mijn hoop op jullie en hopelijk kunnen we dit op één of andere manier aankaarten. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Volgens mij sta ik gewoon in mijn recht en heb ik recht op die 300 euro.


11 reacties

Wij hebben inmiddels een e-mail gestuurd met ons eigen verhaal, en een kopie van al deze verhalen als bijlagebijgevoegd( naar de juiste persoon binnen ajax ) dit e-mail adres hebben wij via via kunnen krijgen.

Hoop dat er nu wel iets mee wordt gedaan..

In afwachting van een reactie op mijn e-mail zal ik jullie op de hoogte houden.

Kan toch niet zo zijn dat dit zomaar voorbij gaat.

Badge +1

Ik heb met verbijstering jullie verhalen zitten lezen. Dit is te gek voor woorden. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets de bedoeling kan zijn van een directie van Ajax. Het klinkt als een typische communicatiefout binnen een grote organisatie. Als klantenservice moet je hier bovendien veel serieuzer mee omspringen. Het gaat hier wel om honderden euro’s en bovendien het clubimago.

Ik zou me inderdaad verenigen en op die manier druk proberen te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax dit niet recht gaat zetten.

Ik heb ook precies hetzelfde!

Vreselijk irritant! Gekozen voor tegemoetkoming. Bevestiging op 12 mei via de mail. Seizoenskaart verlengd dus hak ik verwacht het tegoed van 188 euro binnen 10 dagen (zoals was aangegeven) op mijn rekening te krijgen. 

Maar tot op heden niks. 

4x gechat, telkens een ander antwoord:

1e keer: vreemd maar komt snel in orde

2e keer: u krijgt hier eerdaags een mail over maar komt vast in orde

3e keer: ja, we weten het, het is een fout in het automatiseringssysteem en wij vinden het zelf ook heel vervelend dit telkens te moeten melden. Maar het komt goed

4e keer: ik ga het uitzoeken maar komt goed.

Toen maar eens gaan mailen. Antwoord: ik schijn plotsklaps het bedrag gedoneerd te hebben. ??!??!?!

Toen werd het een beetje principieel bij mij. Geïrriteerde mail teruggezonden met verzoek om enig bewijs dat ik gedoneerd zou hebben. Antwoord: erg druk bij Ajax, kijk nog eens of het antwoord te vinden is bij ‘veelgestelde vragen’ op de site. Indien niet, stel uw vraag dan opnieuw via de mail.

nou ja….….?!?!?

Zoek de publiciteit, zet het op Facebook en Twitter en dwing een reactie af. Het wordt steeds onwaarschijnlijker dat zoveel mensen zich vergist zouden hebben.

Ga ik doen! Via Twitter begonnen, ik moet nog even Facebook aanmaken. 

Ik heb overigens contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering, daar heb ik een case aangemeld. Die geven aan dat Ajax geen poot heeft om op te staan. We hebben immers zwart op wit onze keuze (tegemoetkoming) ontvangen. Het advies van mijn contactpersoon daar voor jullie, is het ook aan te melden bij jullie rechtsbijstandverzekering. Ze adviseren nog niet gelijk een incassobureau erop af te sturen, eerst kijken of het zo geregeld wordt. Incassobureau kost weer geld. Dat is wel een plan B.

Zoek de publiciteit, zet het op Facebook en Twitter en dwing een reactie af. Het wordt steeds onwaarschijnlijker dat zoveel mensen zich vergist zouden hebben.

Goedemorgen. Hier precies het zelfde verhaal als Pabu.

Ik zit ook al maanden te wachten op mijn geld dat ik terug zou krijgen binnen 10 werkdagen. En nu hoor ik ineens dat wij een donatie gedaan zouden hebben.

Klopt helemaal niks van.. 

Hier hetzelfde! Zeiden ze bij de klantenservice ook ineens dat ik het bedrag gedoneerd had terwijl ik al maanden zat te wachten op de vergoeding. Alsof ze nog niet genoeg geld hebben!

Iets als #Ajax/@AFCAjax besteelt fans doet het ook aardig op Twitter. Wat een boevenbende daar in 020.

Inderdaad, excuus verkeerd hierop gereageerd. Ik heb 100000% zeker gekozen voor tegemoetkoming plus ik heb zwart op wit een email. Na 10 werkdagen ben ik erachteraan gegaan. Ik kreeg steeds te horen, geld komt eraan alleen een storing in systeem. Plotseling een email dat ik voor donatie heb gekozen? Oplichting.

Ik heb de Ajax supportersvereniging om hulp gevraagd. Als dit niets opleverd zoek ik contact bij de rechtsbijstandsverzekering, ga ik een incassobureau erop afsturen en aangifte doen van oplichting. 

Is het een idee de zaken te bundelen? Zo staan we sterker bij een rechter.
 

 

Badge

Helaas hebben wij hier precies hetzelfde verhaal als @pabu en @MS1807. Overigens haalt @pabu volgens mij de termen ‘donatie’ en ‘tegemoetkoming’ door elkaar, maar verder is ons verhaal identiek:

Wij hebben voor onze twee seizoenkaarten 100% zeker gekozen voor een volledige tegemoetkoming. Snel na deze keuze deden we een aankoop bij Ajax en zijn we nadat de tien werkdagen verstreken waren achter de klantenservice aangegaan om te horen wanneer wij onze voucher terug zouden krijgen. Al snel bleek dat er binnen de systemen van Ajax zelf iets mis was en het even ging duren. Dat was natuurlijk helemaal prima en ook gaven de mensen van Fancare aan dat het om interne problemen ging en we het geld dus terug zouden krijgen (hiervan hebben we overigens bewijs aan de hand van screenshots). 

Na maanden Ajax om de twee weken te hebben gebeld/gechat kregen we uiteindelijk vrij onverwachts een mail. Hierin werd aangegeven dat er onderzoek is gedaan en dat het onze fout was. Wij zouden namelijk hebben ingevuld dat wij al het geld aan de club wilden geven, terwijl zowel onze eerdere chat gesprekken, de gegevens in ‘Mijn Ajax’ en onze eigen vier ogen bewijzen dat dit niet zo is. Ondanks dat we via screenshots volop bewijs bezitten, lijken we vrij machteloos tegenover Ajax te staan. 

We voelen ons best wel bestolen, zeker aangezien het vanaf begin af aan om een interne fout binnen Ajax ging en er vervolgens opeens heel makkelijk naar ons werd gewezen. Dit terwijl het zwart op wit staat dat we tegemoetkoming zouden moeten krijgen. Online hebben we al diverse andere mensen met hetzelfde probleem langs zien komen, dus ik hoop dat we samen sterker staan. 

Hier exact hetzelfde verhaal, hier gaat het om 270 euro. Ik heb gekozen voor donatie, heb hier daarna door het geautomatiseerde systeem netjes een bevestiging van gehad op 16 mei. 

Een maand later was het geld nog niet binnen, heb ik meerdere malen contact gezocht. Medewerkers gaven aan dat er een storing in het systeem zat maar dat het geld er toch wel echt aan komt. 

Wat schetst mijn verbazing, gisteren kreeg ik een mail dat ik kan fluiten naar mijn centen. Er is iets mis gegaan in het systeem waarvoor er voor tegemoetkoming is gekozen? Onzin. 

Ik ga onderzoeken en contact zoeken met mijn rechtsbijstandsverzekering. 

Reageer